از چند ماهگی می‌توان غذاهای مشتق از شیر را به تغذیه نوزاد اضافه کرد؟

[ad_1] تغذیه نوزاد به شکل فطری در ماه‌های اول تولد محدود به شیر مادر یا شیر خشک است و تغذیه‌ نوزادان با سایر مواد غذایی ممنوع است؛ چراکه دستگاه گوارش نوزاد هنوز آمادگی دریافت غذاهای دیگر را ندارد. اما دقیقا از چه زمانی می‌توان مواد غذایی مشتق شده از شیر را به تغذیه نوزاد اضافه

کد خبر : 399632
تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
از چند ماهگی می‌توان غذاهای مشتق از شیر را به تغذیه نوزاد اضافه کرد؟

[ad_1]

تغذیه نوزاد به شکل فطری در ماه‌های اول تولد محدود به شیر مادر یا شیر خشک است و تغذیه‌ نوزادان با سایر مواد غذایی ممنوع است؛ چراکه دستگاه گوارش نوزاد هنوز آمادگی دریافت غذاهای دیگر را ندارد. اما دقیقا از چه زمانی می‌توان مواد غذایی مشتق شده از شیر را به تغذیه نوزاد اضافه کرد؟

به گزارش هوشمند نیوز و بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، از پایان ۶ ماهگی، نوزادان می‌توانند ماست را امتحان کنند که البته بهتر است از نوع پاستوریزه و کم نمک باشد. ماست سرشار از پروتئین و سایر مواد مغذی ضروری مانند کلسیم برای ساخت استخوان‌ها و ماهیچه‌های قوی، روی برای حمایت از رشد و عملکرد سیستم ایمنی بدن، B۱۲  برای رشد مغز و تولید گلبول‌های قرمز سالم است.

ماست به دلیل بافت خامه‌ای خود برای نوزادی که تازه شروع به غذا خوردن کرده است، بلع آسانی دارد؛ همچنین به لطف فرآیند تخمیر، پروبیوتیک‌ها (باکتری‌های خوب) را برای سلامت دستگاه گوارش فراهم می‌کنند.

اما سوال مهم اینجاست که چه نوع ماستی را برای شروع به کودک بدهیم؟ ماست‌های گوناگونی در فروشگاها وجود دارد، از ماست یونانی تا ماست میوه‌ای و … اما بهترین ماست برای کودک نوع ساده آن است؛ زیرا در عین حال که سرشار از مواد مغذی است، فاقد هرگونه قندهای افزوده است.

مدتی بعد از دادن ماست ساده به شیرخوار؛ می‌توانید طعم‌های جدید دیگری را به ماست اضافه کنید. برای مثال اضافه کردن تکه‌های کوچک میوه‌های بدون هسته یا لِه شده مثل هلو یا موز و سبزیجات پوره شده می‌تواند فصل جدیدی از طعم‌ها را با خود به همراه داشته باشد.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، از ۱۲ تا ۲۳ ماهگی، کودک در حال رشد می‌تواند مصرف لبنیات را تا مجموع دو وعده در روز افزایش دهد که می‌تواند شامل شیر، ماست و پنیر باشد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.