اروپای جنوبی با تغییر چهره گردشگری دست و پنجه نرم می کند

[ad_1] این مبلغ بیش از دو برابر مبلغی بود که او در این زمان در سال گذشته که هتل حتی باز نبود پرداخت کرد. پس از دو تابستان سست، کنایه از او گم نشد: «در یک سال خوب سودی نخواهیم برد». تورم آن را خواهد خورد.» یونان – مانند دیگر اقتصادهای وابسته به گردشگری در

کد خبر : 174842
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۹
اروپای جنوبی با تغییر چهره گردشگری دست و پنجه نرم می کند

[ad_1]

این مبلغ بیش از دو برابر مبلغی بود که او در این زمان در سال گذشته که هتل حتی باز نبود پرداخت کرد. پس از دو تابستان سست، کنایه از او گم نشد: «در یک سال خوب سودی نخواهیم برد». تورم آن را خواهد خورد.»

یونان – مانند دیگر اقتصادهای وابسته به گردشگری در حاشیه مدیترانه منطقه یورو – پس از دو سال از دست رفته، نشانه‌هایی از بهبودی بسیار مورد نیاز در تعداد بازدیدکنندگان در سال 2022 را مشاهده می‌کند. مانند اسپانیا، پرتغال و ایتالیا، این بخش یک کارفرمای بزرگ و کمک کننده به درآمدهای دولتی است.

اما در سراسر منطقه، همه‌گیری چهره گردشگری را تغییر داده است. هتل ها قبلاً با قبض های سوخت و تورم بالاتر دست و پنجه نرم می کردند که افزایش بیشتر قیمت انرژی در پی حمله روسیه به اوکراین فقط بدتر خواهد شد.

جابجایی بازارهای کار ناشی از کووید-19 باعث کمبود نیروی کار شده است، در حالی که مقامات توریستی ایتالیایی اذعان دارند که تعطیلات دوران بیماری همه گیر – با تاکید بر بهداشت، تمیزی و فضا – چالش بزرگی برای زیرساخت های قدیمی آن است.

در همین حال، بازاری برای تعطیلات در مقیاس کوچکتر در حال باز شدن است: در اسپانیا و پرتغال، بی میلی بسیاری از گردشگران به سفرهای دور، تمایل به اقامت در مناطق روستایی در چادر، کمپینگ یا موتورخانه را تشدید می کند. صنعت و مقامات دولتی در یونان پیش‌بینی می‌کند که درآمدهای یونان به 80 تا 90 درصد از رکوردی که در سال 2019 مشاهده شده است برسد، یعنی زمانی که 33 میلیون گردشگر 18 میلیارد یورو درآمد کسب کردند که ارزش آن یک پنجم تولید ملی است.

با این حال، بعید به نظر می‌رسد که یک فصل پرسرعت برای کسب‌وکارهای درگیر که از یک بحران مالی یک دهه در سال 2018 بیرون آمده‌اند، تسکین دهد و دو سال بعد سفرهای جهانی را متوقف کرد.

مشکل افزایش شدید قیمت نفت، گاز و برق گرمایشی آنقدر حاد است که رئیس کنفدراسیون گردشگری یونان SETE، یانیس رتسوس، در ماه ژانویه به وزیران نامه نوشت و از آنها خواست حمایت مالی ارائه کنند و گفت که این امر در تمام طول سال “عینی غیرممکن” است. هتل ها برای پوشش هزینه های خود، به خصوص پس از ماه های آرام تر زمستان.

کشورهای دارای بدهی بالا در جنوب اروپا نیز آماده بودند تا بانک مرکزی اروپا محرک هایی را که هزینه های استقراض آنها را پایین نگه داشته است حذف کند.

اگرچه جنگ اوکراین چشم انداز نرخ بهره را نامشخص گذاشته است، حاشیه جنوبی همچنان به شدت به بخش های گردشگری خود برای بازگشت به کار نیاز دارد، با توجه به ضربه اقتصادی که قرار است درگیری ایجاد کند.

رتسوس یونانی یک روز پس از تهاجم، که روسیه آن را “عملیات ویژه” می نامد، گفت که برای ارزیابی تاثیر آن بر بخش گردشگری خیلی زود است.

