از داده های تورم ایالات متحده و اتحادیه اروپا در این هفته چه انتظاری داریم؟

[ad_1] نرخ تورم بالا از سه ماهه دوم تا کنون اثرات منفی بر تجارت و سرمایه گذاری داشته است. این هفته نیز از این قاعده مستثنی نیست و گزارش های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از ایالات متحده و اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه، 13 اکتبر منتشر می شود. فعالان بازار از قبل خود را

کد خبر : 266444
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۸
از داده های تورم ایالات متحده و اتحادیه اروپا در این هفته چه انتظاری داریم؟

[ad_1]

نرخ تورم بالا از سه ماهه دوم تا کنون اثرات منفی بر تجارت و سرمایه گذاری داشته است. این هفته نیز از این قاعده مستثنی نیست و گزارش های شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) از ایالات متحده و اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه، 13 اکتبر منتشر می شود. فعالان بازار از قبل خود را برای شگفتی های احتمالی آماده می کنند.

از گزارش CPI سپتامبر چه انتظاری داریم؟

فدرال رزرو ایالات متحده بر تورم اصلی متمرکز است و می خواهد شاهد کاهش قیمت های بالا در همه بخش ها باشد، نه فقط بخش مسکن که در ماه های اخیر منقبض شده است. انتظار می‌رود که گزارش شاخص قیمت مصرف‌کننده فردا به استثنای غذا و انرژی در ماه سپتامبر به سطح 0.5 درصد در مقایسه با 0.6 درصد در آگوست برسد. به‌طور سالانه، انتظار می‌رود که نتیجه CPI بدون احتساب غذا و انرژی در سطح 6.5 درصد در مقایسه با 6.3 درصد در سپتامبر 2021 باشد.

اگر تورم اصلی بیش از حد انتظار افزایش یافته باشد، احتمال افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ایالات متحده را افزایش خواهد داد. این امر بیشتر بر بخش وام مسکن و احساسات سرمایه گذاری که برای حفظ نرخ رشد قوی به دسترسی به اعتبار متکی است، تأثیر می گذارد. دلار ممکن است در پشت خرید امن مورد حمایت قرار گیرد.

سناریوی مخالف کاهش تورم با توجه به تغییرات اقتصادی مداوم پس از کووید-19 و حرکت به سمت بازگشت به حالت عادی کمتر محتمل است. با این حال، اگر به طور اتفاقی تورم فروکش کرده باشد، ممکن است موردی وجود داشته باشد که فدرال رزرو موضع جنگ طلبانه خود را به نفع حمایت از رشد اقتصادی گسترده تر کاهش دهد.

آلمان، بزرگترین اقتصاد منطقه یورو، نتایج هماهنگ نرخ تورم سالانه را برای ماه سپتامبر منتشر خواهد کرد. بازار انتظار دارد CPI به سطح 10.9 درصد برسد و انتظار دارد افزایش دیگری نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) انجام شود. کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا، نسبت به تورم بالا مخالف است و قصد دارد تا زمانی که قیمت های بالا کنترل شود، به افزایش نرخ بهره ادامه دهد.

با توجه به اینکه یورو از قبل در برابر دلار آمریکا قرار گرفته است، ارز واحد منطقه یورو ممکن است با نتیجه کمتر از حد انتظار حمایت شود. سپس دوباره، اگر نتایج CPI بالاتر از حد انتظار باشد، ممکن است فشار بیشتری بر یورو وارد شود.

گزارش CPI چین نیز قرار است روز پنجشنبه منتشر شود و انتظار می‌رود که از 2.5 درصد در سپتامبر 2021 به 2.8 درصد در سپتامبر سال جاری برسد. سیاست تحمل صفر چین برای کووید، تولید صنعتی و اثر تورمی که در سایر کشورها دیده می‌شود را کاهش داده است، اما با این وجود به نظر می‌رسد قیمت‌ها رو به بالا هستند. ضربات ارز CNY ممکن است تحت تأثیر هرگونه غافلگیری در طی انتشار اخبار معاملات فردا قرار گیرد.

اشاره کوتاه

آیا نرخ تورم همیشه در بازارها تاثیرگذار است؟

بله و خیر، همه چیز به شرایط اقتصادی و زمینه سیاست پولی بستگی دارد. اگر تورم بالاتر از 2 درصد باشد، اکثر بانک های مرکزی شروع به افزایش نرخ بهره خواهند کرد تا مخارج و تقاضا را تحت کنترل نگه دارند. اگر کمتر از 2 درصد باشد و اقتصاد ضعیف باشد، بسیاری از بانک های مرکزی تصمیم به کاهش نرخ بهره برای تشویق هزینه ها و سرمایه گذاری خواهند گرفت.

آیا تجارت در اخبار به شما علاقه دارد؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.