از «جنبش نسل بدون دود» تا قهرمانی هلند در کنترل تنباکو

[ad_1] هوشمند نیوز/خراسان رضوی هلند در کنترل دخانیات پیشرو و موفقیت آن الهام بخش کشورهای دیگر است. به نقل از ویفروم، هلند چهارمین کشور در جهان است که همه ۶ معیار MPOWER سازمان بهداشت جهانی را اتخاذ کرده که شامل افزایش مالیات بر محصولات دخانی و ممنوعیت تبلیغات محصولات دخانی است. هلند با تبدیل‌ شدن به چهارمین

کد خبر : 388455
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۶
از «جنبش نسل بدون دود» تا قهرمانی هلند در کنترل تنباکو

[ad_1]

هوشمند نیوز/خراسان رضوی هلند در کنترل دخانیات پیشرو و موفقیت آن الهام بخش کشورهای دیگر است.

به نقل از ویفروم، هلند چهارمین کشور در جهان است که همه ۶ معیار MPOWER سازمان بهداشت جهانی را اتخاذ کرده که شامل افزایش مالیات بر محصولات دخانی و ممنوعیت تبلیغات محصولات دخانی است.

هلند با تبدیل‌ شدن به چهارمین کشور در جهان پس از ترکیه، برزیل و موریس در آفریقا به نقطه عطف قابل‌توجهی دست یافته است که ۶ اقدام سیاستی مقرون به صرفه و پر تاثیر به نام MPOWER را اتخاذ کرده است که به کشورها کمک می‌کند تقاضا برای تنباکو را کاهش دهند. این دستاورد در گزارش تازه منتشر شده سازمان بهداشت جهانی در مورد همه‌گیری جهانی دخانیات نشان داده شده است.

پیشرفت‌های به دست آمده در هلند گواهی بر تعهد سیاسی دولت به کنترل دخانیات و نمونه‌ای عالی از همکاری بین دولت، سازمان‌های بین‌المللی بهداشت و جامعه مدنی است. گزارش جدید سازمان بهداشت جهانی تاکید می‌کند که هلند تمام موارد MPOWER توصیه شده این سازمان را در بالاترین سطح اجرا کرده است.

۲۵.۷ درصد از جمعیت هلند در سال ۲۰۱۴ سیگاری بودند اما تا سال ۲۰۲۱ این میزان به ۲۰.۶ درصد کاهش یافت. در حالی که زنان کمتری نسبت به مردان سیگار می‌کشند، شیوع سیگار در بین مردان و زنان با نرخ های مشابهی کاهش یافته است.

هلند سابقه طولانی در کنترل دخانیات دارد. بحث گسترده‌ای در مورد خطرات تنباکو در سال ۱۹۵۷ در کشور آغاز شد. در آن زمان، شورای بهداشت هلند گزارشی با عنوان سیگار کشیدن و سلامت منتشر کرد که آشکارا ارتباط بین سیگار کشیدن و سرطان ریه را اعلام کرد. این گزارش تأثیرگذار، سازمان‌های بهداشتی، از جمله انجمن سرطان هلند را بر آن داشت تا گام‌های پیشگیرانه‌ای بردارند.

دکتر آنجلا چیوبانو، مدیر فنی دفتر کنترل دخانیات سازمان بهداشت جهانی منطقه اروپا اظهار کرد که از آن زمان، میزان شواهدی وجود داشت که مصرف دخانیات را با انواع مختلف سرطان و سایر شرایط تهدیدکننده زندگی، از جمله قلب و عروق و بیماری‌های تنفسی افزایش یافته است. لازم به ذکر است که محصولات تنباکو به تنهایی سالانه ۸.۷ میلیون نفر را می‌کشد.

در سال‌های بعد، هلند گام‌های بیشتری برای محدود کردن مصرف دخانیات برداشت. هشدارهای بهداشتی در سال ۱۹۸۲ بر روی پاکت‌های سیگار ظاهر شد و در سال ۲۰۰۵ تعهد این کشور به حفاظت از سلامت مردم زمانی که عضو کنوانسیون چارچوب سازمان جهانی بهداشت در مورد کنترل دخانیات شد، بیشتر تقویت شد.

تلاش‌ها در سال ۲۰۱۵ با راه‌اندازی کمپین «نسل بدون دود» تشدید شد که از حمایت گسترده مردم برخوردار شد و در نتیجه به «جنبش نسل بدون دود» تبدیل شد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.