از رونمایی واکسن فخرا تا توطئه بین‌المللی علیه ایرانیان با تست تقلبی توریست‌ها

[ad_1] به گزارش خبرآنلاین، امروز خبری عجیب درباره آلودگی به کرونا در ایران منتشر شد. آنطور که معاون وزیر بهداشت در گفتگو با برنامه تلویزونی از یک توطئه بین المللی بر علیه کشور ما سخن می گوید باید این موضوع به دقت بررسی و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد. ایرج حریرچی گفت: برخی از کشورهای

کد خبر : 32732
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
از رونمایی واکسن فخرا تا توطئه بین‌المللی علیه ایرانیان با تست تقلبی توریست‌ها

[ad_1]

به گزارش خبرآنلاین، امروز خبری عجیب درباره آلودگی به کرونا در ایران منتشر شد. آنطور که معاون وزیر بهداشت در گفتگو با برنامه تلویزونی از یک توطئه بین المللی بر علیه کشور ما سخن می گوید باید این موضوع به دقت بررسی و نتیجه آن به اطلاع مردم برسد. ایرج حریرچی گفت: برخی از کشورهای همسایه که اقتصاد توریستی دارند در ارائه آزمایشهای مربوط به کرونا تقلب سیستمی می‌کنند. نمونه‌هایی بوده که توریست آمده و در حالیکه تستش منفی بوده در آن کشور اما کرونا داشته است. نکته وحشتناک ماجرا این است که نمونه های تازه کشف شده، ویروس کرونای انگلیسی داشتند و نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که کرونای انگلیسی ۶۱ درصد مرگبارتر از کروناویروس‌های دیگر است و طی ۲۸ روز پس از ابتلا احتمال مرگ را بالا می‌برد.

این نکته از سوی دیگری حائز اهمیت است که برخی اخبار منتشر شده در شبکه های اجتماعی حاکی از عدم مجوز داشتن واکسن کرونایی کوبایی است که قرار است به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی روی ۱۰۰ هزار نفر از ایرانیان آزمایش شود. یکی از مقامات وزارت بهداشت درباره مجوزی که واکسن کوبایی در ایران گرفته می گوید تمام مسایل ایمنی در آن رعایت شده است. دکتر علیرضا افشار در حاشیه نشست با اعضای ستاد مقابله با کرونای دانشکده علوم پزشکی آبادان که امروز (۲۶ اسفندماه) برگزار شد، در خصوص نحوه تایید واکسن کوبایی کرونا در ایران اظهار کرد: هر واکسنی که وارد کشور می‌شود باید دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو باشد؛ کمیته علمی کشور ما به جز تاییدیه سازمان جهانی بهداشت، خود نیز برای استفاده عمومی واکسن، مجوز صادر می‌کند.

وی افزود: مردم مطمئن باشند واکسنی اجازه تزریق عمومی پیدا خواهد کرد که تمام مسائل ایمنی آن رعایت شده باشد. به این صورت می توان اطمینان داشت محوله دوم واکسن های هندی که فردا به کشور خواهد رسید هم دارای مجوز معتبر مصرف از سوی وزارت بهداشت است.

امروز خبر رسید تست سریع کرونا توسط فرمانده سپاه رونمایی شد. بنا بر این گزارش؛ این کیت تزریقی در مدت ۱۰ دقیقه ویروس کرونا را تشخیص می‌دهد و نشان دهنده این است که سرعت آن از دستگاه مستعان ۱۱۰ در تشخیص ویروس کرونا کمتر است.

متاسفانه امروز هم آمار جانباختگان کرونایی در مرز سه رقمی شدن بود. در این رابطه سخنگوی وزارت بهداشت، ضمن اشاره به آمار کرونا در شبانه روز گذشته، از شناسایی ۸۳۸۰ بیمار جدید خبر داد.

سیما سادات لاری، بعد از ظهر سه شنبه بیست و ششم اسفند ۹۹، در ارتباط زنده خبری با شبکه خبر سیما، به ارائه تازه‌ترین آمار کرونا در کشور پرداخت.

سخنگوی وزارت بهداشت، با اعلام اینکه از دیروز تا امروز، ۸ هزار و ۳۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند، گفت: مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۶۳ هزار و ۳۱۳ نفر رسید.

از رونمایی واکسن فخرا تا توطئه بین‌المللی علیه ایرانیان با تست تقلبی توریست‌ها

لاری افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته ۹۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان به ۶۱ هزار و ۴۲۷ نفر رسید. تا کنون یک میلیون و ۵۰۶ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

به گفته لاری، سه هزار و ۸۴۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بستری هستند. تا کنون ۱۱ میلیون و ۸۴۶ هزار و ۵۲۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: ۹ شهرستان قرمز، ۳۱ شهرستان نارنجی، ۲۹۵ شهرستان زرد و ۱۱۳ شهرستان آبی هستند.

