ار ابتدای دهه پایانی صفر چه تعداد زائر وارد مشهد شده اند؟

[ad_1] ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ تا ۲۰ شهریور یک میلیون و ۱۳۵ هزار و  ۳۹۲ زائر وارد مشهد شدند که شب گذشته ۳۵۸ هزار و ۳۴۹ نفر از ظرفیت اسکان اضطراری، موقت و رسمی استفاده کردند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز ۲۱ شهریورماه، در پنجمین نشست خبری

کد خبر : 401180
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۱
ار ابتدای دهه پایانی صفر چه تعداد زائر وارد مشهد شده اند؟

[ad_1]

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی گفت: از ۱۵ تا ۲۰ شهریور یک میلیون و ۱۳۵ هزار و  ۳۹۲ زائر وارد مشهد شدند که شب گذشته ۳۵۸ هزار و ۳۴۹ نفر از ظرفیت اسکان اضطراری، موقت و رسمی استفاده کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد امروز ۲۱ شهریورماه، در پنجمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که در محل شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: آمار ورود زائران در ۲۰ شهریور ۲۱۳ هزار و ۷۵۴ نفر بوده که در مقایسه با مشابه سال گذشته رشدی ۲۴ درصدی داشته است.

وی افزود: در مجموع از ۱۵ تا ۲۰ شهریور یک میلیون و ۱۳۵ هزار و  ۳۹۲ زائر وارد مشهد شدند که شب گذشته ۳۵۸ هزار و ۳۴۹ نفر از ظرفیت اسکان اضطراری، موقت و رسمی استفاده کردند.

گنابادی‌نژاد ادامه داد: ۲ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۲۰۹ نفر شب از ۱۵ تا ۲۰ شهریور اسکان داشتند. از مجموع ۲۱۳ هزار و ۲۵۴ نفر که از دیشب وارد مشهد شدند، ۱۳۸ هزار و ۵۷۱ نفر با وسیله نقلیه شخصی، ۴۵ هزار و ۵۰۴ نفر با وسیله حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای، ۲۰ هزار و ۵۰۰ نفر با قطار و ۹۱۶۹ نفر با هواپیما به مشهد آمده‌اند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی بیان کرد: تاکنون از ۲۰۶۷ واحد خدماتی نظارت صورت گرفته که ۴۲۰ پرونده به ارزش ۳۴ میلیارد تومان تشکیل شده و از ۱۱۰ شکایت رسیده، ۱۵۰ میلیون تومان به افراد خسارت‌دیده عودت داده شده است. بیشترین شکایت‌ها در خصوص اسکان، ارزاق، حمل‌ونقل درون‌شهری و برون‌شهری بوده است.

وی با اشاره به سفر وزیر کشور به مشهد تصریح کرد: بهترین و بیشترین کمک که برای استان‌ها مصوب شد این بود که استانداران در جریان اعزام زائران ورود کنند و نظارت لازم را در جهت تامین حمل‌ونقل مورد نیاز انجام دهند. نمایندگان آن‌ها قرار است مستقر شوند و هر استان بازگشت زائران خود را ساماندهی خواهد کرد. بلیت‌های رفت و برگشت نیز با هم فروخته شده‌اند.

گنابادی‌نژاد گفت: متکدیان و معتادین در سطح وسیع و گسترده با مسئولیت فرمانداری ساماندهی و جمع‌آوری می‌شوند، حمایت و پشتیبانی ملی نیز صورت می‌گیرد. امیدوارم این چهره که زیبنده شهر  مشهد نیست سریعا ساماندهی شود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی با اشاره به کمک‌های شهرداری تهران تصریح کرد: از شهرداری تهران تعدادی اتوبوس برای بازگشت درخواست کردیم که موافقت شده است. تعدادی سرویس بهداشتی و حمام سیار و تانکر آب خودرویی نیز تقاضا شد که موافقت کردند. تقاضاهای ما بدون جواب باقی نمانده، برخی عملیاتی انجام شده و برخی در مسیر است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر کمبود شیر خشک عنوان کرد: برای شیر خشک با دکتر شبستری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد تماس گرفتم و بیان کردند ۱۰ هزار شیر خشک مازاد دریافت کردیم که الان در حال توزیع است.

انتهای پیام

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.