از تفریحات رایگان تهران چه می‌دانید؟

با اینکه گشت‌و‌گذار در تهران می‌تواند گران باشد؛ اما گردشگران می‌توانند از تفریحات و سرگرمی‌های رایگانی نظیر بازدید از پل طبیعت و بام تهران استفاده کنند. نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۰۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ به‌روزرسانی شده است. تهران را شهر موزه‌ها می‌دانند و به‌حدی جاذبه دارد که می‌تواند برای هر

کد خبر : 65307
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
از تفریحات رایگان تهران چه می‌دانید؟


با اینکه گشت‌و‌گذار در تهران می‌تواند گران باشد؛ اما گردشگران می‌توانند از تفریحات و سرگرمی‌های رایگانی نظیر بازدید از پل طبیعت و بام تهران استفاده کنند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۸/۰۲/۰۴ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۰۸/۰۶ به‌روزرسانی شده است.

تهران را شهر موزه‌ها می‌دانند و به‌حدی جاذبه دارد که می‌تواند برای هر گردشگری جالب و سرگرم‌کننده باشد. بازدید از موزه‌ها، کاخ‌ها و خوردن غذا در رستوران‌ها ممکن است خیلی گران تمام شود؛‌ بااین‌حال جای نگرانی نیست؛ زیرا تفریحات و سرگرمی‌هایی در این شهر شلوغ وجود دارد که می‌توانید بدون پرداخت پول و به رایگان انجام دهید. با ما همراه شوید تا در ادامه بخشی از این تفریحات و فعالیت‌های سرگذم‌کننده را به شما معرفی کنیم.

پیاده‌روی در خیابان ولیعصر

عکس‌ از وب‌سایت Stony Brook University

خیابان ولیعصر تهران با ۱۹ کیلومتر طول، طولانی‌ترین خیابان خاورمیانه به شمار می‌رود که از شمال به جنوب تهران کشیده شده و این شهر را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم کرده است. برخلاف سایر نقاط شهر، پیاده‌روهای این خیابان بزرگ هستند و برای پیاده‌روی ایدئال به‌نظر می‌رسند. این خیابان از میدان راه‌آهن در جنوب تهران شروع می‌شود و تا میدان تجریش کشیده شده است و با پیاده‌روی در این مسیر، می‌توان برخی جاهای دیدنی تهران نظیر پارک ساعی، پارک ملت، تئاتر شهر، باغ فردوس و بسیاری دیگر از نقاط دیدنی شهر را مشاهده و در آن‌ها نفسی تازه کرد.

در این مسیر شاهد هنرهای خیابانی و مجسمه‌های زیبایی خواهید بود که ارزش عکاسی دارند. اگر پیمایش کل مسیر برایتان دشوار است، می‌توانید از اتوبوس‌های بی‌آرتی استفاده کنید.

بازدید از پل طبیعت

برکه سنگی آب در نزدیکب پل طبیعت تهران

عکس‌ از وب‌سایت مجله پینورست

پل طبیعت که از روی بزرگراه مدرس عبور می‌کند و دو پارک آب و آتش و پارک طالقانی را به یکدیگر متصل کرده است، یکی از مکان‌های تفریحی رایگان شهر تهران به شمار می‌رود. می‌توانید گردش خود را از پارک آب و آتش شروع کنید. مردم محلی و شهروندان تهران برای قدم زدن، پیکینک و حتی انجام بازی بدمینتون به این پارک می‌آیند. در ادامه به پل چند طبقه‌‌ طبیعت بروید و ضمن تماشای چشم‌انداز شهر تهران، تصاویر زیبایی با پس‌زمینه‌ کوه‌های تهران بگیرید. از آن بالا می‌توانید عبور و مرور خودروها را تماشا کنید و سپس به پارک طالقانی بروید که یک پارک جنگلی سرسبز در وسط پایتخت است و از هوای تازه و سالم آن نهایت لذت را ببرید. نورپردازی پل و همچنین نمای تهران از بالا در شب جلوه‌ای به مراتب دل‌انگیزتر از روز دارد؛ اگر امکانش را دارید بازدیدتان از پل طبیعت را به شب موکول کنید و بدانید زیبایی‌هایش وادارتان خواهند کرد که تا پاسی از شب در طبقاتش در حال گشت زدن باشید.