با گذشت بیش از یک هفته از درگیری، هیچ افزایش قابل توجهی در لغو در سراسر منطقه مشاهده نشده است.

گردشگران روسی تنها بخش بسیار کمی از این بخش را در جنوب اروپا تشکیل می دهند – 2٪ از درآمد در یونان در سال 2019 و حدود 1٪ از رزرو هتل های شبانه در پرتغال. ترکیه – خارج از اتحادیه اروپا – مقصد محبوب تری است.

اما با توجه به اینکه قیمت گاز اروپا در حال حاضر به بالاترین حد خود رسیده است، و این احتمالاً به تورم در سطح جهانی دامن می زند، نگرانی در کشورهایی مانند یونان این است که این درگیری تنها چشم انداز تیره و تار را بدتر می کند و قدرت هزینه مهمانان را بیشتر کاهش می دهد و هزینه های ارائه دهندگان را افزایش می دهد.

پایانی برای هزینه ها وجود ندارد

بابیس ولگاریس، رئیس انجمن هتلداران کورفو، گفت، حتی هتل هایی که در زمستان تعطیل شده بودند، نگران هستند که نتوانند بار اضافی را به دوش بکشند، زیرا تابستان گذشته با اپراتورهای تور قیمت ها به توافق رسیده بودند.

مالک توچال، دیواتیس، که همچنین دارای یک هتل بوتیک در تمام طول سال و یک مجموعه پارک آبی در جزیره است، موافقت کرد.

او گفت: «این یک بحران واقعی برای ما خواهد بود. من نمی گویم این بدتر از همه گیری است زیرا حداقل ما باز هستیم. اما ما آن موقع ضرر نکردیم. اکنون ما به سمت از دست دادن پول پیش می رویم.”

دولت یونان از سال 2020 بیش از 42 میلیارد یورو را در اقدامات حمایتی همه گیر هزینه کرده است تا مشاغل و خانوارها را سرپا نگه دارد و از سپتامبر نیز حدود 2 میلیارد یورو را برای یارانه دادن به قبوض برق تا ماه مارس هزینه کرده است. برای هتلداران، حمایت به اندازه کافی پیش نمی رود.

کاستاس مریانوس، که صاحب یک هتل کوچک خانوادگی در سواحل ایونی کورفو است، می‌گوید: «در تابستان، با تهویه مطبوع، یخچال‌ها، آشپزخانه، همه چیز – نمی‌دانم این وضعیت چه زمانی به پایان می‌رسد.

مارینا لالی، رئیس انجمن صنعت Federturismo گفت: در سراسر دریا در ایتالیا، قرنطینه و قیمت انرژی بسیاری از هتل‌ها را مجبور به تعطیلی برای همیشه کرده است.

وی گفت، در حالی که لالی امیدوار بود امسال گردشگری بتواند به سطح سال 2019 نزدیک‌تر شود، ایتالیا با این مشکل دیگر مواجه است که “یک مقصد گردشگری بالغ با ساختارهای هتلی بالغ است که باید تجدید شود.”

“در دوران پس از کووید، گردشگران حتی بیشتر به کیفیت توجه می کنند، آنها تضمین پاکیزگی می خواهند و می خواهند احساس امنیت کنند.”

چیزی متفاوت

یونان اعلام کرد که فصل گردشگری خود را از اول مارس امسال افتتاح می کند تا تقاضا را برآورده کند، اما مانند ایتالیا، اسپانیا و پرتغال، این فصل به طور جدی تا تعطیلات عید پاک در آوریل آغاز نمی شود، آزمون تورنسل قبل از ماه های حیاتی تابستان. .

یونان و ایتالیا هر دو برای پر کردن کمبودهای شغلی رقابت می کنند زیرا همه گیر کارگران را مجبور به مشاغلی با درآمد بهتر یا بخش های مختلف با چشم انداز نامطمئن کرد.

در یونان، وزیر گردشگری حتی از پناهندگانی که از اوکراین فرار می‌کنند درخواست کرد و به آنها اجازه اقامت و کار داد تا 50000 شکاف شغلی در مهمان‌نوازی را پر کنند.

