از درگذشت ۵ هنرمند تا باقی قضایا

[ad_1] درگذشت پنج هنرمند، ماجرای حضور آتیلا پسیانی در فرانسه، معرفی نماینده سینمای ایران در اسکار، اکران فیلم‌هایی از علی انصاریان و مجید صالحی، «آکتور» برنده جایزه جشنواره سئول، بازگشت مازیار لرستانی و محمود بصیری به صحنه، ثبت ۵۴ کاروانسرای ایران در یونسکو، انتقال ۳۵۰۶ لوح تاریخی مربوط به دوره هخامنشی از آمریکا به ایران، حاشیه‌های

کد خبر : 405409
تاریخ انتشار : جمعه ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۸:۳۱
از درگذشت ۵ هنرمند تا باقی قضایا

[ad_1]

درگذشت پنج هنرمند، ماجرای حضور آتیلا پسیانی در فرانسه، معرفی نماینده سینمای ایران در اسکار، اکران فیلم‌هایی از علی انصاریان و مجید صالحی، «آکتور» برنده جایزه جشنواره سئول، بازگشت مازیار لرستانی و محمود بصیری به صحنه، ثبت ۵۴ کاروانسرای ایران در یونسکو، انتقال ۳۵۰۶ لوح تاریخی مربوط به دوره هخامنشی از آمریکا به ایران، حاشیه‌های هتل رونالدو، لغو پروازها بین ایران و ارمنستان و آذربایجان و ازسرگیری آن، تحریم وزیر ارشاد از سوی انگلیس و واکنش‌ها به آن و ماجرای پنج ساز شکسته آن‌چه بود که در این هفته گذشت.

به گزارش ایسنا،  در این هفته آرش میراحمدی ـ بازیگر برنامه‌های طنز تلویزیون ـ در ۵۲سالگی، نیما حضرتی، مترجم در ۳۸سالگی، اکرم امینی، مترجم و خبرنگار در ۴۱سالگی، ابراهیم کیهانی از پیشکسوتان مجموعه «روایت فتح» و  «فرناندو بوترو» که بیشتر برای خلق تابلوهای نقاشی با تصویر شخصیت‌های تپل و گِرد شناخته می‌شود، در سن ۹۱ سالگی از دنیا رفتند.

آرش میراحمدی در خانه ابدی‌اش آرام گرفت

ماجرای حضور آتیلا پسیانی در فرانسه

در ادامه اعلام شد که آتیلا پسیانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون نیز این روزها برای ادامه درمان سرطان در بیمارستانی در فرانسه به سر می‌برد.

به دنبال انتشار این خبر، ستاره پسیانی دختر این بازیگر تاکید کرد که پدرش برای سفری شخصی به خارج از کشور رفته و سفر او برای درمان نبوده است، اما متاسفانه در پی نامساعد شدن حالش، به ناچار در بیمارستانی بستری می‌شود.

چرا «نگهبان شب» به اسکار معرفی شد؟

همچنین فیلم سینمایی «نگهبان شب» به کارگردانی رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد. 

در پی معرفی آخرین ساخته رضا میرکریمی به عنوان نماینده ایران در مراسم اسکار، معاون امور بین‌الملل بنیاد سینمایی فارابی و سخنگوی کمیته انتخاب نماینده سینمای ایران به آکادمی اسکار، درباره علت انتخاب فیلم «نگهبان شب» و اقدامات حمایتی برای عرضه جهانی‌ آن توضیحاتی را ارائه کرد.

اکران فیلم‌هایی از علی انصاریان و مجید صالحی 

فیلم سینمایی «هولیا» با بازی مرحوم علی انصاریان و  فیلم سینمایی «شماره ۱۰»  با بازی مجید صالحی از ۲۹ شهریورماه در سینماها اکران شدند؛ همچنین انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» از پنجم مهرماه اکران می‌شود تا سالن‌های سینما، میزبان کودکان و خانواده‌های‌شان باشند.  

جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم کوتاه تهران 

برگزاری دومین جشن مهر سینمای ایران

همچنین سومین جلسه شورای سیاست‌گذاری چهلمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار شد و برنامه‌های دومین جشن مهر سینمای ایران از یکشنبه این هفته آغاز شد و در ۳۱ استان تا ۱۰ مهرماه ادامه دارد.

وضعیت سینما با شرایط مطلوب فاصله دارد

حضور فیلم‌سازان ایرانی در روسیه 

در ادامه، هشت نماینده از ایران برای حضور در بخش مسابقه نهمین جشنواره بین‌المللی فیلم لمپا در روسیه انتخاب شدند و فیلم کوتاه «با من فریاد بزن» ساخته «شیوا مردان‌نیا» به عنوان یکی از آثار برگزیده بیستمین جشنواره «فیلم کوتاه خلاق» در مکزیک به نمایش گذاشته می‌شود.

فیلم «مواجهه» به کارگردانی رضا دادویی و تهیه‌کنندگی سعید الهی به فستیوال بین‌المللی راهیپ‌ کشور هندوستان (Rohip International Film Festival) راه یافت. همچنین «کاپیتان» محمد حمزه‌ای در نخستین حضور بین‌المللی خود به آلمان می‌رود.

«موقعیت مهدی» مسافر ایتالیا شد

در خبری هم اعلام شد که فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» به همت اداره کل تامین و رسانه بین‌الملل سیما در بیست‌وهفتمین دوره جشنواره فیلم «هنر پلیس» که از ۲۳ تا ۲۹ اکتبر (۱ تا ۷ آبان) در ایتالیا برگزار می‌شود، به نمایش درمی‌آید.

یک جایزه و چند حضور بین‌المللی برای فیلم‌های کوتاه ایرانی

همچنین فیلم کوتاه «سیزده‌سالگی» و «تشک» به ترتیب به جشنواره‌های بین‌المللی «آپسلا»ی سوئد و پورتوبلو لندن راه ‌یافتند و فیلم کوتاه «کَت‌وُمَن» نیز موفق به کسب جایزه در جشنواره حقوق بشر بولیوی شد.

چه گروه‌هایی از ایران به «هایفست» می‌روند؟

دبیر بخش ایران جشنواره «هایفست» ارمنستان خبر داد که بیست و یکمین دوره این جشنواره، با اعمال برخی تغییرات جزیی، دوازدهم تا شانزدهم مهرماه (۴ تا ۸ اکتبر) در ایروان برگزار می‌شود.

«آکتور» جایزه جشنواره سئول را دریافت کرد

سریال «آکتور» نیز جایزه هجدهمین دوره جشنواره درامای سئول در بخش فیلمنامه را دریافت کرد.

«داستان آمریکایی» برنده جشنواره تورنتو شد

بازگشت مازیار لرستانی و محمود بصیری به صحنه

در حوزه تئاتر هم خبرهایی داشتیم از بازگشت مازیار لرستانی و محمود بصیری به صحنه بعد از چندین سال. در این راستا، گروه بازیگران نمایش «در انتظار گودو» به کارگردانی مازیار لرستانی که برای اجرا در سالن چهارسو مجموعه تئاتر شهر آماده می‌شود، معرفی شدند و  محمود بصیری به زودی با بازی در نمایش «بنگاه تئاترال» به کارگردانی هادی مرزبان به صحنه بازمی‌گردد.

اعلام نتایح نهایی آثار راه‌یافته به بخش سمینار آیینی سنتی

اسامی پذیرفته‌شدگان نهایی حوزه‌های «ویژه» و «آزاد» بخش صحنه‌ای و  نتایج نهایی آثار راه‌یافته به بخش سمینار بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی اعلام شد. 

اظهارنظر مرضیه برومند درباره جشنواره فیلم کودک

افزون بر این‌ها،  اظهار نظر مرضیه برومند درباره جشنواره فیلم کودک، مستندی درباره «آقا حسن» در مرحله پیش‌تولید، انتشار شیوه‌نامه تالار هنر، راه‌اندازی جشنواره «بچه زرنگ»، خبرهایی از جشنواره فیلم دانش‌آموزی و… از جمله دیگر خبرهای  سینما و تئاتر بود.