  • ساعت بازدید از پل طبیعت: همه روزه از ساعت ۶:۰۰ صبح تا ۰۰:۳۰ نیمه شب
  • آدرس: اتوبان مدرس، حد فاصل پارک طالقانی و بوستان آب و آتش

ایستادن بر فراز بام تهران

گردشگر در حال تماشای چشم انداز شبانه از بام تهران

عکس‌ از وب‌سایت گشت تور

چشم‌انداز خیره‌کننده  تهران را در بام این شهر تماشا کنید

بام تهران قسمتی از دامنه‌ رشته کوه های البرز است که در شمال تهران، منطقه‌ ولنجک قرار دارد. برای ایستادن بر فراز تهران و تماشای این شهر از بالا به‌خصوص در شب، به توچال در همسایگی شمال ولنجک بروید. برای این منظور از جاده‌ی پر پیچ‌و‌خم دامنه‌ کوه بالا بروید یا سوار اتوبوس‌های برقی شوید و خود را به بام تهران برسانید، جایی که چشم‌انداز خیره‌کننده‌ شهر تهران منتظر شما است. انواع مغازه‌ها، غذاخوری‌ها و کافه‌ها در محوطه‌ بام تهران فعالیت می‌کنند.

  • آدرس: اتوبان چمران، انتهای خیابان ولنجک

بازدید از خانه هنرمندان

گردشگران در حال تردد در حیاط و بازدید از بنای آجری خانه هنرمندان تهران

عکس‌ از وب‌سایت رسانه هنر و معماری

خانه هنرمندان ایران یکی دیگر از دیدنی‌های رایگان تهران به‌حساب می‌آید که حتی اگر علاقه‌ای به هنر ندارید نیز باید آن را در برنامه‌ خود قرار دهید. دانشجویان، گروه‌های هنری و البته گربه‌ها از مشتریان اینجا هستند و حس شگفت‌انگیز هنر معاصر ایران را به بازدیدکنندگان عرضه می‌کند. علاوه بر بازدید از گالری‌ها و نمایشگاه‌های خانه‌ هنرمندان، می‌توانید با هنرمندان جوان تهرانی گپ و گفتی داشته باشید.

  • تلفن: ۰۲۱۸۸۳۱۰۴۵۷
  • آدرس: خیابان طا‌لقانی، خیابان موسوی شمالی (فرصت)، ضلع جنوبی باغ هنر

کوهنوردی در دربند

کافه ها و رستوران ها در منظره بارانی دربند تهران

عکس‌ از وب‌سایت سیری در ایران

روستای آرامی در شمال تهران قرار دارد که محلی مناسب برای فرار از این شهر شلوغ به‌حساب می‌آید. دربند نام یکی از قدیمی‌ترین روستاهای منطقه‌ شمیرانات تهران است که در حال حاضر به یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی این شهر بزرگ تبدیل شده است. کوهنوردان در روزهای تعطیل به این منطقه می‌آیند و به ارتفاعات دربند صعود می‌کنند؛ اما فقط کوهنوردان راهی این منطقه نمی‌شوند؛ افرادی هم هستند که برای تفریح و خوردن کباب‌های خوشمزه‌ آن یا برای طبیعت‌گردی، دربند را انتخاب می‌کنند. کافه‌ها و رستوران‌های متعددی در دامنه‌ی کوه دیده می‌شود که بین مردم محلی و همین طور گردشگران طرفداران زیادی دارد. اسنک‌ها و خوراکی‌های خوشمزه‌ی خیابانی را بچشید و روی تختی در کنار رودخانه استراحت کنید و از هوای خنک آن لذت ببرید.

تماشای برج آزادی

نورپردازی شبانه برج آزادی تهران

عکس‌ از وب‌سایت جاذبه‌ها

در گذشته که فرودگاه مهرآباد به‌عنوان فرودگاه بین‌المللی شهر تهران فعالیت می‌کرد، برج آزادی خوش‌آمدگوی تمام مسافرانی بود که وارد شهر می‌شدند. با تغییر محل فرودگاه بین‌المللی، اکنون نوبت گردشگران رسیده است که از این جاذبه‌ی نمادین شهر دیدن کنند و تصاویر فوق‌العاده‌ای از این ساختمان که به‌شکل Y معکوس است، بگیرند و ورود خود به ایران را در اینستاگرام نشان دهند. برج آزادی از مشهورترین نمادهای شهر تهران و در واقع قدیمی‌ترین آن‌ها است. معماری منحصربه‌فرد این بنا، فضای سبز اطراف آن که به تقلید از باغ‌های سنتی ایرانی ساخته شده‌اند و فواره‌های زیبا، برج آزادی را به یکی از جاذبه‌های پرطرفدار تهران تبدیل کرده است.

