اروپا در بیانیه‌ای از اقدامات ایران ابراز نگرانی کرد

[ad_1] انگلیس می‌گوید وزیران خارجه سه کشور اروپایی و آمریکا از اقدامات اخیر ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی و تولید اورانیوم فلزی ابراز نگرانی کردند. وزیران خارجه دو طرف همچنین بر هدف مشترک خود برای «بازگرداندن» ایران به اجرای کامل تعهداتش تأکید کردند.   وزیران خارجه ۴ کشور بعد از رایزنی با یکدیگر در خصوص مسائل مختلف

کد خبر : 23208
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۴
اروپا در بیانیه‌ای از اقدامات ایران ابراز نگرانی کرد

[ad_1]

انگلیس می‌گوید وزیران خارجه سه کشور اروپایی و آمریکا از اقدامات اخیر ایران برای غنی‌سازی ۲۰ درصدی و تولید اورانیوم فلزی ابراز نگرانی کردند. وزیران خارجه دو طرف همچنین بر هدف مشترک خود برای «بازگرداندن» ایران به اجرای کامل تعهداتش تأکید کردند. 

 وزیران خارجه ۴ کشور بعد از رایزنی با یکدیگر در خصوص مسائل مختلف از جمله ایران بیانیه‌ای منتشر کرده‌اند. متن ترجمه‌شده بخش‌هایی از این بیانیه که به مسئله ایران مربوط می‌شود، به شرح زیر است:  

در خصوص ایران، سه کشور اروپایی و ایالات متحده منافع بنیادی مشترک خود در زمینه حفظ نظام منع اشاعه هسته‌ای و جلوگیری ابدی از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را ابراز کردند. 

سه کشور اروپایی از نیت اعلام‌شده ایالات متحده برای بازگشت به دیپلماسی با ایران و از سر گیری گفت‌وگوهای عمیق و قابل‌اتکا میان سه کشور اروپایی و ایالات متحده استقبال کردند. 

وزیران خارجه، بر تمایل خود برای ادامه رایزنی و هماهنگی‌ با طرف‌های مختلف از جمله چین و روسیه در خصوص این مسئله کلیدی تأکید کرده و نقش مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در کسوت هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام را یادآور شدند. 

سه کشور اروپایی و ایالات متحده بر هدف مشترک خود مبنی بر بازگشت ایران به پایبندی کامل به تعهداتش در برجام تأکید کردند. 

چنانچه ایران به رعایت دقیق تعهداتش در برجام برگردد ایالات متحده نیز اقدام مشابه انجام خواهد داد و آماده رایزنی با ایران در جهت این هدف خواهد بود. 

در همین راستا، سه کشور اروپایی و ایالات متحده آمریکا از ایران خواستند از برداشتن گام‌های بیشتر به خصوص در زمینه تعلیق اجرای پروتکل الحاقی و محدودسازی فعالیت‌های راستی‌آزمایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ایران خودداری کند. 

سه کشور اروپایی و ایالات متحده  در خصوص ماهیت خطرناک هر گونه تصمیم برای محدودسازی دسترسی آژانس اتمی  هم‌نظرند و از ایران می‌خواهند تبعات چنین اقدام پرمخاطره‌ای را به خصوص در این برهه که فرصت جدیدی برای دیپلماسی فراهم شده، در نظر بگیرد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.