از نحوه آشنایی با سردار دلها تا وصیتی که عملی شد

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز، “جمال جعفر محمد علی آل ابراهیم” که به ابومهدی المهندس معروف بود در دهه ۵۰ میلادی در بصره چشم به جهان گشود. وی سال ۱۹۷۳ در رشته مهندسی مدنی به دانشگاه راه یافت و پس از فارغ التحصیلی از این رشته در کنار دروس حوزوی زیر نظر محسن الحکیم، مرجع عالی‌قدر شیعی در

کد خبر : 150821
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ دی ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
از نحوه آشنایی با سردار دلها تا وصیتی که عملی شد

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز، “جمال جعفر محمد علی آل ابراهیم” که به ابومهدی المهندس معروف بود در دهه ۵۰ میلادی در بصره چشم به جهان گشود. وی سال ۱۹۷۳ در رشته مهندسی مدنی به دانشگاه راه یافت و پس از فارغ التحصیلی از این رشته در کنار دروس حوزوی زیر نظر محسن الحکیم، مرجع عالی‌قدر شیعی در بصره در رشته علوم سیاسی نیز به تحصیل پرداخت. این شهید سرافراز پس از مشارکت در وقایع رجب در سال ۱۹۷۹ و دستگیری آیت الله شهید سید محمد باقر الصدر ، از سوی دادگاه تحت تعقیب قرار گرفت و پس از به قدرت رسیدن صدام حسین در سال ۱۹۷۹ ، شهید ابو مهدی المهندس مجبور شد در سال ۱۹۸۰ عراق را ترک کند و از کویت وارد ایران شد. وی در سال ۱۹۸۵ عضو شورای مجلس اعلای اسلامی شد.

ماهها قبل از سقوط صدام حسین، وی مسئولیت خود را در سپاه بدر و همچنین در شورای عالی رها و به عنوان یک چهره مستقل کار کرد، در حالی که وی از روابط خود با همه چشم پوشی نکرد.  او در ادامه در عراق شروع به کار سیاسی کرد جایی که در تشکیل اتحاد ملی موحد نیز نقش مهمی ایفا کرد.ضمن اینکه او از پایه گذاران فراکسیون ائتلاف وطنی عراق و سپس ائتلاف وطنی کنونی است.

شهید ابومهدی اما در سال ۱۹۸۰ موفق شد به کویت برود و در کویت همراه با دیگر نزدیکان خود، ابتدا حزب الدعوه و بعدها یک گروه جهادی را پایه گذاری کند. در کویت بود که برای اولین بار نام او در اقداماتی علیه آمریکا مطرح شد. ابومهدی المهندس در خصوص فعالیت­ هایش در کویت می­گوید: «در کویت ازدواج کردم و همان­جا به اعدام محکوم شدم». در واقع علت محکومیت شهید ابومهدی به اعدام، فعالیت ­های جهادی همراه با شهید «مصطفی بدرالدین» بود. شهید ابومهدی در این باره می­ گوید: « بعد از انفجارهایی که در سفارت آمریکا و سفارت فرانسه در کویت رخ داد، عراقی‌هایی که مقیم کویت بودند، بازداشت شدند. اسم من نیز در فهرست متهمین مشارکت در این انفجارها وارد شده بود، با وجود اینکه من در این قضیه بی‌گناه بودم.

بیشتر بخوانید:
شهادت سردار سلیمانی چه پیامدهایی بر امنیت خاورمیانه داشت؟
پاسخ به پرسشی مهم درباره شهادت حاج قاسم
غزه با تصاویر شهید سلیمانی آراسته شد
ماجرای «کله‌پاچه آشتی کنان» حاج قاسم

نقطه عطف زندگی سیاسی او پس از تشکیل الحشد الشعبی بود که طی آن المهندس به عنوان جانشین فرمانده انتخاب شد، جایی که دائم در همه جبهه های نبرد شرکت داشت. او بعدها در تهران در رشته روابط بین الملل، فوق لیسانس و دکتری گرفت. بعدها در کویت همسری ایرانی اختیار کرد و صاحب چهار دختر شد که به گفته خودش، اکنون یکی از آنها دکترای روابط بین­ الملل دارد، دیگری فوق لیسانس معماری، بعدی فوق لیسانس مهندسی شیمی و آخری هم دانشجو است.

