از بازار سکه و طلا چه خبر؟

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت با توجه به اتفاقات در خاورمیانه، در مجموع ۵۱ دلار افزایش اونس جهانی را شاهد بودیم که در حال حاضر هر اونس طلا ۱۸۸۵ دلار است. در بازارهای داخلی نیز با

کد خبر : 415036
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۶
از بازار سکه و طلا چه خبر؟

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از ایسنا، نادر بذرافشان در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر، اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت با توجه به اتفاقات در خاورمیانه، در مجموع ۵۱ دلار افزایش اونس جهانی را شاهد بودیم که در حال حاضر هر اونس طلا ۱۸۸۵ دلار است. در بازارهای داخلی نیز با توجه به نوسان افزایشی نرخ ارز در پی خبرهای سیاسی- اقتصادی، روند افزایشی قیمت سکه و طلا را داشتیم.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خاطر نشان کرد: از روزهای ابتدایی هفته تا روز دوشنبه، باتوجه به شرایط جهانی، روند افزایشی را در بازارهای داخلی نیز شاهد بودیم اما از بعد از روز سه‌شنبه (۱۸ مهر ماه) روند کاهشی آغاز شد؛ در مجموع اما بازار در این هفته نسبت به ابتدای هفته و هفته پیش از آن (هفته منتهی به ۱۴ مهرماه)، صعود قیمت داشته است که افزایش قابل توجه قیمت طلا در بازارهای جهانی تاثیر به‌سزایی داشته است.

وی در رابطه با آخرین سکه و طلا در بازار داخل و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: در بازارهای داخلی هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۱۰۷ هزار تومان افزایش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات روز گذشته (پنجشنبه) به دو میلیون و ۴۰۳ هزار تومان به ازای هر گرم رسید.

این مقام صنفی ادامه داد: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۷۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی به ۲۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم با ۸۰۰ هزار تومان افزایش در مجموع هفته به ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید. نیم سکه با ۵۵۰ هزار تومان افزایش بها و ربع سکه با ۶۰۰ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات پایانی هفته به ترتیب  ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان (نیم سکه) و ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان (ربع سکه) تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ۲۰۰ هزار تومان افزایش در پایان هفته شش میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دادوستد شد.

بذرافشان در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: حباب سکه در طول هفته‌ای که گذشت با نوسان افزایشی و کاهشی روبرو شد و نوسان یک میلیون تومانی بین پنج میلیون و ۶۰۰ هزار تومانی تا شش میلیون و ۶۰۰ هزار تومان راتجربه کرد اما در مجموع، در حال حاضر حباب سکه در بازارهای داخلی در محدوده‌ی پنج میلیون و ۳۵۰ هزار تومان قرار دارد.

رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران برای هفته پیش‌ رو نیز وضعیت بازار را اینگونه پیش‌بینی کرد: در حقیقت باید منتظر ماند تا ببینیم شرایط بازار داخل در رابطه با ارز به چه صورت خواهد بود.

وی تصریح کرد: علیرغم این سیر اما لازم به توضیح است که التهابی در بازار داخل رخ نداد و بازار در شرایط ثبات نسبی به سر می‌برد و روال عادی خود را طی می‌کند و التهاب در آن دیده نمی‌شود.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.