اعلام زمان تعطیلی سینما و تئاتر در هفته آینده

همچنین اعلام شد که سالن‌های سینمایی تا ساعت ۱۷ و تالارهای نمایشی یکشنبه آینده (دوم مهرماه) تعطیل هستند. 

مهوش وقاری نیز در گفت‌وگویی با ایسنا درباره دلایل نبودش در قاب تلویزیون و سینما توضیحاتی ارائه داد. این هنرمند از این موضوع گله کرد که علی‌رغم بی‌حاشیه بودنش مدت‌هاست به او پیشنهادی نشده است!

از ثبت ۵۴ کاروانسرای ایران تا رد پرونده «منظر طبیعی ـ فرهنگی ماسوله» در یونسکو

در هفته‌ای که گذشت همچنین ۵۴ کاروانسرای ایران در میراث جهانی یونسکو ثبت شد. این در حالی بود که قرار بود در این دوره از اجلاس «الحاق جنگل دیزمار به جنگل هیرکانی» و «منظر طبیعی ـ فرهنگی ماسوله» نیز در فهرست جهانی یونسکو ثبت شوند، اما این دو پرونده در این اجلاس موفق به ثبت جهانی نشدند. 

در این زمینه بخوانید: 

چرا «جنگل دیزمار» ثبت جهانی نشد؟

پرونده «ماسوله» از یونسکو برگشت خورد

۳۵۰۶ لوح هخامنشی از آمریکا به ایران بازگردانده شد

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در ایکس (توییتر) از انتقال ۳۵۰۶ لوح تاریخی مربوط به دوره هخامنشی در بازگشت رئیس‌جمهور از سفر آمریکا به ایران خبر داد و به دنبال آن مدیر موزه ملی ایران از تحویل ۳۵۰۶ لوح هخامنشی استردادی از آمریکا به این موزه خبر داد و گفت:‌ این الواح در آینده نزدیک به نمایش گذاشته می‌شود.

حاشیه‌های هتل رونالدو

روز دوشنبه ۲۷ شهریورماه نیز همزمان با ورود رونالدو همراه تیم النصر عربستان به تهران برای بازی مقابل پرسپولیس، مدیر هتل محل اقامت این ستاره فوتبال از تخریب بخش‌هایی از این هتل در پی ازدحام جمعیت هواداران او خبر داد و اقامت رونالدو در سوئیت لاکچری ۹۰ میلیون تومانی را رد کرد.

نتایج بررسی اولیه دستخط منسوب به امام رضا (ع)

در ادامه، رییس انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه‌های خطی ایران با ارائه دلایلی، نسبت دادن دست‌نوشته کشف‌شده در مسجد جامع ساوه به امام رضا (ع) را مردود دانست.

دلبری از چینی‌ها به شیوه سمنانی

همچنین اتحادیه بین‌المللی شهرهای در مسیر جاده ابریشم در چین درحالی برگزار شد که ایران عضو هیأت مؤسس شد، درحالی‌که پیش‌تر استان سمنان عضو این اتحادیه شده بود و پس از گذشت دو هفته از آن اجلاس، هیأت اعزامی گردشگری ایران به چین در تهران گردهم آمدند تا پیشنهادها و ایده‌ها را برای جذب چینی‌ها به استان سمنان که در مسیر جاده ابریشم واقع شده، بررسی کنند.

از لغو پروازها بین ایران و ارمنستان و آذربایجان تا از سرگیری آن

روز چهارشنبه همچنین رییس سازمان هواپیمایی از لغو پروازها بین ایران و کشورهای ارمنستان و آذربایجان خبر داد؛ این در حالی بود که رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران از ادامه پذیرش مسافران در پروازهای ارمنستان و برقراری پروازهای این مسیر خبر داد. به دنبال این موضوع سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری  اعلام کرد که به‌ دنبال اخباری مبنی‌بر صلح و آتش‌بس، پروازهای بین ایران و دو کشور آذربایجان و ارمنستان از سر گرفته شده است.

