از ضرغامی و شجریان تا وضعیت سلامت رضا بنفشه‌خواه

[ad_1] تقدیر از داود فتحعلی‌بیگی، اظهارات جدید ضرغامی درباره محمدرضا شجریان، هنگامه قاضیانی و منوچهر آتشی، آخرین وضعیت سلامت رضا بنفشه‌خواه از زبان خودش، بازپخش مختارنامه در شبکه نمایش خانگی و اظهارات جبلی درباره آن، کنسرت جدید کیهان کلهر، کتیبه‌های فارسی عاشورایی در پاکستان، تخریب کاشی‌های مسجد وکیل شیراز و تعطیلی موزه‌ها در تاسوعا و عاشورا

کد خبر : 379986
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
از ضرغامی و شجریان تا وضعیت سلامت رضا بنفشه‌خواه

[ad_1]

تقدیر از داود فتحعلی‌بیگی، اظهارات جدید ضرغامی درباره محمدرضا شجریان، هنگامه قاضیانی و منوچهر آتشی، آخرین وضعیت سلامت رضا بنفشه‌خواه از زبان خودش، بازپخش مختارنامه در شبکه نمایش خانگی و اظهارات جبلی درباره آن، کنسرت جدید کیهان کلهر، کتیبه‌های فارسی عاشورایی در پاکستان، تخریب کاشی‌های مسجد وکیل شیراز و تعطیلی موزه‌ها در تاسوعا و عاشورا از اخبار فرهنگی هنری چهارم مردادماه بود.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه چهارم مردادماه  برنامه «محرم در آینه آیین‌ها» برگزار شد و داود فتحعلی‌بیگی در این برنامه برای اجرای تعزیه‌هایش تقدیر شد و گفت: تعزیه زیاد اجرا کرده‌ام، در یکی از این تعزیه‌ها نقش حُر را داشتم و آن را برای خودم نگه داشتم، بلکه شفیعم باشد.

تعزیه صرفا سوگواری نیست

با احمد عزیزی که از چهارشنبه شب در برنامه «نوای عرشیان، مشق فرشیان» مجلس تعزیه اجرا می‌کند، گپ‌وگفتی داشتیم. او تاکید کرد که تعزیه صرفا سوگواری نیست بلکه درس زندگی است و از جنبه‌های کاربردی تعزیه در زندگی امروز گفت.

وقتی تعزیه کیارستمی تماشاگر اروپایی را تحت‌تاثیر قرار داد

از «تجریش جنوبی» تا چند خبر دیگر از تئاتر و سینما

همچنین اجرای نمایش «تجریش جنوبی»، تغییر ساعت اجرای «خانم آوازخوان کله‌طاس»، رونمایی از پوستر نمایش «شیرعلی»، دوره آموزش ایوب آقاخانی در زمینه نمایشنامه‌نویسی و پایان فیلمبرداری «دار ودسته دارابی‌ها» از جمله دیگر خبرهای تئاتر و سینما بود.

تب «اوپنهایمر» / فیلم «نولان» را می‌توان در ایران دید؟

فرش قرمز «ونیز» خالی نخواهد ماند؟!

اظهارات جدید ضرغامی درباره شجریان، هنگامه قاضیانی و منوچهر آتشی

عزت‌الله ضرغامی نیز در اظهارات اخیر خود در برنامه «مهلا» درباره ممنوعیت پخش آثار محمدرضا شجریان از تلویزیون که در زمان ریاست او بر صداوسیما رخ داد، توضیح داد که این اتفاق خواسته خود زنده‌یاد شجریان بوده است. او همچنین اظهاراتی درباره هنگامه قاضیانی و منوچهر آتشی داشت. 

آخرین وضعیت سلامت رضا بنفشه‌خواه از زبان خودش

رضا بنفشه‌خواه، هنرمند پیشکسوت کشورمان حدود یک ماه است به دلیل درد شدید در ناحیه کمر در منزلش در استراحت مطلق به سر می‌برد و تحت درمان است. درباره آخرین وضعیتش به ایسنا گفت: درد کمر و پاهایم به حدی زیاد است که حتی نمی‌توانم راه بروم. طبق گفته پزشکم باید صبر کنم تا ان‌شاءالله مشکلم برطرف شود.

