از درگذشت فردوس کاویانی تا معمای باستان‌شناسان

[ad_1] درگذشت فردوس کاویانی، جشن حافظ با تقدیر از بهزاد فراهانی، چهار جایزه برای ایرانی‌ها از تیرانا، نقدهایی به سریال هادی حجازی‌فر، یک منو داغ از کنسرت‌های پاییزی، آمار مجوزهای صادرشده موسیقی در مرداد و شهریورماه، سهراب‌خوانی ضرغامی و تفاهم با وزارت نفت و نیرو و محیط زیست و معمای باستان‌شناسان در شرق ایران از اخبار

کد خبر : 409702
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱:۱۵
از درگذشت فردوس کاویانی تا معمای باستان‌شناسان

[ad_1]

درگذشت فردوس کاویانی، جشن حافظ با تقدیر از بهزاد فراهانی، چهار جایزه برای ایرانی‌ها از تیرانا، نقدهایی به سریال هادی حجازی‌فر، یک منو داغ از کنسرت‌های پاییزی، آمار مجوزهای صادرشده موسیقی در مرداد و شهریورماه، سهراب‌خوانی ضرغامی و تفاهم با وزارت نفت و نیرو و محیط زیست و معمای باستان‌شناسان در شرق ایران از اخبار فرهنگی هنری نهم مهرماه است.

به گزارش ایسنا، روز یکشنبه نهم مهرماه فردوس کاویانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در ۸۲ سالگی درگذشت. این هنرمند در سال‌های اخیر با بیماری پارکینسون دست و پنجه نرم می کرد.

جشن حافظ با تقدیر از بهزاد فراهانی 

گزارشی هم از شب جشن حافظ و معرفی برگزیدگان آن داشتیم؛ برگزیدگان جایزه تندیس حافظ (جشن دنیای تصویر) در بخش‌های مختلف معرفی شدند و از بهزاد فراهانی تقدیر شد.

در خبری هم اعلام شد که جدیدترین فیلم مسعود اطیابی (فیلم سینمایی هتل) در پنجمین روز اکرانش به پنج میلیارد تومان فروش رسیده است.

همکاری سینمایی ایران و ازبکستان 

فراخوان چهاردهمین جشنواره فیلم عمار

همچنین تفاهمنامه گسترش همکاری سینمایی توسط معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی کشور و رئیس امور سینمایی ازبکستان امضا شد. فراخوان چهاردهمین جشنواره فیلم عمار نیز برای برگزاری در دی‌ماه امسال منتشر شد.

روایت رضا کیانیان از «غریب آشنا»

۴ جایزه برای ایرانی‌ها از تیرانا

افزون بر این‌ها، بیست و یکمین دوره جشنواره تیرانا در کشور آلبانی به کار خود پایان داد و جوایز بهترین فیلم، فیلم کوتاه، فیلم بخش پانوراما و فیلمنامه به سینماگران ایرانی رسید.

پیش‌بینی شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو 

نشریه ورایتی در گزارشی به شانس‌های کسب نامزدی در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی نود و ششمین دوره جوایز سینمایی اسکار پرداخته است. شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو نیز پیش‌بینی شده است. 

فیلم کوتاه «زاج» در جشنواره کانبرای استرالیا

در ادامه، پوستر و تیزر فیلم کوتاه «زاج» همزمان با انتخاب فیلم برای حضور در بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم کوتاه کانبرای استرالیا رونمایی شد.

حسین کیانی، افشین هاشمی و نادر برهانی‌مرند؛ داوران یک جایزه 

همچنین داوران بخش نمایش‌نامه‌های تألیفی و اقتباسی دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران معرفی شدند. دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران به دبیری محمد رحمانیان در سه بخش نمایش‌نامه‌های تألیفی، اقتباسی و ترجمه، توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران در دی‌ماه ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

حرف‌های بی‌تعارف بهمن دان درباره فیلم ـ سریال هادی حجازی‌فر

بهمن دان بازیگر کشورمان نیز در گفت‌وگویی با ایسنا  ضمن نقد پروژه اخیر هادی حجازی‌فر که از تلویزیون پخش شد، به نکاتی درباره‌ لزوم پرداخت صحیح به آثار دفاع مقدس در سینما و تلویزیون اشاره کرد.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

هادی حجازی‌فر در فیلم ـ سریالش از چه پرسشی گریخته است؟

«پدر گواردیولا» تمام شد اما ادامه دارد

علاوه بر این، آخرین قسمت از فصل اول سریال «پدر گواردیولا» پنجشنبه ـ ۱۳ مهر ماه ـ در شبکه نمایش خانگی پخش خواهد شد. 

