از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار

ایمان گودرزی؛ سال 1401 برای لژیونرها اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد. هر یکی از آنها دوران پر فراز و نشیبی را سپری کردند و البته در زمین یا خارج از آن هم با اخبار مثبت و منفی مختلفی مواجه شدند. مرور این اتفاقات می‌تواند خلاصه‌ای باشد از سال 1401 برای لژیونرها. بازیکنانی که خارج

کد خبر : 341461
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۶:۴۹
از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار


ایمان گودرزی؛ سال 1401 برای لژیونرها اتفاقات عجیب و غریبی رخ داد. هر یکی از آنها دوران پر فراز و نشیبی را سپری کردند و البته در زمین یا خارج از آن هم با اخبار مثبت و منفی مختلفی مواجه شدند. مرور این اتفاقات می‌تواند خلاصه‌ای باشد از سال 1401 برای لژیونرها. بازیکنانی که خارج از ایران فوتبال خود را دنبال می‌کنند، هسته اصلی ترکیب تیم ملی را تشکیل می‌دهند و در هر شرایطی سعی دارند نماینده‌ای موفق برای کشور باشند.

مهدی طارمی
درخشش در سال ازدواج

بدون شک یکی از موفق‌ترین بازیکنان فوتبال ایران در سالی که گذشت، مهدی طارمی بود. ستاره بوشهری باشگاه پورتو که گل‌های ارزشمندی برای این تیم در لیگ پرتغال و لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رساند. طارمی دروازه لورکوزن، بروژ و اتلتیکومادرید را در لیگ قهرمانان باز کرد و در زمره برترین گلزنان قرار گرفت. او پیشنهادهایی هم از تیم‌های انگلیسی دریافت کرد که جدی‌ترین آنها چلسی بود. با این حال پورتو راضی به جدایی ستاره ایرانی‌اش نشد. طارمی در سال 1401 یک اتفاق مهم دیگر را تجربه کرد و به جرگه متأهلین پیوست. طارمی سال 1402 احتمالاً به تیمی جدید در لیگی معتبر منتقل می‌شود. بخصوص که خودش هم معتقد است در دوران فوتبال خود می‌تواند بازی در یک لیگ جذاب مثل انگلیس را تجربه کند.

سردار آزمون
پدر شد، گل زد

بعد از سال‌ها بازی در لیگ روسیه، زمستان سال قبل سردار آزمون تصمیم گرفت به بوندس‌لیگا برود و پیراهن بایر لورکوزن را بپوشد. آزمون در نیم‌فصل دوم سال قبل موفق شد دروازه گروترفورت را باز کند. با این حال و در فصل 2023-2022 ( فصلی که جریان دارد )، آزمون آسیب دید و خیلی دیر به عنوان مهاجم نوک در ترکیب لورکوزن قرار گرفت. او گل‌های حساسی مقابل فرایبورگ و هرتابرلین به ثمر رساند و توانست اعتماد ژابی آلونسو را به خود جلب کند. در سال 1400 آزمون دو اتفاق مهم دیگر را نیز تجربه کرد. تیم والیبال او در نخستین سال حضور در لیگ برتر توانست به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر برسد. ضمن اینکه آزمون در اوائل اسفندماه سال 1401 خبر از پدر بودن خود داد.

از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار

علیرضا جهانبخش
مبارزه، بازگشت و زد و خورد

علیرضا جهانبخش سال 1401 را با پیراهن فاینورد آغاز کرد. او که به دلیل مصدومیت‌های گاه و بیگاه جایگاه خود را از دست داده بود، سعی کرد بجنگد و با مبارزه بتواند به ترکیب اصلی فاینورد برسد. هم در نقل و انتقالات تابستانی و هم در جابجایی‌های ژانویه، نام علیرضا جهانبخش برای جدایی از فاینورد مطرح بود. بخصوص در ژانویه که یک تیم آلمانی و پاناتینایکوس- صدرنشین لیگ یونان – برای جذب علیرضا اقدام کردند اما در نهایت توافقی حاصل نشد. جهانبخش با انگیزه بالا تلاش کرد تا به ترکیب فاینورد برگردد و همین اتفاق هم رخ داد. او گل‌های حساسی به ثمر رساند و برای سایر هم‌تیمی‌هایش هم موقعیت ساخت. در یکی از بازی‌ها نیز بازیکن حریف با شوتی مهلک او را که روی زمین خوابیده بود، مورد حمله قرار داد.

