از واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا تداوم مرگ و میر در اثر کرونا

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، اخبار مربوط به کرونا امروز دارای همان تلخی روزهای گذشته است. نزدیک به ۶۰۰ هموطن امروز جان باختند ولی خبر خوب این است که یک محموله سنگین ۵ میلیون دوزی واکسن سینوفارم وارد شد و وزیر بهداشت قول داد تا آخر شهریورماه ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود

کد خبر : 99935
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۱
از واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا تداوم مرگ و میر در اثر کرونا

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، اخبار مربوط به کرونا امروز دارای همان تلخی روزهای گذشته است. نزدیک به ۶۰۰ هموطن امروز جان باختند ولی خبر خوب این است که یک محموله سنگین ۵ میلیون دوزی واکسن سینوفارم وارد شد و وزیر بهداشت قول داد تا آخر شهریورماه ۴۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور شود و به صورت ۲۴ ساعت مراکز واکسیناسیون فعال باشند.

مهمترین اخبار کرونایی امروز را می توانید در لینکهای پایین بخوانید:

زاکانی: ۱۱۰ سوله شهرداری را برای واکسیناسیون شهروندان اختصاص می‌دهیم

شهردار تهران گفت: شهرداری ظرفیت های بی نظیری مبتنی بر خدمات دارد که شاید در هیچ مجموعه ای دیده نمی شود. یکی از آنها شرکت شهر سالم است که با درمانگاه و خدمات به کارمندان و شهروندان خدمت رسانی می کند و یکی از تلاش هایی که صورت گرفته تجهیز ۲۰ ایستگاهی است که برای واکسیناسیون در این مکان فراهم شده و این مسیر توسعه پیدا می کند.

علیرضا زاکانی خاطرنشان کرد: در بوستان گفتگو نیز ۴۰ ایستگاه تزریق واکسن کرونا فراهم شده که به زودی به بهره برداری می رسد و تنها مجموعه ای خواهد بود که در شیفت بعدازظهر نیز کار می کند و فرصت بزرگی را فراهم خواهد کرد. همه کارمندان و شهر سالم و شهرداری تلاش خواهند کرد تا این بیماری را شکست دهیم.

امروز ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دوز واکسن سینوفارم وارد شد

معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران گفت: محموله وارداتی واکسن شامل ۲۳۸ پالت بالغ بر ۷۳ تن بوده که در حال تحویل به نمایندگان وزارت بهداشت است. نوع واکسن سینوفارم است که تخلیه آن نیز آغاز شد.

هر بیمار کرونایی تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: هر بیمار کووید۱۹ برای درمان در بیمارستان مابین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان هزینه دارد ولی می‌توان با استفاده از واکسیناسیون و همچنین استفاده از ماسک و پروتکل‌های بهداشتی تا قبل از درگیری به این بیماری جان افراد را نجات داد و جلوی هزینه های بیشتر را بگیریم.

طی ۲۴ ساعت گذشته چند بیماری کرونایی فوت شدند؟

طبق اعلام وزارت بهداشت، در طول ۲۴ ساعت گذشته ۵۶۱ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۹ هزار و ۵۴۹ نفر رسید.

از واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا تداوم مرگ و میر در اثر کرونا

موج پنجم کرونا با ایران چه کرد؟

با کاهش تعداد مراجعات سرپایی تعداد مبتلایان بیماری هم نسبت به قبل کمتر شده است و خوشبختانه دیگر در هفته اخیر خبری از رکورد شکنی‌های کرونا در آمار روزانه اعلام شده توسط وزارت بهداشت نبود.

از تاریخ ۵ تا ۱۱ شهریور به طور میانگین هر روز تست کرونای ۳۱۷۶۹ نفر در کشور مثبت شد و به نوعی هر ۳ ثانیه یک نفر در کشور به کرونا مبتلا شد.

واکنش مجلس به تصمیم وزارت بهداشت درباره بازگشایی مدارس در مهر ماه

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به بیان توضیحاتی درباره موضع کمیسیون متبوع خود درباره بازگشایی مدارس پرداخت.

ورود ۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا تا آخر شهریور

وزیر بهداشت گفت: از امروز ورود محموله‌های قابل توجه واکسن به کشور آغاز شده و تا آخر هفته آینده، ۱۹ میلیون دُز و تا پایان ماه‌جاری ۴۰ میلیون دُز واکسن وارد کشور خواهد شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجم واکسن‌های ارسالی به هر استان را بر اساس میزان واکسیناسیون دانست و تصریح کرد: زیرساخت‌های لازم برای واکسیناسیون گسترده ۲۴ ساعته در سراسر استان‌ها فراهم شود.

 شناسایی ۲ سویه جدید کرونا در جهان

در روزهای گذشته ۲ سویه جدید کرونا توسط متخصصین شناسایی شده اند که گفته می‌شود خطر مقاومت به واکسن‌ها را دارند.

از واردات ۴۰ میلیون دوز واکسن تا تداوم مرگ و میر در اثر کرونا

جزییاتی درباره آخرین نسخه کرونا: ویروس «مو»

نوع Mu ویروس کرونا بنام «مو» دارای سویه با جهش‌های مختلف است که نشان‌دهنده ویژگی بالقوه فرار ایمنی است، در واقع می‌توان گفت این سویه جدید کرونا به نوعی واکسن گریز است. نگرانی‌های گسترده‌ای در مورد ظهور جهش‌های جدید ویروس وجود دارد، زیرا نرخ عفونت در سطح جهانی در حال افزایش است و نوع بسیار قابل انتقال دلتا به ویژه در میان افراد واکسینه نشده و در مناطقی که اقدامات ضدویروس کاهش یافته رو به رشد است.

سویه «مو» کرونا از نظر علمی به «B. ۱.۶۲۱» معروف است و به عنوان «سویه بعدی» معروف است، بنابر اعلام سازمان بهداشت جهانی، این سویه دارای ویژگی‌هایی است که نشان دهنده خواص بالقوه‌ای برای مقاومت در برابر اثرات واکسن است. در حال حاضر سویه دلتا در ۱۷۰ کشور و سویه آلفا نیز در ۱۹۳ کشور شناسایی شدند.

جزو ۶ کشور برتر سازنده واکسن در دنیا هستیم

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان و آموزش پزشکی مجلس شورای اسلامی گفت: درحال حاضر جمهوری اسلامی ایران در زمینه تولید واکسن جزو شش کشور برتر دنیا بوده و براساس برنامه ریزی صورت گرفته از مهرماه به تولید حجم قابل توجهی از واکسن در کشور خواهیم رسید.

۲۳۵۲۳۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.