از جایزه «جنگ جهانی سوم» تا سفر عراقی‌ها به ایران با خودرو شخصی

[ad_1] اعلام ۴۰ سینمای پرفروش کشور، اکران فیلمی با بازی حامد بهداد و اولین فیلم مستانه مهاجر، «جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم قاره آسیا، اکران «رقص در غبار» فرهادی در آمریکا، پخش «فوتبال ۱۲۰» با عوامل جدید، اظهارات اسماعیلی درباره برگزاری کنسرت‌ها و کانتینرهای کاغذ دپوشده، وضعیت سفر به ایران، مجاز شدن سفر عراقی‌ها با خودرو شخصی به

کد خبر : 407912
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۲
از جایزه «جنگ جهانی سوم» تا سفر عراقی‌ها به ایران با خودرو شخصی

[ad_1]

اعلام ۴۰ سینمای پرفروش کشور، اکران فیلمی با بازی حامد بهداد و اولین فیلم مستانه مهاجر، «جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم قاره آسیا، اکران «رقص در غبار» فرهادی در آمریکا، پخش «فوتبال ۱۲۰» با عوامل جدید، اظهارات اسماعیلی درباره برگزاری کنسرت‌ها و کانتینرهای کاغذ دپوشده، وضعیت سفر به ایران، مجاز شدن سفر عراقی‌ها با خودرو شخصی به ایران و کشف ورقه‌های مرموز طلا و مواد آرایشی دوهزارساله از اخبار فرهنگی هنری پنجم مهرماه بود.

به گزارش ایسنا، روز چهارشنبه پنجم مهرماه موسسه سینما شهر، اسامی ۴۰ سینمای پرفروش کشور در شهریورماه سال‌ جاری را اعلام کرد. بنابر اعلام این موسسه، فروش کل سینماهای کشور در شهریورماه سال ۱۴۰۲ به بیش از ۵۴ میلیارد تومان رسیده که سهم فروش ۴۰ سینمای پرفروش کشور بیش از ۳۶ میلیارد تومان بوده است.

اکران «گیج‌گاه» با بازی حامد بهداد و اولین فیلم مستانه مهاجر 

همچنین اعلام شد که فیلم «گیج‌گاه» با بازی حامد بهداد و باران کوثری از ۱۲ مهرماه اکران می‌شود و فیلم کمدی «جوجه تیغی» به کارگردانی مستانه مهاجر از نیمه دوم مهرماه اکرانش را در سینماها آغاز می‌کند.

پژمان جمشیدی، مجید صالحی، سعید آقاخانی و «بچه زرنگ‌»ها تنور سینما را داغ می‌کنند؟

در ادامه، نامزدهای بخش تلویزیون بیست و دومین مراسم سینمایی تلویزیونی دنیای تصویر (جشن حافظ) اعلام شدند.

پرسش‌های صریح فریدون جیرانی از مسعودشاهی

گزارشی هم از دومین نشست‌ «بر سینمای ایران چه گذشت» داشتیم که فریدون جیرانی، ابوالحسن داودی، مهدی مسعودشاهی، هوشنگ گلمکانی و سیدمحمد حسینی از جمله مهمانان این جلسه بودند. در این لینک مشروح این گزارش را بخوانید. 

«جنگ جهانی سوم» بهترین فیلم قاره آسیا شد

جوایز فیلم سپتیمیوس آمستردام در کشور هلند، جایزه بهترین فیلم قاره آسیا را به «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی اعطا کرد.

رونمایی از فیلم جدید پرویز شهبازی در جشنواره توکیو

همچنین قرار است که فیلم «رُکسانا» جدیدترین ساخته پرویز شهبازی، نخستین نمایش جهانی خود را در بخش مسابقه سی و ششمین جشنواره معتبر فیلم توکیو تجربه کند.

«رقص در غبار» فرهادی پس از ۲۰ سال در آمریکا اکران می‌شود

ضمن این‌که، نسخه ترمیم‌شده فیلم «رقص در غبار» نخستین ساخته بلند اصغر فرهادی محصول سال ۱۳۸۱ (۲۰۰۳) برای نخستین بار در آمریکای شمالی اکران می‌شود.

۲ جایزه به گلدن گلوب اضافه شد

اسکار «بر باد رفته» جایگزین می‌شود

حکمی که برای اولین‌بار در تئاتر فجر علنی شد

دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با صدور حکمی، مدیربخش ارزشیابی و نظارت این رویداد ملی و بین‌المللی را منصوب کرد. در حالی این حکم از سوی روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی اعلام شد که طی سال‌های گذشته این حکم به رسانه‌ها اعلام نمی‌شد و طبق پیگیری خبرنگار ایسنا این سمت در جشنواره تئاتر فجر هرساله وجود داشته اما اعلام رسمی نمی‌شده است.