رایزنی برای نرخ ارز و پرواز عمره  

مسئولان حج و زیارت از رایزنی و پیگیری برای تعیین نرخ ارز، پرواز و متعادل شدن قیمت‌ها برای ازسرگیری عمره خبر دادند.

تعطیلی ۳ روزه کاخ‌های مرمر و رامسر و موزه‌های دفینه

و این‌که گروه موزه‌های دفینه به منظور انجام امور تعمیر و نگهداری، از دوم مهرماه به مدت سه روز تعطیل می‌شوند.

کاهش ۹۰ درصدی سفر خارجی‌ها به ایران در دوران کرونا

چند پرسش و چالش مهم درباره قانون مرمت

کشف گور یک جنگجو با سلاح‌هایش+عکس

تحریم وزیر ارشاد از سوی انگلیس و واکنش‌ها به آن

وزارت خارجه انگلیس شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که همراه با کانادا، آمریکا، استرالیا و… وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به همراه معاون او تحریم کرده است. به دنبال آن محمدمهدی اسماعیلی نسبت به تحریم خود از سوی وزارت خارجه انگلیس واکنش نشان داد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در نشست تقدیر از دست‌اندرکاران جشنواره های موسیقی، تجسمی و نمایشی فجر ۱۴۰۱ که در این هفته برگزار شد، علت تحریم شدنش توسط بریتانیا را این‌گونه بیان کرد: پای کار انقلاب بودن و ایستادگی سال گذشته اهالی فرهنگ و هنر و روشن نگه داشتن چراغی که دشمن قصد خاموش کردنش را داشت.

محمد خزاعی تهیه‌کننده سینما و رئیس سازمان سینمایی کشور نیز طی نامه‌ای سرگشاده به تحریم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و قائم‌مقام او از سوی کشورهای غربی واکنش نشان داد.

افزون بر این، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ایجاد سه‌هزار کسب و کار فرهنگی – هنری و آغاز پروژه ساخت مسکن هنرمندان از اوایل مهرماه ۱۴۰۲ خبر داد.

اطلاعیه وزارت ارشاد درباره «تبلیغات هنجارشکنانه»

حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد

همچنین بیست‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بغداد، یکشنبه (۲۶ شهریورماه ۱۴۰۲) با حضور جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد و از ۲۷ شهریورماه آغاز به‌کار کرد. 

معرفی نامزدهای جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان

دبیرخانه جایزه مرغک (جایزه کتاب ماه و سال) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۵۴ اثر را به عنوان نامزدهای راه‌یافته به مرحله‌ پایانیِ سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ معرفی کرد.

ماجرای ۵ ساز شکسته که با نابلدی به ایران نرسید

مهدی کلانتری (مایستر کنترباس ارکستر سمفونیک)، ماکان خوی‌نژاد (مایستر ویلنسل)، پژمان اختیاری (نوازنده آلتو) و رامین براتی (نوازنده ترومبون) به عنوان نمایندگان نوازندگان اخراج‌شده که جلسه‌ای را نیز یا وزیر فرهنگ برگزار کرده بودند، طی نشستی در خبرگزاری ایسنا درباره آن‌چه تا کنون بر آن‌ها گذشته است، صحبت کردند. در این لینک مشروح این گفت‌وگو را بخوانید. 

همچنین فراخوان بخش غیررقابتی سی و نهمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر از سوی دبیرخانه این جشنواره منتشر شد و پویا نیک‌پور (رهبر ارکستر و آهنگساز) از انتشار آلبوم جدید خود با عنوان «سکوت بی‌پایان» خبر داد.

 نصب دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر 

ضمن این‌که دیوارنگاره میدان ولیعصر تعویض شد و دیوارنگاره جدیدی با عنوان مقابله با بنگاه‌داری بانک‌ها و آسیب زدن این موسسات به اقتصاد کشور نصب شده است.

پشت پرده دیوارنگاره جدید میدان ولیعصر چیست؟

«دبیر شورای هنری» منصوب شد

در نهایت این‌که سیدمصطفی زراوندیان هم به عنوان «دبیر شورای هنری» با حکم محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سرپرست موزه هنرهای معاصر تهران منصوب شد.

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.