به گفته خوزه لوئیس زوردا، نایب رئیس انجمن صنعتی Exceltur، به دلیل نرخ بالای واکسیناسیون اسپانیا و کاهش محدودیت های همه گیر در بازارهای بزرگ آن، بریتانیا و آلمان، تقاضا برای تعطیلات اسپانیا امسال بسیار قوی به نظر می رسید.

زوردا با پیش‌بینی «انفجار» گردشگری از عید پاک و همچنین کاهش حاشیه سود به دلیل تورم و قیمت انرژی، گفت: «اشتیاق سفر در اروپا انباشته شده است.»

با این حال Exceltur همچنین دریافت که گردشگران به دنبال تجربه ای متفاوت هستند. در سال 2021، اجاره کمپ 19.2 درصد، اجاره آپارتمان 16 درصد، خانه های روستایی 11 درصد افزایش یافت. استفاده از هتل 8 درصد کاهش یافت، که این کاهش نیز ناشی از سفرهای کاری کمتر است.

طبق گزارش انجمن صنعت و تجارت کاروانی اسپانیا (ASEICAR) در ژانویه، فروش موتورخانه های جدید و ون های کمپر 34.1 درصد به صورت سالانه افزایش یافت.

Yescapa، یک شرکت آنلاین اجاره موتورخانه و ون کمپر، ​​به رویترز گفت: «مدل تعطیلات «همه در یک» جا مانده است.

نیکو آرو، که یک ون کمپر را در جزیره تنریف اجاره می‌کند، می‌گوید که از ماه مارس گذشته که آن را خریده است، نتوانسته از آن لذت ببرد، زیرا درخواست‌ها از ایتالیا، فرانسه و بلژیک مدام دریافت می‌شود. بزرگترین مشکل او این است که نمی تواند یکی دیگر را برای خرید پیدا کند زیرا تقاضای زیادی دارند.

او گفت: «من از همه‌گیری سود برده‌ام.

اشتها برای گردشگری “آهسته تر” در پرتغال نیز افزایش یافته است، جایی که این بخش نقش مهمی در بهبود آن از بحران بدهی سال 2010 ایفا کرد. گردشگری در سال 2019 حدود 15 درصد تولید ناخالص داخلی بود اما در سال 2020 به 8 درصد کاهش یافت.

هلدر مارتینز، رئیس انجمن اصلی هتل آلگاروه، گفت: «تعداد فزاینده‌ای از مردم به دنبال مکان‌هایی با افراد کمتر هستند. “من باور ندارم که آنها فقط به دنبال آفتاب و ساحل باشند.”

«دهکده‌های شیستی» با قرن‌ها قدمت، که از سنگ منطقه‌ای کوهستانی پوشیده از درختان کاج ساخته شده‌اند، پس از سال‌ها رها شدن توسط جوان پرتغالی که به دنبال کار در جاهای دیگر بودند، دوباره زنده می‌شوند.

سونیا کورتس، که صاحب یک هتل کوچک پنج اتاقه در دهکده ژانیرو دی سیما شیست است، گفت: «این تابستان به سرعت در حال پر شدن است.

او گفت: «شروع همه‌گیری برای کسانی که با گردشگری زندگی می‌کردند واقعاً سخت بود. (اما پس از آن) کسانی که در شهرهای بزرگتر بودند به دنبال روستاهایی مانند این بودند که بتوانند در آن احساس امنیت کنند.

برونو راموس که برای یک آژانس ترویج گردشگری در آنجا کار می کند، گفت: تعداد اقامت شبانه در روستاهای شیست از سال 2019 تا 2020-21 30 درصد افزایش یافته است.

با این حال، در یونان، مریانوس، مالک هتل کورفو، دیدی هوشیارتر از ماه های آینده دارد.

خوشحال می شوم اگر در پایان فصل به کارکنانم بدهکار نباشم، به دولت بدهکار نباشم، به تامین کننده انرژی بدهکار نباشم – حتی اگر 10 یورو در کیفم باقی بماند. ،” او گفت.

(گزارش اضافی توسط کورینا رودریگز در مادرید، کاتارینا دیمونی در JANEIRO DE CIMA، پرتغال، گیزلدا واگنونی در رم و آدونیس اسکوردیلیس در کورفو، یونان؛ نوشته کارولینا تاگاریس، ویرایش توسط توبی چوپرا)

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.