از توصیه‌ ضرغامی به شادی تا جلب توجه‌ به گردشگران افغانستان

[ad_1] عزت‌الله ضرغامی در جمع مدیران گردشگری کشور، بر ضرورت توجه و برنامه‌ریزی برای شادی مردم تاکید کرد. معاون گردشگری هم پیگیری پلمب اماکن اقامتی را ضروری دانست. همچنین رییس انجمن خدمات مسافرتی توجه‌ها را به تقاضای بالای سفر از چین و روسیه و استفاده از ظرفیت بازارهایی مانند افغانستان به جای گردشگران اروپایی‌ جلب

کد خبر : 439935
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۷
از توصیه‌ ضرغامی به شادی تا جلب توجه‌ به گردشگران افغانستان

[ad_1]

عزت‌الله ضرغامی در جمع مدیران گردشگری کشور، بر ضرورت توجه و برنامه‌ریزی برای شادی مردم تاکید کرد. معاون گردشگری هم پیگیری پلمب اماکن اقامتی را ضروری دانست. همچنین رییس انجمن خدمات مسافرتی توجه‌ها را به تقاضای بالای سفر از چین و روسیه و استفاده از ظرفیت بازارهایی مانند افغانستان به جای گردشگران اروپایی‌ جلب کرد.

به گزارش ایسنا، وزیر میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی در نشست تخصصی معاونان گردشگری استان‌ها که چهارشنبه ۱۵ آذرماه ۱۴۰۲ در سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، تاکید کرد: خدمات بین‌راهی جزو خدمات زیرساختی استان‌ها در حوزه گردشگری است که باید از سوی مدیران استانی به صورت جدی مورد پیگیری قرار بگیرد. در فاز نخست باید سرویس‌های بهداشتی موجود شناسایی، ساماندهی و برای نصب تابلو اطلاع‌رسانی در مسیر جانمایی شود.

او اضافه کرد: نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی و معرفی جاذبه‌های گردشگری و آثار میراث ‌فرهنگی در مسیرها و جاده‌های منتهی به آن‌ها به‌منظور ترغیب برای بازدید از این اماکن از جمله اقداماتی است که باید انجام شود.

ضرغامی برگزاری رویدادهای گردشگری به‌ویژه خوراک را در غنای فرهنگی و رونق گردشگری استان‌ها مهم دانست و افزود: شادی مردم باید مورد توجه قرار گیرد و ساخت مجموعه‌های تفریحی در اولویت وزارتخانه قرار دارد.

در ادامه نشست دوروزه معاونان گردشگری که از سه‌شنبه ۱۴ آذرماه در تهران برگزار شده است، علی‌اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری کشور ـ  بر ضرورت پیگیری و رسیدگی مدیران استانی به موضوع پلمب اماکن اقامتی تاکید کرد.

شالبافیان بر ضرورت نهادینه شدن ارتباط تنگاتنگ و مشورتی با بخش خصوصی تاکید کرد و لازمه تصمیم‌های درست و عملیاتی را مشورت با تشکل‌های گردشگری دانست و گفت: در سند هفتم توسعه به‌عنوان نخستین اصل حوزه گردشگری بر آن تاکید شده است. در صورتی‌که هم‌افزا کنار هم باشیم می‌توانیم به گردشگری کمک کنیم.

معاون گردشگری آیین‌نامه اجرایی برنامه توسعه هفتم را فصل‌الخطاب نظام‌دهی صنعت گردشگری دانست و کمک تشکل‌های گردشگری را برای تسهیل امور ضروری برشمرد.

شالبافیان با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران با محوریت بخش خصوصی در سطح ملی و استانی، از اختصاص دوهزار متر فضای رایگان برای مشارکت‌کنندگان خارجی و تخفیف ۵۰درصدی برای مشارکت‌کنندگان داخلی خبر داد.  

از توصیه‌ ضرغامی به شادی تا جلب توجه‌ به گردشگران افغانستان

مصطفی فاطمی ـ مدیرکل توسعه گردشگری داخلی ـ‌ نیز با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع‌ وابسته با رویکرد «گردشگری سبز» و «رویدادهای گردشگری» به معرفی تِم هر یک از استان‌ها برای حضور در نمایشگاه پرداخت.

بر این اساس رویکرد هر استان به این ترتیب اعلام شد: چهارمحال و بختیاری (ذخیره‌گاه‌های زیست کره)، سمنان (جاده ابریشم)، خراسان رضوی (زیارت)، خراسان جنوبی (گوهرسنگ‌ها و کویر)، یزد (تاریخی و سفر به تاریخ)، هرمزگان (دریایی و ساحلی)، همدان (گردشگری کودک)، مرکزی (کویر و تالاب میقان)، گلستان (جزیره آشوراده)، گیلان (شهر رویدادمحور)، کهگیلویه و بویراحمد (گردشگری عشایر)، کرمانشاه (گردشگری خوراک و دفاع مقدس)، مازندران (مسیر سبز و جنگل‌های هیرکانی)، لرستان (دره تاریخی خرم‌آباد)، فارس (گردشگری الکترونیک)، سیستان و بلوچستان (گردشگری خوراک و کشاورزی)، کردستان (نوروز و موسیقی)، قم (سرمایه‌گذاری سبز)، خوزستان (پرنده‌نگری)، آذربایجان شرقی (آثار ثبت جهانی در سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی)، آذربایجان غربی (طبیعت و تاریخ)، ایلام (طبیعت‌گردی)، اردبیل (تندرستی و آب‌های درمانی)، اصفهان (گردشگری دیجیتال)، بوشهر (گردشگری ساحلی‌دریایی و گردشگری مقاومت) و زنجان (ژئوتوریسم).

در ادامه از پوستر هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته رونمایی شد. هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران و صنایع وابسته از ۲۳ تا ۲۶ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

از توصیه‌ ضرغامی به شادی تا جلب توجه‌ به گردشگران افغانستان

در این نشست، حرمت‌الله رفیعی ـ رییس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ـ‌درباره وضعیت گردشگری ایران سخن گفت و افزود: گردشگر ورودی ایران به اروپایی‌ها محدود نیست. او تقاضای سفر از چین و روسیه را بالا دانست و از ضرورت شناسایی و استفاده از ظرفیت بازارهایی مانند افغانستان سخن گفت.

رفیعی تاکید کرد:‌ گردشگری باید یک متولی داشته باشد و دخالت نکردن سایر دستگاه‌ها در این حوزه، امری ضروری در راستای رشد و رونق صنعت گردشگری است.

از توصیه‌ ضرغامی به شادی تا جلب توجه‌ به گردشگران افغانستان

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.