از یک خودکشی تا چالش وزن رابعه اسکویی

[ad_1] معرفی ۱۵ فیلم برتر خارجی سال، خودکشی یک بازیگر، دعوت از چند فیلم ایرانی به هند، برگزاری مراسم پایانی جایزه ادبی «جلال»، دیدار رئیس ساترا با نماینده تلویزیون چینی، آغاز پخش سریالی با موضوع حاج قاسم و تولید نماآهنگی با صدای محمد معتمدی، تمدید کنسرت مجید انتظامی و گفت‌وگو با رابعه اسکویی از جمله

کد خبر : 447908
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۶ دی ۱۴۰۲ - ۲۱:۴۰
از یک خودکشی تا چالش وزن رابعه اسکویی

[ad_1]

معرفی ۱۵ فیلم برتر خارجی سال، خودکشی یک بازیگر، دعوت از چند فیلم ایرانی به هند، برگزاری مراسم پایانی جایزه ادبی «جلال»، دیدار رئیس ساترا با نماینده تلویزیون چینی، آغاز پخش سریالی با موضوع حاج قاسم و تولید نماآهنگی با صدای محمد معتمدی، تمدید کنسرت مجید انتظامی و گفت‌وگو با رابعه اسکویی از جمله خبرهای فرهنگی و هنری ۶ دی‌ماه بودند.

به گزارش ایسنا، گزیده‌ای از خبرهای امروز بخش فرهنگ و هنر ایسنا را در زیر بخوانید:

بخش سینما و تئاتر:

۱۵ فیلم برتر خارجی سال را بشناسید

آکادمی اسکار از میان ۸۸ فیلمی که در نهایت واجد شرایط رقابت در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی شدند، ۱۵ فیلم را به عنوان نامزدهای اولیه (فهرست کوتاه) انتخاب کرد که شامل ۹ فیلم اروپایی، سه اثر مستند و نمایندگانی از سینمای لاتین، آسیا و آفریقا خواهد بود.

خودکشی یک بازیگر

 لی سون-کیون بازیگر ۴۸ ساله اهل کشور کره جنوبی که برای بازی در فیلم برنده اسکار «اَنگل» شناخته می‌شود، پس از گزارش همسرش به پلیس، مبنی بر خروج او از خانه، جسدش پیدا شد و به نظر می‌رسد یک یادداشت خودکشی همراهش پیدا شده است.

تصویر مهرداد صدیقیان و الناز حبیبی در «شه‌سوار»

نخستین تصویر از فیلم‌ سینمایی «شه‌سوار» تازه‌ترین اثر حسین نمازی همزمان با پایان فیلمبرداری این پروژه منتشر شد. مهرداد صدیقیان و الناز حبیبی در این فیلم ایفای نقش می‌کنند.

دفاع سینماگران فرانسوی از «ژرار دوپاردیو»

۵۶ ستاره فرانسوی، از جمله کارلا برونی، شارلوت رمپلینگ و کارول بوکه، با امضای نامه‌ سرگشاده‌ای از ژرارد دوپاردیو، بازیگر نامزد اسکار که توسط بیش از ده‌ها زن دیگر به تجاوز جنسی، اذیت یا آزار جنسی متهم شده است، دفاع کردند.

هیات انتخاب بخش مسابقه رادیو تئاتر جشنواره فجر معرفی شد

دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، نادربرهانی مرند، شهریار کرمی و فریبا متخصص را به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه رادیو تئاتر این دوره از جشنواره معرفی کرد.

شهرام حقیقت‌دوست با «باغ کیانوش» به فجر می‌رسد

فیلمبرداری «باغ کیانوش» به کارگردانی رضا کشاورز حداد که متقاضی حضور در جشنواره فجر است، به پایان رسید. شهرام حقیقت‌دوست، علیرضا آرا، مجید پتکی با حضور عباس جمشیدی‌فر بازیگران اصلی این فیلم را تشکیل می‌دهند.

معرفی آثار بخش بین‌الملل جشنواره پویانمایی تهران

آثار راه‌یافته به بخش‌ مسابقه‌ بین‌الملل سیزدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از سوی هیأت انتخاب اعلام شد.

دعوت از چند فیلم ایرانی به هند

بیست و دومین جشنواره فیلم پونا از ۱۸ تا ۲۵ ژانویه (از ۲۸ دی تا ۵ بهمن) در هند برگزار خواهد شد و فیلم سینمایی «آیه‌های زمینی» ساخته علی عسگری و علیرضا خاتمی در بخش مسابقه بین‌المللی و فیلم‌های سینمایی «برنده‌ها» ساخته حسن ناظر محصول ایران و اسکاتلند، «منطقه بحرانی» ساخته علی احمدزاده محصول ایران و آلمان، «آشیل» ساخته فرهاد دل‌آرام محصول مشترک ایران، فرانسه، آلمان، «شهر خاموش» ساخته احمد بهرامی، «علفزار» ساخته کاظم دانشی و «خاطرات بندباز» ساخته حامد رجبی در این رویداد سینمایی به نمایش گذاشته می‌شوند. 

