از اشتباه درباره آنتالیا تا بی‌بندوبار نبودن توریست

[ad_1] رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، ممنوعیت پروازهای ایرانی به آنتالیا را یک سیاست غلط دانست و درباره انتقادهایی که به سفر روس‌ها به ایران می‌شود، گفت: توریست به معنی بی‌بند و باری نیست. به گزارش ایسنا، حرمت‌الله رفیعی درباره فرصت‌سوزی‌هایی که پروازهای واسطه در صنعت گردشگری به‌وجود آورده است، به

کد خبر : 369450
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۵
از اشتباه درباره آنتالیا تا بی‌بندوبار نبودن توریست

[ad_1]

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، ممنوعیت پروازهای ایرانی به آنتالیا را یک سیاست غلط دانست و درباره انتقادهایی که به سفر روس‌ها به ایران می‌شود، گفت: توریست به معنی بی‌بند و باری نیست.

به گزارش ایسنا، حرمت‌الله رفیعی درباره فرصت‌سوزی‌هایی که پروازهای واسطه در صنعت گردشگری به‌وجود آورده است، به تجربه ناموفق و پرچالش ممنوعیت پروازهای ایرانی به مقصد آنتالیا اشاره کرد و افزود: ممنوعیت پروازهای ایرانی به آنتالیا فقط مشمول هزینه اضافی و مشقت مسافران شده است. بارها در این‌باره با بخش دولتی و نهادهای امنیتی مکاتبه کردم که از این سیاست غلط برگردند؛ چرا که این تصمیم فقط پروازهای ترکیه را منتفع کرده است. چرا مردم ایران باید هزینه آباد کردن شهرهای کوچک ترکیه را بدهند، درحالی‌که برای رسیدن به یک مقصد به سختی و مشقت بیفتند؟

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران در ادامه به مذاکراتی که اخیرا با بخش گردشگری روسیه انجام شده است، اشاره کرد و افزود: این مذاکرات زیر نظر دولت روسیه با وزیر توسعه اقتصاد این کشور انجام شد. البته اگر دولتمردان در این دیدارها باشند بیشتر افتخار می‌کنم ولی دولت معمولا وقتی هست بخش خصوصی را کاره‌ای نمی‌داند. قرار بود تفاهم‌نامه‌ای با دعوت از آقای ضرغامی ـ وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ـ و بذرپاش ـ وزیر راه و شهرسازی ـ امضا شود، ‌ که البته در این سفر فقط آقای بذرپاش حضور داشت. در ادامه سفر هیأت روس به ایران نیز پیشنهادهایی درباره اجاره کردن سالانه هواپیما و مشارکت ایران در ساخت یک هواپیمای جدید از نوع جت مسافربری ۱۰۰ نفره به روسیه مطرح شده است.

رفیعی در ادامه از پیگیری برای تشکیل اتحادیه صنفی با کشورهای هدف گردشگری ایران خبر داد و گفت: از کشورهایی که با آن‌ها مراودات توریستی داریم و سهم عمده توریست جهان را تأمین می‌کنند، مثل چین، روسیه، آذربایجان، افغانستان، ارمنستان، ترکیه، عراق، هند و پاکستان دعوت شده تا در ایران جمع شوند. البته مذاکرات به سرانجام رسیدن این گردهمایی زمان‌بر خواهد بود، اما قصد داریم پیمانی با این کشورها ببندیم و اتحادیه صنفی با حضور این کشورها را در ایران شکل دهیم. فعلا با ترکیه، روسیه و قزاقستان مذاکره شده است.

توریست روس دنبال بی‌بند و باری در ایران نیست

او سپس اشاره‌ای به سفر روس‌ها به ایران داشت و اظهار کرد: همیشه به سفر روس ها به ایران نقد وارد شده است، که ایران مقصد مناسبی برای آن‌ها نیست، البته مخالف این نظر را دارم، چون الان روس‌ها پشت هم درحال سفر به ایران هستند. توریستی که از روسیه می‌آید از سفر به ایران راضی است و خودشان هم ایران را تبلیغ می‌کنند چون با توجه به شرایطی که الان روس‌ها در جهان دارند، بهترین فرصت است که ما باید این فرصت را مغتنم بشماریم.

رفیعی همچنین گفت: البته ما که استاد فرصت‌سوزی هستیم؛ توریست روس آمادگی سفر دارد، حدود پنج میلیون نفر از روسیه به ترکیه می‌روند، توریست که فقط ساحل نمی‌رود. معنی توریست بی‌بند و باری نیست. توریست می‌داند کجا می‌رود. در کشور خودش آزادی تمام را دارد. ما هم که الان خیلی معذوریت برای توریست‌ها نداریم. از طرفی بعضی از استان‌های روسیه تمایل دارند از مراکز مذهبی ما استفاده کنند.

رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران سپس بیان کرد: فکر می‌کنم دوستان ما در دولت اراده‌ای برای گردشگری ندارند و اهمیتی برای گردشگری قائل نیستند. یک سفیر خارجی که به ایران می‌آید به محض ارایه استوارنامه با بخش خصوصی جلسه می‌گذارد که چقدر توریست از ایران می‌فرستید. کدام سفیر ایرانی این کار را انجام می‌دهد؟

چطور شد که عقب‌گرد داشتیم؟

او ادامه داد: نزدیک‌ به سه سال است تفاهم لغو روادید با روسیه امضا شده، اما چرا تا الان اجرا نشده است؟ کوتاهی و قصور شده است. بخش خصوصی یک بخش از مسیر را می‌تواند برود، اما دولت‌ها باید همراه باشند. چرا دولت ‌در قانون برنامه هفتم توسعه در آمار جذب گردشگر خارجی عقب‌گرد داشته است؟ در برنامه هدف روی جذب ۱۵ میلیون گردشگر است، درحالی‌که در چشم‌انداز بیست‌ساله که زودتر از برنامه هفتم توسعه به پایان می‌رسد، هدف جذب ۲۰ میلیون گردشگر بود. چطور شد که عقب‌گرد داشتیم؟ اگر دولت همراه باشد، به راحتی می‌توان این بازارهای گردشگری را به دست آورد. اینکه ما مدام جلسه‌های متعدد داشته باشیم و دولت همراهی نکند به نتیجه نمی‌رسیم، کارنامه بخش دولتی گردشگری هم که در اکسپو، جام‌جهانی و تابستان مشخص است، ما بازنده بودیم.

کمک کنید هزینه سفر واقعی شود

رفیعی در ادامه این نشست خبری به گرانی هتل و هواپیما در ایران اشاره کرد و آن را عامل مؤثری در کاهش سفر خارجی‌ها به ایران دانست و اظهار کرد: خدمات سفر هوایی و اقامت در ایران به نسبت دنیا گران است، اما چرا برای مردم گردن‌کشی می‌کنیم و آن‌ها را اتوبوس‌سوار خطاب می‌کنیم؟

 رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران تاکید کرد: هزینه سفر باید در ایران ارزان شود. وزیر راه شروع طوفانی درباره قیمت بلیت هواپیما داشت، ولی بلافاصله کوتاه آمد. کمک کنید تا هزینه سفر در جایگاه خود قرار گیرد.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.