ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از اعتراض‌ها در چین

بر اساس یک گزارش دولت آمریکا که از سوی یک رسانه آمریکایی منتشر شده، دولت آمریکا معتقد است اعتراض ها در چین به اندازه کافی گسترده یا سازماندهی شده نیست و در سراسر این کشور گسترش نخواهد یافت. پولیتیکو بر اساس یک گزارش دولت آمریکا اعلام کرد که اعتراض ها در چین سازمان‌ یافته نیست

کد خبر : 288368
تاریخ انتشار : جمعه ۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۰:۵۷
ارزیابی سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا از اعتراض‌ها در چین



بر اساس یک گزارش دولت آمریکا که از سوی یک رسانه آمریکایی منتشر شده، دولت آمریکا معتقد است اعتراض ها در چین به اندازه کافی گسترده یا سازماندهی شده نیست و در سراسر این کشور گسترش نخواهد یافت.

پولیتیکو بر اساس یک گزارش دولت آمریکا اعلام کرد که اعتراض ها در چین سازمان‌ یافته نیست و بدون رهبر است و این امر نشان می‌دهد که به احتمال زیاد آنها به پایان خواهند رسید.

فاکس نیوز در این باره نوشت که این گزارش، واکنش ضعیف کاخ سفید به اعتراض ها در چین را مشخص می کند.

بر اساس این گزارش، جو بایدن رییس جمهور آمریکا به دلیل اظهارات نه چندان انتقادی خود از تحولات چین و اینکه تنها گفته بود از حق تظاهرات کنندگان برای اعتراض مسالمت آمیز حمایت می کند، با انتقاد شدید مواجه شده است.

کاخ سفید در تداوم دخالتهای آشکارش در امور داخلی کشورها و در حالیکه همواره در مورد بیماری همه گیر کووید -۱۹ منتقد کشور چین بوده است، این بار به اعتراض ها در این کشور درباره سیاست ها و محدودیت های کرونایی واکنش نشان داد.

کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد: ما همیشه اعلام کرده ایم که همه چه در آمریکا و چه در سراسر جهان از جمله چین حق اعتراض مسالمت‌آمیز را دارند.

کاخ سفید استفاده از راهبرد “کووید صفر” در راستای مقابله با کرونا را برای چین دشوار توصیف کرد و با دخالت در این مساله گفت که در آمریکا از این راهبرد استفاده نمی‌شود.

یک سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد: ما اعلام کرده ایم که در آمریکا سیاست سختگیرانه کرونا را دنبال نمی کنیم و همانطور که اعلام کرده ایم، فکر می کنیم، کنترل این ویروس از طریق راهبرد سیاست های بسیار سختگیرانه، برای چین بسیار مشکل خواهد بود.

این مقام آمریکایی ادامه داد: ما بر راهکارهای موثر متمرکز شده ایم که این به معنی استفاده از ابزار سلامت عمومی مانند ادامه افزایش نرخ واکسناسیون و تسهیل دسترسی به آزمایش و درمان است.

کمیسیون بهداشت چین بامداد دوشنبه از شناسایی بیش از ۴۰ هزار مبتلای جدید به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته خبر داده است.

 این کمیسیون اعلام کرد ۴۰ هزار و ۳۴۷ مورد جدید ابتلا به کرونا شناسایی شده‌اند که ۳ هزار و ۸۲۲ مورد دارای علائم بیماری و ۳۶ هزار و ۵۲۵ مورد فاقد علائم بودند.

گزارشی درباره مرگ ناشی از کرونا در چین منتشر نشده است. کمیسیون بهداشت چین روز یکشنبه از شناسایی ۳۹ هزار و ۷۹۱ مورد ابتلا به کرونا گزارش داده بود.

رکورد تازه کرونا در چین باعث شده است تا مقامات این کشور از طریق قرنطینه های شدید، آزمایش‌های گسترده و اعمال محدودیت‌های سفر مانع از شیوع بیشتری آن شوند.

در روزهای اخیر ده‌ها ساختمان مسکونی محدود شده‌اند و شرکت‌ها در حال گسترش دورکاری هستند. مدارس، رستوران‌ها و کسب‌وکارها در پکن دوباره تعطیل شدند و احتمال اعلام قرنطینه در بخش بزرگی از پایتخت ساکنان را نگران کرده است.

وضع این محدودیت‌ها به خشم عمومی دامن زده است و منجر به اعتراض‌های کم سابقه‌ای در منطقه سین کیانگ در غرب چین و پکن پایتخت این کشور شد.

تجمع تعدادی از شهرواندان چینی در شهرهای شانگهای و ارومچی با هدف اعلام خواسته خود مبنی بر انجام اصلاحاتی در سیاست های دولت درخصوص قرنطینه های کرونایی، باعث شده است تا رسانه های غربی در یکی دو روز اخیر ، این موضوع را در کانون توجه خود قرار داده و با ایجاد موج خبری گسترده خبری ، این اعتراضات را بزرگنمایی کنند.

با توجه به ازدحام جمعیت در چین و احتمال وقوع بحران های شدید درصورت کنترل نشدن بیماری های مسری، دولت این کشور به ناچار به سیاست کووید صفر برای مقابله با شیوع انفجاری این بیماری روی آورده و برای اجرای آن، تمهیداتی را حاکم کرده که طبیعتا شرایط زندگی را برای مردم سخت می‌کند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.