از مشت گره کرده امیر تا خداحافظی فرهاد!

ایمان گودرزی؛ مسی ها بالاخره بعد از ۸ سال باز هم مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کردند و برای لیگ بیست و دوم در بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ قرار گرفتند. استقلال در هفته سوم لیگ در ورزشگاه آزادی میزبان نارنجی پوشان مس کرمان خواهد بود. فرزاد حسین خانی، کاپیتان وقت مسی‌ها

کد خبر : 246243
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۷:۱۴
از مشت گره کرده امیر تا خداحافظی فرهاد!


ایمان گودرزی؛ مسی ها بالاخره بعد از ۸ سال باز هم مجوز حضور در لیگ برتر را کسب کردند و برای لیگ بیست و دوم در بین ۱۶ تیم حاضر در لیگ قرار گرفتند. استقلال در هفته سوم لیگ در ورزشگاه آزادی میزبان نارنجی پوشان مس کرمان خواهد بود. فرزاد حسین خانی، کاپیتان وقت مسی‌ها بعد از هشت فصل دوری از لیگ برتر، تیم شهرش را بار دیگر در یک مسابقه لیگ برابر استقلال در ورزشگاه آزادی و این بار از کنار زمین هدایت می‌کند. از سوی دیگر شاگردان ساپینتو امیدوارند بتوانند در بازی مقابل مس هم نمایش قابل قبولی مانند بازی با با ملوان به نمایش بگذارند. بازی های استقلال – مس همیشه از جذابیت های خاص و اتفاقات تاریخی برخوردار بوده که با هم به بررسی چند مورد ویژه آن می‌پردازیم؛

آخرین تقابل در لیگ برتر؛ همه چیز برابر

از آخرین تقابل دو تیم در لیگ برتر حدود ۹ سال می‌گذرد و لیگ ۹۱/۹۲ آخرین رویارویی دو تیم را شاهد بوده‌ایم. هر دو تقابل رفت و برگشت آبی پوشان با مس کرمان در لیگ دوازدهم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسید و آخرین گل استقلال به مس را سیاوش اکبرپور به نام خود ثبت کرده است.

آخرین تقابل در جلام حذفی؛ رستگاری در وقت اضافه

اما دو تیم سابقه بازی در جام حذفی را بعد از سقوط پیکان به لیگ آزادگان دارند. در لیگ شانزدهم در مرحله یک شانزدهم نهایی دو تیم به مصاف هم رفتند که شاگردان منصوریان موفق شدند بعد از مساوی در ۹۰ دقیقه بازی، در وقت های اضافه گل برتری را بزنند و به مرحله یک هشتم نهایی صعود کنند.

گزارش تصویری؛ استقلال 1 - 0 مس کرمان | طرفداری

اولین مصاف لیگ برتری دو تیم ؛ دبل سیو رحمتی

در شهریور سال ۸۵ مس کرمان برای اولین بازی تاریخ باشگاه خود که در کرمان میزبان بود، آماده پذیرایی برابر استقلال تهران می‌شد. بازی در ورزشگاه سلیمی‌کیا برگزار شد و علی انصاریان از روی نقطه پنالتی گل پیروزی آبی‌ها را زد و آلوز برزیلی پنالتی مسی‌ها را با دبل سیو فوق العاده مهدی رحمتی از دست داد تا مس بازنده بازی شود.

پشت پرده اختلاف میک درموت و سید مهدی رحمتی چیست؟

مشت‌های گره کرده امیر

در سال ۸۶ امیر قلعه‌نویی که بعد از جدایی اجباری از تیم ملی، نهایتا سرمربی مس کرمان شده بود، در دیدار برگشت دو تیم در لیگ هفتم، موفق شد استقلال – که آن زمان فیروز کریمی هدایتش را به عهده داشت – را با گل مرتضی ابراهیمی شکست دهد. شاید مهمتر از این گل، واکنش قلعه‌نویی در پایان بازی بود که بعد از سوت داور، مشت‌های خود را گره کرد و آن صحنه از تلویزیون پخش شد. خیلی از پیشکسوتان و هواداران استقلال از حرکت قلعه‌نویی انتقاد کردند ولی عده‌ای هم بودند که معتقد بودند قلعه‌نویی به عنوان یک مربی حرفه‌ای، حق داشته که بابت برد تیمش خوشحال باشد.

5 رویارویی جنجالی امیر و استقلال - ورزش سه

و ناگهان خداحافظی فرهاد !

در آبان ماه سال ۱۳۹۲ شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی برابر مس کرمانِ تحت هدایت پرویز مظلومی قرار گرفتند که یک شایعه در ساعات منتهی به بازی هواداران استقلال را حسابی نگران کرده بود. خبر خداحافظی فرهاد مجیدی از فوتبال در پایان این مسابقه به نقل از فرزاد در رسانه‌ها دست به دست می‌شد. دیداری که با گل مصطفی شجاعی به مهدی رحمتی به سود مس پیش می‌رفت، با گل سیاوش اکبرپور به تساوی انجامید. ناگهان ورود علیرضا نیکبخت به جای فرهاد با اعلام تابلوی تعویض، یکی از تلخ‌ترین صحنه‌های هوادارای فوتبال برای استقلالی‌های دهه شصت و هفتاد بود. جایی که هفت مقدس با درآوردن لباس استقلال به سمت امیر قلعه‌نویی رفت و بعد از در آغوش کشیدن سرمربی، بوسیدن چهار گوشه زمین را در پیش گرفت تا به یک‌باره تمام عکاسان حاضر در ورزشگاه با رها کردن جریان بازی به دنبال فرهاد مجیدی دویدند تا آخرین فریم‌های حضور او در زمین فوتبال به عنوان بازیکن را ثبت کنند.

خداحافظی همیشگی فرهاد مجیدی با فوتبال - ورزش سه

اولین حضور بانوان به ورزشگاه در لیگ برتر

بازی استقلال – مس برای اولین بار در تاریخ لیگ برتر میزبان بانوان خواهد بود. مجوز حضور بانوان در ورزشگاه آزادی در مسابقات لیگ برتر صادر شد و وزارت ورزش رسما اعلام کرد که در دیدار تیم های فوتبال استقلال و مس کرمان تعدادی از بانوان حضور خواهند داشت. بر این اساس با توجه به قانون استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت ورزشگاهها به دلیل کرونا و فروش ۲۸ هزار قطعه بلیت بازی استقلال و مس کرمان، قرار است در مرحله نخست حضور خانمها در رقابتهای لیگ برتر، تعداد محدودی از هواداران خانم با تهیه بلیت از طریق سامانه فروش بلیت رقابتها، دیدار تیمهای استقلال و مس کرمان را از نزدیک تماشا کنند

زمان حضور بانوان در ورزشگاه آزادی؛ ۱۸ مهر

بیشتر بخوانید:

258 258



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.