ارز زامبیا برای اولین سه ماهه از سال 2020 کاهش می یابد – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1] کواچای زامبیا، یکی از ارزهای با بهترین عملکرد در سال 2022، اکنون انتظار می‌رود اولین کاهش سه ماهه خود را در نزدیک به دو سال گذشته شاهد باشد. هاکاینده هیچیلما، رهبر زامبیا، مدعی شد که مذاکرات متوقف شده بازسازی ساختار بدهی بر فشار بر پول محلی افزوده است. نکول بدهی زامبیا پس از پایان

کد خبر : 342608
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۰
ارز زامبیا برای اولین سه ماهه از سال 2020 کاهش می یابد – اخبار اقتصادی بیت کوین

[ad_1]

کواچای زامبیا، یکی از ارزهای با بهترین عملکرد در سال 2022، اکنون انتظار می‌رود اولین کاهش سه ماهه خود را در نزدیک به دو سال گذشته شاهد باشد. هاکاینده هیچیلما، رهبر زامبیا، مدعی شد که مذاکرات متوقف شده بازسازی ساختار بدهی بر فشار بر پول محلی افزوده است.

نکول بدهی زامبیا

پس از پایان سال 2022 به عنوان یکی از بهترین ارزهای آفریقایی، کواچای زامبیا از 18 واحد پول محلی برای هر دلار در 1 ژانویه به کمی بیش از 21 واحد در هر دلار تا 31 مارس کاهش یافت. علاوه بر این، گزارش بلومبرگ گفته است که کواچا قرار است اولین کاهش سه ماهه خود از سه ماهه اول سال 2020 را تجربه کند.

در آن زمان، افت کواچا در برابر ارزهای اصلی به دلیل ترس از تبدیل شدن زامبیا به اولین کشور مستقل در قاره آفریقا بود. چند ماه بعد، زامبیا، که در آن زمان توسط ادگار لونگو رهبری می‌شد، به اولین کشوری از قاره تبدیل شد که به طور نکول درآمد. با این حال، پس از خروج Lungu در آگوست 2021، ارزش کواچای زامبیا از حدود 19.34 واحد در هر دلار (ZMW19.34:$US1) به 15.3:1 در 2 سپتامبر 2022 افزایش یافت.

همانطور که قبلاً توسط Bitcoin.com News گزارش شده بود، بازگشت مجدد ارز به دلیل گزارش هایی مبنی بر تایید صندوق بین المللی پول (IMF) یک بسته کمک مالی برای زامبیا تحریک شد. با این حال، از ابتدای سال، کواچا در برابر دلار آمریکا و سایر ارزهای اصلی از دست داده است.

در مقاله ای که در واشنگتن پست منتشر شد، رئیس جمهور هاکاینده هیچیلما ظاهراً فرآیند بازسازی بدهی “دست و پاگیر و بوروکراتیک” را به دلیل ایجاد تاخیر در نهایی کردن اصلاحات برنامه ریزی شده کشورش مقصر دانست. به گفته رهبر زامبیا، چنین تاخیرهایی “بر پول محلی فشار می آورد.”

در همین حال، گزارش بلومبرگ نشان می دهد که ضعیف شدن کواچا و افزایش مجدد نرخ تورم احتمالاً باعث افزایش مجدد نرخ بهره توسط بانک مرکزی زامبیا می شود.

ایمیل خود را اینجا ثبت کنید تا به‌روزرسانی هفتگی اخبار آفریقا را به صندوق ورودی خود دریافت کنید:

افکار خود را در مورد این داستان چیست؟ نظر خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید.

ترنس زیموارا

ترنس زیموارا روزنامه نگار، نویسنده و نویسنده برنده جایزه زیمبابوه است. او به طور گسترده در مورد مشکلات اقتصادی برخی از کشورهای آفریقایی و همچنین اینکه چگونه ارزهای دیجیتال می توانند راهی برای فرار آفریقایی ها فراهم کنند، نوشته است.







اعتبار تصویر: Shutterstock، Pixabay، Wiki Commons

سلب مسئولیت: این مقاله صرفا جهت اطلاع رسانی است. این یک پیشنهاد مستقیم یا درخواست یک پیشنهاد برای خرید یا فروش، یا توصیه یا تأیید هر محصول، خدمات یا شرکتی نیست. Bitcoin.com مشاوره سرمایه گذاری، مالیاتی، حقوقی یا حسابداری ارائه نمی دهد. نه شرکت و نه نویسنده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسئولیتی در قبال هرگونه آسیب یا ضرر ناشی از یا ادعای ناشی از استفاده یا اتکا به هر گونه محتوا، کالا یا خدمات ذکر شده در این مقاله ندارند.



[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.