فعالیت های برجسته شهید المهندس پس از سقوط صدام

پس از سقوط صدام و برچیده شدن بساط حکومت حزب بعث، ابومهدی المهندس توانست همچون دیگر سیاست­مداران و شبه‌نظامیان شیعه ­­ای که در زمان حکومت صدام از عراق خارج شده بودند، به کشورش بازگرد. او پس از بازگشت به عراق از سپاه بدر و مجلس اعلا جدا شد و گروه کتائب حزب الله را تاسیس کرد. گفته می‌شود که او در مقطعی مشاور ابراهیم جعفری، نخست‌وزیر وقت عراق هم شد. کتائب حزب ­الله عراق به ­عنوان قدرتمندترین گروه مسلح سازمان یافته در عراق شناخته می­ شود و ستون اصلی الحشد الشعبی است. آمریکا از سال ۲۰۰۹ میلادی این گروه و شخص ابومهدی المهندس را در لیست سیاه خود قرار داده بود. 

آشنایی با سردار سلیمانی

جزئیات زیادی از نحوه آشنایی ابومهدی المهندس با سردار شهید سلیمانی در دسترس نیست. عبدالحافظ السالم معروف به ابواثیر السالم، از نزدیکان شهید ابومهدی المهندس می گوید که از نزدیک در جریان فعالیت های این شهید بوده است. وی درباره آشنایی المهندس با سردار سلیمانی گفت:  شهید قاسم سلیمانی از زمانی که فرمانده سپاه قدس بود مرتبا در مقر سپاه بدر حضور داشت، قبل از سرنگونی صدام در جلسات مختلف جهت هماهنگی برنامه‌ها و عملیات‌ها و در برنامه‌های آموزشی سپاه بدر شرکت می‌کرد.رابطه شهید ابومهدی المهندس و شهید قاسم سلیمانی از همین مقطع شروع شد و پس از آن، این رابطه ادامه داشت تا اینکه عملیاتی در داخل عراق آغاز شد و این رابطه وسیع‌تر شد. این ۲ شهید علیه نیروی اشغالگر اقدامات مشترک بسیاری انجام دادند و در تشکیل حکومت داخلی عراق و همچنین یکپارچه‌سازی شیعیان تحت عنوان «ائتلاف یکپارچه عراق» نقش مهمی ایفا کردند. 

یکی از مهمترین مقاطع زندگی شهید المهندس در زمان خلافت داعش در عراق بود که به همراه سردار سلیمانی نقش مهمی را در پاکسازی نیروهای تروریستی در عراق داشتند. به غیر از آرمان آزادسازی بیت ­المقدس و سرزمین ­های اسلامی از اشغالگران صهیونیست، یکی از اهداف مهم ابومهدی المهندس اخراج نظامیان آمریکایی از خاک عراق بود؛ که می­گفت «تا زمانی که جان در بدن دارد، از این هدف نخواهد گذشت». ابومهدی همواره خود را “سرباز حاج قاسم معرفی می­کرد، که به این سربازی افتخار می­ کند”.  

وصیت جالب شهید المهندس که عملی شد      

شهید ابومهدی المهندس وصیت کرده بود که پس از شهادتش وی را داوطلب حشد الشعبی بخوانند.در تصویری از گواهی شهادت شهید المهندس که منتشر شده آمده است: “این گواهی وفات نیست بلکه سندی است از شروع یک حیات ابدی که در آن طبق وصیت شهید ذکر شده است: داوطلب الحشد الشعبی”

از نحوه آشنایی با سردار دلها تا وصیتی که عملی شد

تروری که به قیمت خروج آمریکا از منطقه تمام شد

با گذشت دو سال از ترور سردار شهید سلیمانی و  شهید المهندس نه تنها موقعیت آمریکا در منطقه تقویت نشد بلکه اراده ملت های آزادی خواه برای خروج اشغالگران از منطقه بیشتر شد و صدای دادخواهانه برای مجازات عاملین این جنایت از گوشه و کناره منطقه به گوش می رسد.«مناره جمال المهندس» دختر ابومهدی المهندس نائب رئیس شهید سازمان الحشد الشعبی عراق در جمع تجمع مردم بغداد بر انتقامگیری از آمریکا تأکید کرد. دختر المهندس در این تجمع که به مناسبت دومین سالگرد شهادت شهیدان حاج قاسم سلیمانی و المهندس برگزار شد، گفت: «انتقام تو، برادرت و دوستانت را خواهیم گرفت». وی با بیان اینکه انتقام هر قطره خونی را خواهند گرفت که در عراق، یمن و سوریه ریخته شده است، تأکید کرد: «خاک عراق را که سفارت آمریکا بر آن مسلط شده است، باز پس خواهیم گرفت».دختر المهندس همچنین گفت که «از حکام سعودی انتقام خواهیم گرفت و آمریکاییها را مورد بازخواست قرار خواهیم داد. به خدا سوگند، از امروز به بعد، سکوت نخواهیم کرد».

۳۱۱۳۱۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.