پخش «فوتبال ۱۲۰» با عوامل جدید

افزون بر این‌ها، بعد از اینکه عادل فردوسی‌پور به همکاری‌اش با برنامه «فوتبال ۱۲۰» در تلویزیون پایان داد، حالا این برنامه با عوامل جدید قرار است روی آنتن برود. قسمت نخست فصل جدید این برنامه با موضوع بررسی مسابقات لیگ‌های معتبر اروپایی، لیگ قهرمانان و عملکرد تیم‌های خارجی در فیفادی‌ها، از ساعت ۲۲ روز پنجشنبه (ششم مهرماه) روی آنتن می‌رود.

اظهارات اسماعیلی درباره برگزاری کنسرت‌ها و کانتینرهای کاغذ دپو شده

همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه چهارشنبه دولت در جمع خبرنگاران درباره برگزاری کنسرت‌ها، ثبت جهانی ۵۴ کاروانسرای قدیمی ایران و کانتینرهای کاغذ دپوشده در گمرکات کشور و زمان ترخیص آن‌ها سخن گفت. 

در ادامه، همایون شجریان که از شهریورماه امسال تور کنسرت خارج از کشور خود را آغاز کرده است، از ادامه برگزاری این تور خبر داد.

آواز همای برای یک آلبوم عاشقانه

در خبری هم اعلام شد که آلبوم «آتشِ نهان» نخستین همکاری پرواز همای و بابک زرین به زودی منتشر خواهد شد. تولید این آلبوم از ابتدای امسال آغاز شده است و شامل ۱۰ قطعه است. آهنگسازی و تنظیم تمامی قطعات آلبوم را بابک زرین بر عهده داشته و اشعار این آلبوم نیز از سروده‌های حافظ، مجید افشاری و معین بَرزه انتخاب شده است. 

مردی که گل بی‌خار بود

همچنین مراسم «تولد یک استاد» به مناسبت نودوهشتمین سالروز تولد اسماعیل سعادت در محل فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد و در این مراسم  درباره شخصیت علمی و اخلاقی اسماعیل سعادت سخن گفته شد.  

ادبیات از بین نمی‌رود

سندروم خود زشت پنداری چیست؟

وضعیت سفر به ایران

در ادامه، سازمان جهانی گردشگری آمار تفکیکی ورود گردشگران خارجی به ایران را در هفت ماه نخست سال ۲۰۲۳ منتشر کرد. به طور کلی متوسط آمار گردشگری ایران از ژانویه تا آگوست ۲۰۲۳ نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۹ (پیش از همه‌گیری کرونا) ۵۰ درصد کمتر است.

سفر عراقی‌ها با خودرو شخصی به ایران مجاز شد

با اعلام وزیر میراث فرهنگی و گردشگری، طرح تسهیل تردد گردشگران خارجی بویژه عراقی‌ها با خودرو شخصی به ایران آغاز شد و نخستین خودرو از عراق و از مرز شلمچه وارد ایران شد.

کشف ورقه‌های مرموز طلا و مواد آرایشی دوهزارساله

همچنین باستان‌شناسان تکه‌هایی از ورقه‌های مرموز طلا را در نروژ کشف کرده‌اند که به یک معبد هزاروچهارصدساله مرتبط است. از سویی حین کاوش در شهر باستانی «آیزانوی» واقع در ترکیه بقایای مواد آرایشی و جواهرات رومی دوهزارساله کشف شد.

میهمانان ۴۱ کشور جهان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

در نهایت این‌که حجت‌الاسلام‌والمسلمین حمید شهریاری – دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی – صبح روز چهارشنبه (پنجم مهرماه) در نشست خبری سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با عنوان «همکاری‌های اسلامی برای دستیابی به ارزش‌های مشترک» که در دانشگاه مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی با حضور بیش از ۳۰۰۰ تن از فرهیختگان کشورهای جهان اسلامی از ۴۱ کشور جهان از نهم مهرماه آغاز خواهد شد. در این راستا میهمانان ۴۱ کشور جهان با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.

اخباری که به مناسبت هفته دفاع مقدس در بخش فرهنگ و هنر ایسنا مخابره شد:

خدا دوست‌مان داشت که پای «علیرضا» شکست!

شخصیت‌های دفاع مقدس را نمی‌توانیم هالیوودی کنیم

بشنوید/ چند نوای ماندگار؛ از «شیار ۱۴۳» تا «اخراجی‌ها»

میراث جنگ تحمیلی در ایران که ثبت شده‌اند

خاطرات خواندنی پورمحمدی از خبرنگاری جنگ و مصاحبه با مقام معظم رهبری

روایتی از «لوطی»‌ها و «داش‌مشتی»‌های جنگ + فیلم

انتهای پیام 

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.