گشتن در بازار بزرگ تهران

آجیل و خشکبار فروشی در بازار تهران

عکس‌ از وب‌سایت سیری در ایران

سفر به تهران بدون بازدید و گشتن بازار بزرگ کامل نمی‌شود. در فاصله‌ بسیار کمی از کاخ گلستان، مکانی ایدئال برای تماشای رفت‌و‌آمد مردم و خریدوفروش کالا وجود دارد که حتی اگر قصد خرید هم نداشته باشید، باز هم جاذبه‌های دیدنی زیادی انتظار شما را می‌کشد. بهترین زمان برای بازدید از این بازار، صبح‌ها است که ازدحام جمعیت کمتر است. با عبور از مسیرهای پر پیچ‌و‌خم آن به کوچک‌ترین قهوه‌خانه‌ تهران می‌رسید و در ادامه می‌توانید با چرخ زدن در راسته‌ها و تیمچه‌های این بازار، با معماری آن آشنا شوید که قدمتش به دوران صفویه می‌رسد.

بازدید از گنجینه‌های معماری

شمس العماره در مجموعه کاخ گلستان تهران

عکس‌ از وب‌سایت روزنامه آسیا

علاقه‌مندان به معماری مطمئناً عاشق شاهکارهای معماری تهران خواهند شد. از باغ ملی شروع کنید که یک بنای تاریخی و دولتی است و در ضلع شمالی خیابان امام خمینی، در ضلع شرقی وزارت امور خارجه و در ضلع غربی موزه‌ پست و تلگراف قرار دارد. در دوران قاجار از این مکان به‌عنوان میدان تیراندازی نظامی استفاده می‌شد و اکنون کاربرد آن به ساختمان‌هایی نظیر وزارت امور خارجه، کتابخانه‌ ملی و تعدادی موزه تغییر کرده است، هرچند سردر باغ ملی با کاشی‌کاری‌های زیبایش همچنان نقطه‌ اوج این سازه به‌حساب می‌آید.

خیابان ناصرخسرو نقطه محبوب علاقه‌مندان به معماری است

چنانچه به‌سمت خیابان ناصر خسرو بروید،‌ به سرای روشن می‌رسید که سبک ایرانی را با اروپایی قرون‌وسطایی در هم آمیخته است و می‌تواند برای افراد عاشق معماری جذاب باشد. از دیگر سازه‌های تاریخی شهر می‌توان به شمس‌العماره اشاره کرد که یکی از بناهای تاریخی تهران، مربوط به دوره‌ قاجار و از شاخص‌ترین بناهای کاخ گلستان است که دارای پنج طبقه و ۳۵ متر ارتفاع است و در زمان ساختش، بلندترین ساختمان آن دوره در تهران بوده‌ است.

تماشای هنرهای خیابانی

چرخ دوچرخه های رنگی در دیوارهای  تهران

عکس‌ از وب‌سایت جاذبه‌ها

واقعاً چه کسی عاشق هنرهای خیابانی نیست؟ نقاشی‌های دیواری و گرافیتی‌های زیادی در گوشه و کنار شهر تهران وجود دارد که بر اساس وقایع روز تغییر می‌کنند. هنگام قدم‌زدن در خیابان ولیعصر و خیابان‌های پشتی میدان تجریش، به دور و اطراف خود خوب که نگاه کنید، تعداد زیادی از این هنرها را خواهید دید. البته این هنرها در برخی از مناطق مرکزی و جنوبی شهر نیز به‌چشم می‌خورند.

بازدید از باغ ایرانی

گلهای لاله در باغ ایرانی و فصل بهار تهران

عکس‌ از وب‌سایت سیری در ایران

ده ونک، منطقه‌ای آرام در شمال میدان شلوغ ونک است که یکی از قدیمی‌ترین محله‌های شهر تهران به شمار می‌رود و در گذشته باغ‌های بسیار بزرگی داشته است. با این حال زیبایی‌های این محله را می‌توان در کوچه‌های باریکی که برخی از آن‌ها فقط برای عبور یک نفر جا دارند و درهای چوبی آن جستجو کرد. پارک‌های زیادی در تهران وجود دارد؛ اما باغ ایرانی که بر اساس باغ‌های سنتی ایرانی ساخته شده است، بازدیدکننده‌ کمتری دارد. بهار بهترین فصل برای بازدید از این باغ در ده ونک است، زمانی که تعداد زیادی لاله‌ی رنگارنگ محوطه‌ آن را می‌پوشاند. اگر تجربه بازدید از جاذبه‌های رایگان تهران را دارید، آن را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

عکس‌  کاور: علیرضا کیخا



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.