نکته تاسف بارتر این که همچنان پیش بینی میشود تعداد تلفات کرونایی در کشور در مسیر صعودی خود باشد به شکلی که مراکز بین المللی تا ۲۰۰ مورد مرگ را در ماه دوم بهار در ایران پیش بینی کرده اند. آماری تکان دهنده که حاکی از فاجعه ای ملی است. ایرج حریرچی، معاون کل وزیر بهداشت در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد: مراکز بین‌المللی برای سه ماه آینده ایران، میزان مرگ‌های ناشی از کرونا را از رقم ۱۰ به ۲۰۰ پیش بینی کرده‌اند.

موضوع منع مردم از سفرهای نوروزی به خاطر نگرانی از شیوع کرونا امروز هم خبرساز بود. با وجود اعلام رنگ‌بندی نهایی شهرستانها برای نوروز ۱۴۰۰ توسط وزارت بهداشت ولی باز هم به نظر می رسد بسیاری از هموطنان خود را برای سفرهای نوروزی آماده کرده اند. رییس پلیس راهور ناجا اعلام کرد که سفر در ۹۱ درصد از شهرهای کشور آزاد است ولی بهتر است مردم به سفر نروند. هادیانفر درباره وضعیت سفرهای نوروزی نیز اظهار کرد: بنابر مصوبات ستاد ملی کرونا، در ۹۱ درصد از شهرهای کشور سفر آزاد است، فقط ۴۰ شهر وضعیت قرمز و نارنجی و محدودیت سفر دارند البته توصیه می‌کنیم که هموطنان سفر نروند.

با همه این هشدارها و با اعلام خبرهایی درباره نظارت وزارت بهداشت بر سفرهای نوروزی و مراکز ارائه خدمات گردشگری و با وجود یکه تازه کرونا در استانهایی مانند مازندران و این که مسئولان ستاد مقابله با این ویروس در سطح ملی و استانی بارها بر پرهیز از هرگونه سفر غیرضروری تاکید دارند اما متاسفانه همچنان شاهد مسافرت به استان های شمالی از جمله مازندران هستیم، موضوعی که با وجود گسترش ویروس کرونای جهش یافته انگلیسی، خطرناک‌تر از گذشته شده و ابتلای ۷ مازندرانی به این ویروس آن را تایید می‌کند.

امروز با انجام مراسم رونمایی از واکسن ایرانی تولید وزارت دفاع که به یاد شهید محسن فخری زاده واکسن فخرا نام گرفته است، وزیر بهداشت اعلام کرد به زودی یکی از بهترین واکسن سازهای جهان خواهیم شد. سعید نمکی، وزیر بهداشت امروز در مراسم آغاز مرحله اول کارآزمایی بالینی تزریق واکسن کرونا «فخرا» با اشاره به تحریم‌های صورت گرفته علیه ایران در دوران شیوع کرونا، اظهار داشت: امروز می‌توانم با افتخار بگویم جمهوری اسلامی ایران تنها، تحریم‌زده و مظلوم از ظلم کسانی که حتی داروها را از فرزندان بیمار و سرطانی ما دریغ کردند و دروغ گفتند این کار را انجام ندادند، به عنوان کشوری مطرح در مدیریت کرونا در جهان می‌درخشد و بنده به عنوان کوچک‌ترین سرباز به این همدلی و وفاق افتخار می‌کنم.

از رونمایی واکسن فخرا تا توطئه بین‌المللی علیه ایرانیان با تست تقلبی توریست‌ها

وی با اشاره به توزیع واکسن در بین گروه‌های آسیب‌پذیر خاطرنشان کرد: ما معتبرترین واکسن‌ها برای واکسیناسیون وارد کردیم و می‌آوریم و برای پدیده واکسیناسیون نمایشی عجله نمی‌کنیم اما برای واکسیناسیون گروه‌های آسیب‌پذیر و استفاده از بهترین منابع واکسن عجله می‌کنیم و تا پایان اسفند تعداد قابل توجهی از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه را واکسیناسیون خواهیم کرد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در بهار آینده یکی از بهترین و مهمترین واکسن‌سازهای دنیا خواهیم شد، گفت: اکنون واکسن برای گروه‌های آسیب‌پذیر را از جاهای مطمئن تهیه می‌کنیم.

۴۷۲۳۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.