رونمایی از آلبومی با اشعار مولانا

 نشست خبری و مراسم رونمایی آلبوم موسیقی «ماه دیدم» با صدای حمید قربانی و آهنگسازی افشین و سپهر رامین که روی اشعار مولانا به صورت موسیقی تلفیقی ساخته شده است، همزمان با روز بزرگداشت مولانا (شاعر بزرگ پارسی‌زبان) در حوزه هنری برگزار شد. 

یک منو داغ از کنسرت‌های پاییزی

همچنین در شرایطی که با به پایان رسیدن ایام سوگواری محرم و صفر، خبری از برگزاری کنسرت پاپ در پایتخت نبود، اکنون بنابر آنچه سایت‌های بلیت‌فروشی اعلام کرده‌اند، کنسرت‌های پاپ به تهران بازگشته‌اند. در گزارشی مروری بر این کنسرت‌ها داشتیم. 

پاپ همچنان پرکار و موسیقی ایرانی مهجورتر

در ادامه اخبار روز نیز دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آمار مجوزهای صادرشده در مرداد و شهریورماه سال جاری را منتشر کرد. دفتر موسیقی در دو ماه مرداد و شهریور، مجوز ۵۴۸ تک آهنگ، ۳۸ آلبوم موسیقی و ۱۶ نماهنگ را صادر کرده است.

تجربه ناموفق بازیگری امید حاجیلی و جا ماندن از «صداتو»

 اطلاعات آرشیو جنگش را بیرون کشید

عصر روز یکشنبه (٩ مهرماه) همچنین مراسم قدردانی از عکاسان روزنامه اطلاعات در دوران دفاع مقدس در کنار مراسم افتتاحیه نمایشگاه دوربین حماسه که روایتی از سال‌های دفاع مقدس از زاویه دوربین عکاسان روزنامه اطلاعات است، برگزار شد.

مشاهدات استاد از نمایشگاه شاگرد ۶۶ ساله

سهراب‌خوانی ضرغامی و تفاهم با وزارت نفت و نیرو و محیط زیست

افزون بر این، در این روز همایش گردشگری سبز، با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست، معاونان وزیران نفت و نیرو و جمعی از تشکل‌ها و فعالان گردشگری برگزار شد. در این نشست تفاهم‌نامه‌هایی بین وزارت نفت و نیرو و سازمان محیط زیست و بنیاد علوی با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بسته شد و ضرغامی هم با شعرخوانی و خاطره‌گویی از مسئولان حاضر قدردانی کرد.

معمای باستان‌شناسان در شرق ایران 

کاوش باستان‌شناسان ایرانی در محوطه «کله کوب» در استان خراسان جنوبی آغاز شد. این چهارمین فصل کاوش باستان‌شناسان در محوطه کله کوب آیسک شهرستان سرایان در استان خراسان جنوبی است. محوطه‌ای که به گفته محمدحسین عزیزی خرانقی، سرپرست این کاوش‌ها، یکی از معدود محوطه‌های پیش از تاریخ استان خراسان جنوبی است که دارای توالی فرهنگی از دوره مس‌سنگی (هزاره پنجم پیش از میلاد) تا دوره مفرغ (هزاره دوم پیش از میلاد) است.

نمایشگاهی برای آثار تاریخی کمیاب

 گمنامان دفاع مقدس را پیدا کنید

سی وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی

در نهایت این‌که، نشست «تبیین دفاع‌مقدس؛ چالش‌ها و آسیب‌ها» با محوریت ( بایدها و نبایدها در روایت) با حضور نویسندگان و اهالی رسانه در خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) برگزار شد. همچنین سی‌وهفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور سیدابراهیم رئیسی – رئیس‌جمهور – و برخی از مقامات لشکری و کشوری و همچنین علما و فرهیختگان ۴۱ کشور جهان در سالن اجلاس سران رسما کار خود را آغاز کرد.

پیشنهادی برای خواندن:

وقتی هیچ‌کس هیچ‌چیز نگوید!

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.