“ارز نیست” و “ارزش اساسی صفر” است – بیت کوین نیوز

[ad_1] استیو هانکه، استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جان هاپکینز، بیت کوین را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که این یک ارز نیست. این اقتصاددان که به‌خاطر نظرات پر سر و صدای خود در مورد ارزهای دیجیتال و به‌خاطر ترویج طرح‌های دلاری‌سازی در لاتام شناخته می‌شود، بیت‌کوین را مورد انتقاد قرار داد و

کد خبر : 339443
تاریخ انتشار : سه شنبه ۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
“ارز نیست” و “ارزش اساسی صفر” است – بیت کوین نیوز

[ad_1]

استیو هانکه، استاد اقتصاد کاربردی در دانشگاه جان هاپکینز، بیت کوین را مورد انتقاد قرار داده و گفته است که این یک ارز نیست. این اقتصاددان که به‌خاطر نظرات پر سر و صدای خود در مورد ارزهای دیجیتال و به‌خاطر ترویج طرح‌های دلاری‌سازی در لاتام شناخته می‌شود، بیت‌کوین را مورد انتقاد قرار داد و گفت که این بیت‌کوین «ارزش بنیادی صفر» دارد و این یک «دارایی بسیار سوداگرانه» است.

استیو هانکه از عملکرد و ارزش بیت کوین انتقاد می کند

استیو هانکه، استاد اقتصاد کاربردی در جانز هاپکینز، در یکی از آخرین توییت های خود از بیت کوین و ارزش آن انتقاد کرده است. این اقتصاددان که در مورد تأثیر منفی ارزهای دیجیتال می‌تواند بر اقتصادهای جهان داشته باشد بسیار پر سر و صدا است، سودمندی بیت کوین را به چالش کشید. بیان می کند:

بیت کوین یک ارز نیست. این فقط یک دارایی بسیار سوداگرانه با ارزش اساسی صفر است.

هانکه نظر خود را با کارتون ترسیم شده توسط رابرت ریچ به عنوان بخشی از کار خود برای مدیریت ریسک Hedgeye نشان داد، جایی که او سایر ارزهای اصلی فیات مانند دلار، ین و یورو را با بیت کوین مقایسه کرد.

جامعه بیت کوین پاسخ می دهد

پاسخ های جامعه بیت کوین به نظرات هانکه به سرعت دریافت شد. هنرمند دیجیتال لوچو پولتی که به خاطر کارهای متمرکز بر بیت کوین شهرت دارد. توییت کرد کارتون مشابهی که بیت کوین را به‌عنوان شکل بهتری از پول نسبت به ارزهای فیات که در کارتون رابرت ریچ نشان می‌داد، نشان می‌داد.

استیو هانکه با بیان اینکه بیت کوین
کارتون جایگزین لوچو پولتی. منبع: حساب توییتر @luchopoletti.

دیگران به صورت کتبی از نظر هانکه انتقاد کردند، مانند دکتر جولیان هاسپ، مدیر عامل برنامه مالی غیرمتمرکز کیک دفی، که با دیدگاه هانکه مخالفت کرد. اعلام می کند:

بیت کوین کاربرد دارد. ما می توانیم چقدر بحث کنیم، اما قطعا > 0 است. بدون شک عده ای هستند که خواهان کاربرد آن هستند. در نهایت، به طور قابل اثبات نادر است. بنابراین، گفته شما مبنی بر اینکه بیت کوین ارزش صفر دارد، 100% نادرست است.

هانکه به عنوان مروج تابلوهای ارز و دلاری شدن به عنوان راه حلی برای مشکلات تورم و کاهش ارزش در کشورهایی مانند آرژانتین، چندین بار از پذیرش و عملکرد بیت کوین انتقاد کرده است.

در ژوئن 2021، هانکه پذیرش بیت کوین در السالوادور را به عنوان پول قانونی محکوم کرد و گفت که می تواند باعث فروپاشی اقتصاد کشور شود. در آن زمان، او اظهار داشت که تمام دلارهای السالوادور را می توان از کشور «خلاء» خارج کرد و شهروندان را تنها بیت کوین باقی گذاشت.

این انتقاد در اکتبر 2021 تشدید شد، زمانی که او اظهار داشت که نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، “سریع بازی می کند و [loose] با دلارهای مالیاتی السالوادور دوباره،” زمانی که او اعلام کرد که بیت کوین کاهش یافته و در عین حال ۱۵۰ بیت کوین خریده است.

نظر شما در مورد استیو هانکه و انتقاد او از پذیرش بیت کوین و ارزش بنیادی آن چیست؟ ما را در بخش نظرات زیر بگویید.

سرجیو گوشنکو

سرجیو یک روزنامه نگار ارز دیجیتال مستقر در ونزوئلا است. او خود را دیر به بازی توصیف می کند و زمانی که افزایش قیمت در دسامبر 2017 اتفاق افتاد وارد حوزه رمزنگاری شده است. او با داشتن سابقه مهندسی کامپیوتر، زندگی در ونزوئلا و تحت تأثیر رونق ارزهای دیجیتال در سطح اجتماعی، دیدگاه متفاوتی را ارائه می دهد. در مورد موفقیت کریپتو و اینکه چگونه به افراد بدون بانک و محروم کمک می کند.

اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.