از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار

امیر عابدزاده
آتش‌سوزی در خانه چوبی

امیر عابدزاده از آن دست بازیکنانی است که خصوصیات منحصر به فردی دارد. او خیلی کم مصاحبه می‌کند، اهل مبالغه نیست، کتاب می‌خواند و البته علاقه‌ای به حضور در خانه‌های لوکس ندارد. درست بر خلاف خیلی از فوتبالیست‌ها که سکونت در منازل مجهز با هتل‌های لوکس را می‌پسندند. امیر که دومین فصل بازی در پونفرادینا را پشت سر می‌گذارد، در آخرین ماه سال با یک اتفاق عجیب مواجه شد. خانه او که در منطقه کوهستانی قرار دارد و البته سقفش چوبی هم هست، آتش گرفت. امیر ابتدا با آب سعی داشت شومینه خانه‌اش که با چوب تغذیه می‌شد را خاموش کند اما موفق به این کار نشد تا با آتش‌نشانی تماس بگیرد و از آنها کمک بگیرد. سرانجام بعد از چند ساعت آتش‌نشان‌ها توانستند آتش را خاموش کنند تا غائله ختم به خیر شود.

از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار

سامان قدوس
ناراحت از کی‌روش

سامان قدوس سال پر فراز و نشیبی را سپری کرد. او در تابستان و وقتی دید مورد توجه توماس فرانک، سرمربی دانمارکی برنتفورد قرار ندارد، در تمرینات مالمو شرکت کرد. با این حال توافقی حاصل نشد و سامان به انگلیس برگشت تا همچنان پیراهن برنتفورد را بپوشد. تا قبل از آغاز جام جهانی، قدوس خیلی کم در ترکیب برنتفورد حاضر می‌شد اما بلافاصله بعد از پایان این تورنمنت او برای چند هفته در برنامه‌های توماس فرانک قرار گرفت و حتی یک بازی کامل در جام اتحادیه انجام داد. با این حال بعید است او در برنتفورد بماند و به حضورش در این تیم ادامه بدهد. در رده ملی هم او مثل دوره قبل چندان مورد توجه کی‌روش نبود و همین مساله ناراحتی او را در جام جهانی در پی داشت. جایی که سامان فقط یک نیمه فرصت بازی مقابل آمریکا را به دست آورد.

از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار

حسین کنعانی‌زادگان
اتوبوس، کامنت جنجالی و جریمه

برای حسین کنعانی‌زادگان در سال 1401 اتفاقات عجیبی و غریبی رخ داد. از اتوبوس تیم ملی بگیرید که همه درباره‌اش می‌دانند تا کامنت جنجالی علیه کارلوس کی‌روش و سپس جریمه توسط کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال. کنعانی‌زادگان که در رده باشگاهی و با پوشیدن پیراهن الاهلی روزهای درخشانی را پشت سر می‌گذاشت، پیش‌بینی می‌کرد که در جام جهانی یکی از بازیکنان ثابت تیم ملی خواهد بود. بخصوص که در بازی‌های مقدماتی هم زوج هماهنگی را با خلیل‌زاده تشکیل داده بود. با این حال کی‌روش از او فقط برای دقایقی مقابل انگلیس استفاده کرد و به همین دلیل وقتی جدایی مرد پرتغالی از تیم ملی قطعی شد، کنعانی‌زادگان کامنتی جنجالی زیر پست او منتشر کرد. همین مساله باعث شد تا کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال او را جریمه نقدی کند.

از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار

کریم انصاری‌فرد
از شادی گل تا بطری آب

در نقل و انتقالات تابستانی، کریم انصاری‌فرد تلاش بسیاری کرد تا با باشگاهی در یونان به توافق برسد و همچنان زندگی در این کشور را تجربه کند. او به دلیل داشتن همسری یونانی، تصمیم گرفت فوتبال خود را در یونان ادامه بدهد اما این اتفاق رخ نداد. دستمزد بالای کریم بهانه‌ای بود تا باشگاه‌های یونانی با او به توافق نرسند. انصاری‌فرد که از لیگ ایران و باشگاه پرسپولیس هم پیشنهاد بازی دریافت کرد، سرانجام به نزدیکترین کشور به یونان رفت و در لیگ قبرس و باشگاه اومونیا نیکوزیا فوتبال خود را ادامه داد. در یکی از بازی‌ها نیز شادی گل انصاری‌فرد جنجالی شد. جایی که او دست خود را روی گوشش گذاشت تا ببیند آیا صدای هواداران حریف را می‌شنود یا نه. هواداران رقیب هم سمت او بطری پرتاب کردند و کریم هم آب داخل آن را نوشید.

