ارز نیجریه در برابر دلار آمریکا بهبود یافت – بانک مرکزی می گوید واردکنندگان باید درآمدهای فارکس را به کشور بازگردانند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] پس از رسیدن به پایین ترین سطح تاریخ 710 N710 به ازای هر دلار در اواخر ژوئیه، یک گزارش جدید نشان می دهد که ارز نیجریه تا 10 درصد افزایش یافته است. پس از سرزنش اولیه سفته بازان، بانک مرکزی نیجریه اعلام کرد واردکنندگانی که موفق به پرداخت درآمدهای ارزی نمی شوند ممکن است

کد خبر : 238072
تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۹:۳۰
ارز نیجریه در برابر دلار آمریکا بهبود یافت – بانک مرکزی می گوید واردکنندگان باید درآمدهای فارکس را به کشور بازگردانند – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

پس از رسیدن به پایین ترین سطح تاریخ 710 N710 به ازای هر دلار در اواخر ژوئیه، یک گزارش جدید نشان می دهد که ارز نیجریه تا 10 درصد افزایش یافته است. پس از سرزنش اولیه سفته بازان، بانک مرکزی نیجریه اعلام کرد واردکنندگانی که موفق به پرداخت درآمدهای ارزی نمی شوند ممکن است در کاهش ارزش نایرا نقش داشته باشند.

استهلاک نایرا

کمتر از دو هفته پس از سقوط به پایین ترین سطح تاریخ، ارز نیجریه در برابر دلار آمریکا در بازار موازی بهبود یافت و در 3 آگوست معاملات خود را با 640 N640 به ازای هر دلار بسته شد. این بازگشت نشان دهنده بهبودی تقریباً 10 درصدی از نسبت پایین ترین سطح این ارز در اواخر جولای به ازای هر دلار، بیش از N710 است.

بر اساس گزارش بیزینس دی، افزایش عرضه دلار و همچنین کاهش تقاضا برای دلار، به بازگشت نایرا کمک کرده است. با این حال، قبل از احیای ارز، کاهش سریع ارزش نایرا، قانونگذاران کشور را بر آن داشت تا از گادوین امفیله، رئیس بانک مرکزی نیجریه (CBN) پاسخ بگیرند.

Emefiele در طول حضور خود در برابر قانونگذاران، که پیش از این سفته بازان را به دلیل سقوط ارز مقصر دانسته بود، طبق گزارش ها ادعا کرد که شرکت ملی نفت نیجریه (NNPC) در واریز وجوه به ذخایر خارجی نیز به سقوط نایرا کمک کرده است. با این حال، برخی گزارش های محلی به نقل از مقامات NNPC ادعاهای ارائه شده توسط فرماندار CBN را رد کرده اند.

در همین حال، Egboagwu Ezulu، معاون مدیر خدمات بانکی CBN، در گزارش دیگری نقل می‌کند که واردکنندگانی را که آنها را به ریختن درآمدهای ارزی خارج از کشور متهم می‌کند، مورد حمله قرار می‌دهد. او گفت:

ما FX می گیریم [forex] خارج از این کشور و ریختن در فراساحل. وقتی به ما گفتند که آنها را برگردانیم. اگر نیجریه ای ها FX را بازگردانند، ما در مورد چالش های FX صحبت نمی کنیم. برای افراد و کسب و کارها چالش وجود دارد که کار درست را انجام دهند.

Ezulu همچنین استدلال کرد که CBN مشوقی به نام RT200 به عنوان راهی برای تشویق بازگرداندن درآمدهای ارز خارجی به نیجریه معرفی کرده است. با این حال، معاون CBN مدعی شد که بانک مرکزی شاهد صادرات میلیاردها دلاری به خارج از کشور است. به گفته Ezulu، وقتی میلیاردها دلار از اقتصاد خارج می شود، این امر به ناچار منجر به افزایش فشار بر نایرا می شود.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راه فراری را برای آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر یک از محتوا، کالاها یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.