 از بازپخش مختارنامه در شبکه نمایش خانگی تا اظهارات جبلی درباره آن

در ادامه انتشار سریال‌های تلویزیون در نماوا، این پلتفرم سریال «مختارنامه» را به آرشیو خود اضافه کرد. ضمن اینکه قسمت‌های سریال «مختارنامه» هم‌اینک در تلویبیون هم قابل دسترسی است.

رئیس سازمان صداوسیما نیز درباره پخش «مختارنامه» در روزهای تاسوعا و عاشورا اظهار کرد: تولیدات فاخر و حتی تولیدات عادی، مِلک صداوسیما هستند و هزینه‌های سنگینی برای تولید آن‌ها صورت گرفته است. صداوسیما حق خودش می‌داند که هر زمان خواست از آن‌ها استفاده کند. آن چیزی که برای ما اهمیت دارد داستان اثر فاخر است.

«نسل عاشورایی» برای احیای نوحه‌های قدیمی چه کرد؟

اینجا از نخل‌ها گلاب می‌گیرند!

از ادبیات و کتاب بخوانید: 

واکنش چند انتشارات به یک اپلیکیشن: کار نمی‌کنیم!

کتاب‌هایی درباره ابعاد عاشورا

کنسرت جدید کیهان کلهر

کیهان کلهر (موسیقی‌دان و نوازنده چیره‌دست کمانچه) جدیدترین کنسرت خود را در شهر زوریخ روی صحنه خواهد برد. این هنرمند پیشکسوت در ۱۵ ماه سپتامبر مصادف با ۲۴ شهریورماه کنسرت «آوای امید» ‌ را اجرا خواهد کرد. کیا طبسیان (نوازنده سه‌تار) و بهنام سامانی (نوازنده سازهای کوبه‌ای) در این اجرا کلهر را همراهی خواهند کرد.

«هیأت‌ها را کنسرت نکنیم» اما همه ماجرا این نیست

بشنوید/وقتی که شعر مشیری با صدای اصفهانی رنگ و بوی محرمی پیدا کرد!

نمایشی از «هزارتو»ی انزوا

ناعکاسی عنوان پروژه‌ای است که سومین مجموعه آن با عکس‌های امیرحسین محمد کریمی با عنوان «هزارتو»، عصر روز چهارشنبه در گالری محیطی خانه هنرمندان ایران افتتاح شد. نمایشگاه عکس «هزارتو» تا ۲۴ مردادماه میزبان علاقه‌مندان است.

پینوکیو و خاله سوسکه را به قهوه‌خانه بردند!

کتیبه‌های فارسی عاشورایی در پاکستان

در ادامه، عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی‌ و گردشگری از شناسایی و بررسی کتیبه‌های عاشورایی در آرامگاه گردیزی در پاکستان خبر داد.

تخریب کاشی‌های مسجد وکیل شیراز 

همچنین یک فعال میراث فرهنگی از تخریب و نابودی کاشی‌های مسجد وکیل شیراز براثر فرسودگی مصالح، تغییرات اقلیمی و بی‌توجهی در مرمت و حفاظت خبر داد.

موزه‌ها تاسوعا و عاشورا تعطیل‌اند

طبق دستورالعمل وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، تمام مکان‌های تاریخی از جمله موزه‌ها، کاخ‌موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی در روزهای پنجشنبه و جمعه، پنجم و ششم مردادماه ۱۴۰۲ همزمان با تاسوعا و عاشورا، تعطیل هستند.

نام‌نویسی اربعین ممکن شد

ثبت‌نام اربعین درحالی قرار بود از سوم مردادماه آغاز شود، که سامانه ثبت‌نام آن با مشکل فنی مواجه شد و به نوعی روند نام‌نویسی را در نخستین روز مختل کرد. معاون عتبات سازمان حج و زیارت اکنون از رفع مشکل فنی این سامانه خبر داده است. به گفته او، متقاضیان می‌توانند با ورود به سامانه سماح تاریخ سفر و مرز خروج خود را انتخاب و روند بیمه اربعین را تکمیل کنند. همچنین متقاضیان می‌توانند برای نام نویسی به دفاتر خدمات زیارتی مراجعه کنند.

در نهایت این‌که باستان‌شناسان مجموعه‌ای از ظروف شیشه‌ای رومی را در بین لاشه‌های یک کشتی غرق‌شده کشف کردند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

دخترهایی که در خرمشهر می‌جنگیدند!

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.