از حاشیه‌ کنسرت‌های تهمورس پورناظری و گرشا رضایی تا خواسته فریبا نشیبا

[ad_1] یادی از فریماه فرجامی، برگزاری مراسم تقدیر از طراحان صحنه و لباس تئاتر، خواسته فریبا نشیبا از مسوولان، حاشیه‌های لغو کنسرت تهمورس پورناظری و حمله به کنسرت گرشا رضایی، معرفی نامزدهای «قلم زرین»، جزئیات بیشتر از «وام مرمت» و مرگ ۲۷۰ نفر در حج گزیده‌ای از اخبار فرهنگی هنری روز شنبه دهم تیرماه بود.

کد خبر : 369166
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۰:۰۳
از حاشیه‌ کنسرت‌های تهمورس پورناظری و گرشا رضایی تا خواسته فریبا نشیبا

[ad_1]

یادی از فریماه فرجامی، برگزاری مراسم تقدیر از طراحان صحنه و لباس تئاتر، خواسته فریبا نشیبا از مسوولان، حاشیه‌های لغو کنسرت تهمورس پورناظری و حمله به کنسرت گرشا رضایی، معرفی نامزدهای «قلم زرین»، جزئیات بیشتر از «وام مرمت» و مرگ ۲۷۰ نفر در حج گزیده‌ای از اخبار فرهنگی هنری روز شنبه دهم تیرماه بود.

به گزارش ایسنا، فریماه فرجامی بازیگر قدیمی سینما و تئاتر که در چند روز گذشته در کما به سر می‌برد، خبر درگذشتش تایید شد و از این رو شنبه دهم تیرماه چند خطی از او نوشتیم. فریماه فرجامی در تمام سال‌های حضورش در سینما با صفاتی ویژه یاد می‌شد از جمله نخستین ستاره سینمای ایران پس از انقلاب؛ ولی یکی از متفاوت‌ترین تعریف‌ها را زنده‌یاد امین تارخ از او داشت. او فریماه فرجامی را با سوفیا لورن و اینگرید برگمن مقایسه می‌کرد، در عین حال تاکید داشت سینما قدر فریماه فرجامی را دریافت نکرد و ای کاش این بازیگر زبان به اعتراض باز می‌کرد.

همچنین در این روز مراسم تقدیر از طراحان صحنه و لباس تئاتر با یادی از فرناز بهزادی و فریماه فرجامی و با گله‌های ایرج راد از وضعیت فعلی تئاتر برگزار شد.

تنها خواسته گوینده قدیمی «شب بخیر کوچولو» از مسئولان

مریم نشیبا، گوینده پیشکسوت رادیو که سال‌هاست اجرای برنامه رادیویی «شب بخیر کوچولو» را برعهده دارد، در گفت‌وگویی با ایسنا به مناسبت سالروز این برنامه قدیمی از اولین همکاری‌اش با رادیو، دغدغه‌هایش، علاقه‌اش به کودکان و تنها خواسته‌اش از مسئولان تلویزیون و رادیو گفت.

دنبال جشنواره پرزرق و برق نبودیم

گفت‌وگویی هم با هادی حجازی‌فر که  دبیری نوزدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران مبارک را بر عهده دارد، داشتیم. او از ویژگی‌های این دوره جشنواره گفت و تاکید کرد که همه برنامه‌ریزی‌ها و تغییرات برای افزایش بار تخصصی جشنواره بوده است. 

این در حالی است که نوزدهمین جشنواره بین‌المللی نمایش عروسکی تهران-مبارک، در سومین روز برگزاری خود میزبان ۱۰ نمایش در بخش‌های صحنه‌ای و فضای باز بود. 

اعلام نمایش‌های تئاترشهر بعد از جشنواره عروسکی

از سویی هم اعلام شده که هفت نمایش جدید پس از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران – مبارک در تالارهای اصلی، چهارسو، قشقایی، سایه و کارگاه نمایش مجموعه تئاترشهر پیش روی علاقه‌مندان تئاتر قرار خواهد گرفت.

در ادامه، گزارش آماری تعداد تماشاگران و میزان فروش نمایش‌های خرداد و تیرماه تماشاخانه‌ ایران‌شهر اعلام شد.

یک جایزه دیگر برای نمایش «موتسارت، سالیه‌ری، مکبث و دیگران»

همچنین نمایش «موتسارت، سالیه‌ری، مکبث و دیگران» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل شفیعی موفق به کسب جایزه‌ بهترین نمایش اکسپریمنتال (تجربه‌گرا / نوآورانه) از سی‌امین فستیوال بین‌المللی تئاتر «کوک آرت» سن پطرزبورگ شد.

اظهارات رئیس آکادمی سینمای اسپانیا درباره اصغر فرهادی 

 «فرناندو مندز لیته» رئیس آکادمی سینمای اسپانیا در برنامه دیدار جمعی از سینماگران عضو آکادمی در تجلیل از اصغر فرهادی، از او به عنوان یکی از بهترین کارگردانان سینما یاد کرد و گفت: «برای ما افتخاری است که این فیلمساز بزرگ را در بین خود داشته باشیم، کسی که خود عضو هیات امنای آکادمی سینمای اسپانیاست».

درگذشت یک بازیگر آمریکایی و افتتاح یک جشنواره با راسل کرو

«آلن آرکین»، ‌بازیگر آمریکایی برنده جایزه اسکار که کارنامه‌ای از نقش‌های کمدی و درام داشت در سن ۸۹ سالگی درگذشت.

همچنین پنجاه و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری در کشور جمهوری چک با اعطای جایزه گوی بلورین افتخاری به «راسل کرو» بازیگر استرالیایی آغاز به کار کرد.