بیشتر بخوانید:

«آن سوی آینه» در اولویت ما نیست / علی سرابی اثری تازه بیاورید

جدیدترین اظهارنظر جمشید هاشم‌پور

بخش رسانه

دیدار رئیس ساترا با نماینده تلویزیون چینی

جلسه دیدار رئیس ساترا و معاون تلویزیون استان گوانگدونگ چین روز سه‌شنبه ـ ۵ دی‌ماه ـ در ساترا برگزار شد. در دیدار مشترک رئیس ساترا و معاون تلویزیون استان گوانگدونگ چین بر نزدیکی دو کشور ایران و چین و زمینه‌سازی همکاری دو کشور در زمینه‌های محتوایی و رسانه‌ای تأکید شد.

انتشار نماهنگ سردار سلیمانی با صدای محمد معتمدی

به مناسبت گرامیداشت چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در سیزدهم دی‌ماه، نماهنگ «بوسه تو» با صدای محمد معتمدی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی تولید و به زودی منتشر می‌شود.

پخش سریال «ترور» در چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم

در آستانه چهارمین سالگرد شهادت حاج قاسم، مینی‌سریال «ترور» از چهاردهم دی‌ماه از شبکه یک سیما پخش خود را آغاز می‌کند.

پخش زنده قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا از تلویزیون

برنامه «شب‌های فوتبالی» مراسم قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا را به صورت زنده، روز پنجشنبه ۷ دی از ساعت ۱۱ تا ۱۲:۳۰ پخش می‌کند.

بیشتر بخوانید:

رابعه اسکویی: کم کردن وزنم دغدغه تولید «مستوران» شد!/ هنوز همان جادوگر قبیله‌ام

آغاز ویژه‌برنامه زنده انتخاباتی «بالاتر» از شبکه خبر

بخش موسیقی و تجسمی

آمار مجوزهای صادرشده موسیقی در آبان اعلام شد

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در آبان‌ماه ۱۴۰۲، مجوز ۳۸۰ تک آهنگ، ۱۸ آلبوم موسیقی، ۱۸ نماهنگ، ۲ کتاب گویا و ۵ مجوز تاسیس و تمدید استودیو صدابرداری و مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری را صادر کرده است.

در نخستین روز نمایشگاه صنعت موسیقی چه گذشت؟

نمایشگاه صنعت موسیقی از روز سه‌شنبه، پنجم دی با حضور رییس موسسه فرهنگی «اکو» و تعدادی از هنرمندان مطرح موسیقی کشورمان در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران افتتاح شد.

 کنسرت «همراه با خاطره‌ها»ی مجید انتظامی تمدید شد

کنسرت «همراه با خاطره‌ها»  به رهبری مجید انتظامی برای تاریخ ۱۴ دی‌ماه در تالار وحدت تمدید شد.

بیشتر بخوانید:

پرچم ایران چه اَشکالی را تجربه کرد؟

آیا در ایران فستیوال موسیقی داریم؟!

بخش ادبیات و کتاب

پایان جایزه «جلال» و معرفی برگزیدگان

مراسم پایانی شانزدهمین دوره جایزه ادبی «جلال ‌آل‌احمد»، امروز (چهارشنبه، ششم دی) در تالار وحدت برگزار شد. در این مراسم برگزیدگان و شایستگان تقدیر معرفی شدند.

گرایش عجیب و غریب به ناداستان‌!

فرهاد رفیعی که با مجموعه داستان «زمستان شغال» به‌عنوان تقدیرشده در جایزه مهرگان ادب شناخته شده به آینده ادبیات کشورمان امیدوار است و نسل جدید داستان‌نویسان را نسلی متفاوتی می‌خواند که نگاهی جهانی به داستان دارند. او همچنین از گرایش عجیب و غریب به ناداستان می‌گوید و ناپایداری جوایز ادبی را یکی از حاشیه‌های اصلی آن‌ها می‌خواند.‌

احمدزاده، چامسکی، آبادان و غزه

حبیب احمدزاده در یادداشتی به ماجرای داستان «پر عقاب» و ارتباط آن با غزه پرداخته است.

بخش میراث و گردشگری

گردشگری ۹.۵ تریلیون دلاری شد

شورای جهانی سفر و گردشگری با تحقیقِ تأثیر اقتصادی ۲۰۲۳ بر گردشگری اعلام کرد که این بخش به اوج خود در سال ۲۰۱۹ نزدیک می‌شود و بیش از ۹۵ درصد بهبود می‌یابد.

کشف تقویم ۲۰۰۰ساله

باستان‌شناسان در چین مجموعه مرموزی از قطعات چوبی مستطیل‌شکل را کشف کردند که به یک تقویم نجومی باستانی مرتبط است. این اشیاء در داخل یک مقبره ۲۰۰۰ ساله در جنوب غربی این کشور کشف شدند.

بیشتر بخوانید:

مردم تهران گورستان می‌خواهند یا مجموعه تفریحی؟

رمزگشایی از یک سند

بخش فرهنگ و حماسه

دو شهری که «سیبل» موشک‌های صدام بودند

دو سال از انقلاب اسلامی مردم ایران گذشته بود که رژیم بعثی عراق با ۱۲ لشکر ماشین جنگی خود را در روز ۳۱ شهریور ماه به راه انداخت و جنگی هشت ساله را علیه ملت ایران آغاز کرد. اگرچه هر یک از نقاط میهن مان به نحوی درگیر جنگ بود، اما مقاومت در شهرهای اندیمشک و دزفول که سیبل موشک‌های صدام بود به شکل دیگری معنا یافت.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.