از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار

علی قلی‌زاده
فرار از زلزله با چشمانی اشکبار

بعد از حدود چهار سال و نیم بازی در شارلروا، علی قلی‌زاده تصمیم گرفت فوتبال خود را در کشوری که نزدیک به ایران باشد، ادامه بدهد. بحث انتقال او به لیگ ایران مطرح بود اما در نهایت قلی‌زاده تصمیم گرفت به سوپرلیگ ترکیه برود و پیراهن کاسیم پاشا را بپوشد. در بدو حضور قلی‌زاده در ترکیه، زلزله بزرگی رخ داد و باعث شد تا این ملی‌پوش ایرانی و 26 ساله روزهای تلخی را سپری کند. قلی‌زاده نزدیکترین بازیکن ایرانی به منطقه زمین‌لرزه بود و به همین دلیل تا چند روز احساس خوبی نسبت به صحبت در این باره نداشت. او که یکی دو روز بعد با یک شبکه تلویزیونی صحبت می‌کرد، با چشمانی اشکبار به توصیف زلزله پرداخت. گفته می‌شود قلی‌زاده بعد از این اتفاق چندان تمایلی به حضوری بلندمدت در لیگ ترکیه ندارد.

از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار

امید ابراهیمی
امیدِ رفت و برگشت

بدون شک امید اباهیمی را می‌توان در زمره بازیکنان بدشانس تاریخ تیم ملی قرار دارد. هافبک باتجربه‌ای که جام جهانی 2014 را به دلیل اختلاف میان کارلوس کی‌روش و باشگاه سپاهان از دست داد و در جام جهانی 2022 نیز به علت مصدومیت نتوانست به میدان برود. ابراهیمی در آخرین بازی تدارکاتی تیم ملی مصدوم شد و در شرایطی که کی‌روش حساب ویژه‌ای روی او باز کرده بود، حضور در این تورنمنت مهم را از دست داد. ابراهیمی که با باشگاه الوکره قطر نیز قرارداد داشت، بعد از آسیب‌دیدگی برای مدتی از لیست این تیم خارج شد اما بعد از حدود یک ماه به ترکیب الوکره برگشت و حالا هم یکی از بازیکنان این تیم در لیگ ستارگان قطر محسوب می‌شود.

از ازدواج طارمی تا پدر شدن سردار

میلاد محمدی
تیم ملی علیه آ.ا.ک

میلاد محمدی یکی از بازیکنان ثابت آ.ا.ک در یکی دو سال اخیر بود. او قبل از جام جهانی 2018 در تمام بازی‌های تیم یونانی حضور کامل داشت و به همین دلیل در برنامه‌های کارلوس کی‌روش نیز قرار گرفت و یکی از بازیکنان ثابت بود. میلاد مقابل انگلیس، ولز و آمریکا مدافع چپ تیم ملی بود و البته در بازی سوم و دقایق پایانی آن مصدوم شد و از زمین بیرون رفت. میلاد حدود سه ماه دور از فوتبال ماند و این ضرری بود که تیم ملی به باشگاه آ.ا.ک آتن رساند. حالا محمدی رفته رفته به تمرینات ا.ا.ک برگشته و می‌کوشد تا دوباره جایگاه سابق خود را به دست بیاورد. فعلاً که احسان حاجی‌صفی دفاع چپ اصلی آ.ا.ک است و ماتیاس آلمیدای آرژانتینی نیز حساب ویژه‌ای روی کاپیتان تیم ملی باز کرده است.

تصاویری از تمرین میلاد محمدی در تیم آ.اک یونان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران  و جهان | Mehr News Agency

فرهاد مجیدی
سفر به امارات، پاداش قهرمانی

فرهاد مجیدی سال موفقی را سپری کرد و نشان داد می‌تواند مربی آینده‌داری در فوتبال ایران باشد. او بعد از مدت‌ها توانست استقلال را به مقام قهرمانی برساند و پاداش این موفقیت هم پیشنهادی بود که از امارات به دست او رسید. مجیدی هدایت اتحاد کلباء را قبول کرد و به دبی رفت تا روی نیمکت این تیم اماراتی بنشیند. در امارات هم مجیدی نتایج موفقی به دست آورد و حتی گرینه مربیگری در تیم ملی شد. او حالا در تلاش است تا با دریافت پیشنهادهای بهتر، به حضور خود به عنوان یک مربی لژیونر موفق ادامه بدهد. مجیدی از معدود مربیان ایرانی است که توانسته در یک لیگ خارجی فعالیت کند و البته دوران موفقی را هم پشت سر بگذارد. او حرف‌های بسیاری برای گفتن خواهد داشت.

صحبت‌های فرهاد مجیدی بعد از شکست مقابل العین - ورزش سه

بیشتر بخوانید:

257 251



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.