چرا کنسرت تهمورس پورناظری در کاخ سعدآباد لغو شد؟

بر اساس آنچه سایت‌های بلیت‌فروشی کنسرت اعلام کرده بودند، قرار بود در کاخ سعدآباد در کنار کنسرت‌های «در هوای بی‌چگونگی» (علی قمصری و سهراب پورناظری) و کنسرت علیرضا قربانی، تهمورس پورناظری نیز ۱۱ تیرماه ساعت ۲۲:۱۵ و ۱۲ تیر در دو سانس ۱۹:۵۵ و ۲۱:۵۵ روی صحنه برود، ولی اکنون تهمورس پورناظری اعلام کرده است که کنسرت او در این مکان برگزار نخواهد شد.

ماجرای حمله به کنسرت گرشا رضایی و توضیحات مدیر ارشاد کرمان

همچنین گرشا رضایی که شامگاه جمعه ـ نهم تیرماه ـ در سینما قدس سیرجان به روی صحنه رفته بود، با حمله عواملی ناشناس که سلاح سرد به همراه داشتند، روبه‌رو شد و در جریان این اتفاق دو نفر زخمی شدند و پلیس وارد عمل شد. از این رو با مدیر ارشاد کرمان گفت‌وگو کردیم که توضیحاتی را ارائه داد. 

بیشتر بخوانید:

واکنش محسن چاوشی به ماجرای اهانت به قرآن

در ادامه، جدول اجراهای منطقه دو شانزدهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران که قرار است به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد برگزار شود، ‌منتشر شد.

محمود دولت‌آبادی در کنسرت علی قمصری و سهراب پورناظری

همچنین محمود دولت آبادی، نویسنده شناخته‌شده کشورمان به تماشای کنسرت «در هوای بی‌چگونگی» رفت.

معرفی نامزدهای «قلم زرین» و برگزاری محفل ادبی کتابخانه ملّی

در ادامه، اسامی نامزدهای بیست‌ویکمین جایزه «قلم زرین» اعلام شد. مراسم تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره ادبی قلم زرین به دبیری حمید هنرجو، ۱۴ تیر امسال، هم‌زمان با آیین پاسداشت روز قلم، برگزار می‌شود.

همچنین چهارمین محفل ادبی سازمان اسناد و کتابخانه ملّی ایران همزمان با روز قلم برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید:

توطئه علیه صائب

نمایشگاهی نیز با عنوان «انسداد» در گالری نیان برپا شده است که تا روز ۳۰ تیر ادامه خواهد داشت. «انسداد» نمایشگاهی انفرادی و از آثار حمیدرضا امامی است. 

جزئیات بیشتر از «وام مرمت»

خبری هم از جزییات وام مرمت داشتیم. در این راستا، مدیرکل حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی با تشریح جزئیاتی درباره «وام مرمت بناهای تاریخی»، گفت:‌ با وجود شناسایی ۳۳ هزار هکتار بافت تاریخی در سراسر کشور، ‌ اما نظام بانکی تا کنون هیچ نوع تسهیلاتی برای مرمت و مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی در این بافت‌ها اختصاص نداده بود. وام مرمت برای جلوگیری از تخریب و نوسازی‌های بیشتر و حفاظت از بناها و بافت‌های تاریخی تصویب شد.

خطابی به مجلس: «گرانی سفر را باور کنید»

همزمان با رونمایی از سامانه یکپارچه تطبیق و استانداردسازی تأسیسات گردشگری که دهم تیرماه انجام شد، گزارشی از وضعیت استاندارد هتل‌ها و گرانی سفر در ایران داده شد.

مرگ ۲۷۰ نفر در حج

همچنین بر اساس گزارش‌های منتشرشده از سوی کشورهای گوناگون امسال حداقل ۲۷۰ نفر در جریان مراسم حج تا کنون جان خود را از دست داده‌اند. مقامات حج تا کنون آماری از شمار جان‌باختگان حج امسال ارائه نکرده‌اند، اما بر اساس اعداد اعلام‌شده توسط کشورهای مختلف که دلایل مرگ را ذکر نکرده‌اند، حداقل ۲۳۰ نفر (بسیاری از اندونزی) در طول سفر حج و تا کنون، جان خود را از دست داده‌اند.

پرتغال رکورد زد

در گزارشی هم اعلام شد که شمار گردشگران خارجی پرتغال در ماه می رکورد جدیدی را برای حوزه گردشگری این کشور به ثبت رساند. در پنج ماه نخست سال ۲۰۲۳، ‌ تعداد گردشگران خارجی که از پرتغال بازدید کرده‌اند از مرز ۶.۴ میلیون نفر عبور کرده است. این آمار در سال ۲۰۱۹ حدود ۵.۷ میلیون نفر گزارش شده بود.

ناآرامی‌های فرانسه یقه گردشگری را گرفت

همچنین اعتراضات خشونت‌آمیز در سراسر فرانسه که پس از تیراندازی مرگبار پلیس به یک نوجوان آغاز شد، بر صنعت سفر و گردشگری این کشور تأثیر گذاشته است؛ مالکان هتل‌ها و رستوران‌ها در فرانسه شاهد لغو رزرو از سوی مسافران هستند.

در نهایت این‌که باستان‌شناسان اسپانیایی قصد دارند بقایای یک کشتی ۲۵۰۰ ساله را پیش از نابود شدن از اعماق دریا خارج کنند.

پیشنهادهایی برای خواندن:

جادوی «هری پاتر» ادامه دارد

رونمایی از یک جفت پرتره ارزشمند در حراجی

هنرمند ایرانی در چین و روسیه چه می‌کند؟

بازسازی چهره زن ۳۸۰۰ ساله

تور در منطقه مرگ!

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.