از خاطرات داود رشیدی تا توصیه‌های علی نصیریان

[ad_1] مروری بر خاطرات داود رشیدی، توصیه‌های علی نصیریان به جوانان، دلتنگی حمید جبلی، امضای قرارداد اکران چهار فیلم سینمایی، فیلم مینا ساداتی در بخش مسابقه جشنواره «تیرانا»، آخرین وضعیت خسرو خسروشاهی، پیش‌ثبت‌نام ناشران برای دریافت کاغذ ایرانی پارس، نگاهی به کارنامه سال دوم دولت سیزدهم در موسیقی، انتصاب رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره تجسمی فجر،

کد خبر : 394031
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
از خاطرات داود رشیدی تا توصیه‌های علی نصیریان

[ad_1]

مروری بر خاطرات داود رشیدی، توصیه‌های علی نصیریان به جوانان، دلتنگی حمید جبلی، امضای قرارداد اکران چهار فیلم سینمایی، فیلم مینا ساداتی در بخش مسابقه جشنواره «تیرانا»، آخرین وضعیت خسرو خسروشاهی، پیش‌ثبت‌نام ناشران برای دریافت کاغذ ایرانی پارس، نگاهی به کارنامه سال دوم دولت سیزدهم در موسیقی، انتصاب رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره تجسمی فجر، اطلاعاتی درباره موکب‌های ایرانی در اربعین و افتتاح دو هتل چهارستاره و ۷۰ تاسیسات گردشگری از اخبار فرهنگی هنری پنجم شهریورماه بود.

به گزارش ایسنا، به مناسبت هفتمین سال درگذشت داود رشیدی بخشی از خاطرات او را مرور کردیم.  این خاطره‌ها در کتاب داود رشیدی از مجموعه ماندگاران صحنه منتشر شده است. این کتاب دربردارنده گفت‌وگوی بلند منصور خلج با داود رشیدی است که از سوی انتشارات نمایش منتشر شده و در سایت شهر کتاب نیز فروش آنلاین دارد.

توصیه‌های علی نصیریان به جوانان

علی نصیریان خطاب به جوانان گفت: حال و آینده هنر نمایش در دست شما جوانان است. یادتان نرود. برای کار هنر کم آوردن معنا ندارد؛ اگر هدفی دارید باید آن را پیگیری کنید. اگر شکست خوردید، اگر نگذاشتند و نتوانستید کار کنید، هرگز ناامید نشوید. خلاقیت مانند آب است که نشت می‌کند، بیرون می‌آید و راه خود را پیدا می‌کند.

حمید جبلی: دلتنگ تئاتر شده‌ام

«بچه زرنگ» در تدارک اکران مهرماه

همچنین انیمیشن «بچه زرنگ» به تهیه‌کنندگی حامد جعفری برای اکران عمومی در مهرماه آماده می‌شود. نسخه‌ای از «بچه‌زرنگ» برای اولین بار در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی و بعد از کاندیداتوری در شش بخش اصلی جشنواره، موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن شد.

قرارداد اکران ۴ فیلم بسته شد

این در حالی است که چهار فیلم سینمایی با بازی بازیگرانی همچون پژمان جمشیدی، محسن کیایی، سعید آقاخانی و زنده‌یاد علی انصاریان به زودی به روی پرده سینماها می‌روند.

فیلم مینا ساداتی در بخش مسابقه جشنواره «تیرانا»

در خبری هم اعلام شد که فیلم کوتاه «بریدگی» ساخته مینا ساداتی در بخش مسابقه پانورامای جشنواره تیرانا در کشور آلبانی به نمایش گذاشته می‌شود.

وقتی اسکورسیزی جذب کیارستمی شد

جشنواره تورنتو حامی اصلی خود را از دست داد

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

افزون بر این‌ها، آغاز اجرای «قصه ترانه‌های ماندگار» از ۸ شهریورماه، آماده نمایش شدن مستندی درباره جام جهانی فوتبال، نمایش فیلم‌های مستند در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و… از جمله دیگر خبرهای سینما و تئاتر بود.

خسروشاهی همچنان تحت مراقبت است

همچنین خسرو خسروشاهی، صدای ماندگار و دوبلور پیشکسوت کشورمان که مدتی در بیمارستان بستری شده بود، اکنون در منزل تحت مراقبت و درمان است.

یک انتصاب در مرکز شعر، موسیقی و سرود صدا و سیما

مجید مصلحی به عنوان قائم‌مقام مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما منصوب شد.

ماجرای توقیف سریال رازی و نجات آن توسط ضرغامی

پیش‌ثبت‌نام ناشران برای دریافت کاغذ ایرانی پارس

در ادامه اعلام شد که ناشران متقاضی خرید کاغذ ایرانی پارس با مراجعه به سامانه توزیع کاغذ می‌توانند درخواست خود را ثبت کنند.

همچنین کتابخانه «گابریل گارسیا مارکز» در بارسلون از سوی فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابخانه‌ای به عنوان بهترین کتابخانه عمومی جدید در جهان معرفی شد.

انتظار دارید روی اسطوره‌ها سرمایه‌گذاری شود؟

نگاهی به کارنامه سال دوم دولت سیزدهم در موسیقی

در گزارشی هم نگاهی به کارنامه سال دوم دولت سیزدهم در حوزه موسیقی داشتیم؛ تعداد کنسرت‌های برگزارشده در سال ۱۴۰۱ در تهران در سالن‌های بالای ۱۲۰۰ نفر ۶۰۶ کنسرت و در کل کشور ۳۹۱۳ کنسرت بوده است. اما در بررسی انتشار آثار موسیقی آن هم به صورت مشخص در حوزه آلبوم‌ها، از سال ۱۴۰۱ تا آخر بهار امسال ۱۷۰ آلبوم منتشر شده است. البته در تیرماه امسال نیز مجوز انتشار ۳۵۲ تک‌آهنگ و ۲۶ آلبوم موسیقی صادر شده است.

انتصاب رئیس شورای سیاست‌گذاری جشنواره تجسمی فجر

در ادامه، محمود سالاری، معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی، محمد خراسانی‌زاده ـ مدیرکل دفتر هنرهای تجسمی ـ را به عنوان «رئیس شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر» منصوب کرد.

نابغه‌ بادیسیپلین که در کنار سهراب سپهری جای می‌گیرد

موکب‌های اربعین پولی نیستند

گفت‌وگویی هم با معاون امور اربعین در کمیته مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه اربعین داشتیم. به گفته او، درحال حاضر نزدیک به ۴۴ موکب در شهر نجف، حدود ۷۰ موکب در شهر کربلا، ۲۵ موکب در سامرا، حدود ۳۰ موکب در کاظمین، ۷۲ موکب در استان ایلام و مرز مهران، حدود ۱۵ موکب در مرز تمرچین در استان آذربایجان غربی، ۲۵ موکب در مرز خسروی در استان کرمانشاه، ۲۲ موکب در مرز باشماق در کردستان و نزدیک به ۱۲۰ موکب در استان خوزستان و دو مرز شلمچه و چزابه درحال خدمات‌دهی هستند.

۲ هتل چهارستاره به تهران اضافه شد

همچنین مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان تهران از افتتاح دو هتل چهارستاره و ۷۰ تاسیسات گردشگری همزمان با هفته دولت خبر داد و گفت: پروژه‌های هفته گردشگری با اعتبار ۳۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال و با اشتغال مستقیم ۸۷۰ نفر بهره‌برداری می‌شود.

بحران یک سرقت بزرگ

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.