ارزهای فیات در سرتاسر جهان سرنوشتی مشابه شکست FTX دارند

دیلن لیکلر و مارک ماس به شکست FTX، تخفیف فعلی GBTC و چگونگی تاثیر محیط کلان جهانی بر قیمت بیت کوین می پردازند. این یک ضبط شده از فضاهای توییتر اخیر با تیم حرفه ای مجله بیت کوین و مارک ماس برای شکستن انفجار FTX و نحوه ارتباط آن با محیط کلان جهانی است. به

کد خبر : 282324
تاریخ انتشار : جمعه ۲۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
ارزهای فیات در سرتاسر جهان سرنوشتی مشابه شکست FTX دارند



دیلن لیکلر و مارک ماس به شکست FTX، تخفیف فعلی GBTC و چگونگی تاثیر محیط کلان جهانی بر قیمت بیت کوین می پردازند.

این یک ضبط شده از فضاهای توییتر اخیر با تیم حرفه ای مجله بیت کوین و مارک ماس برای شکستن انفجار FTX و نحوه ارتباط آن با محیط کلان جهانی است.

به این فضاهای توییتر گوش دهید:

  • سیب
  • Spotify
  • گوگل
  • لیبسین

دیلن لکلر: در مورد GBTC، یکی از چیزهایی که دیدم، که کاملاً منطقی است، هرگز به این فکر نکرده بودم: کارمزد 2٪ از NAV (ارزش خالص دارایی) است. بنابراین مارک، شما یک عدد هزینه 3-4٪ را در آنجا پرتاب می کردید. یکی از مواردی که وقتی این چیز از حق بیمه به تخفیف تبدیل شد هرگز ندیدم در مورد آن بحث شود، این است که 2٪ NAV است، اما اگر با مثلاً 50٪ تخفیف به NAV معامله شود، 4٪ پرداخت می کنید. هزینه اگر برای مدتی با تخفیف شدید مواجه می‌شوید، کاملاً از این کار استقبال می‌کنید. در واقع جذابیت کمتری دارد. خب به خاطر جنبه مثبتش جذابه. و معادل هزینه بیت کوین GBTC در حال حاضر 9 هزار دلار است. بنابراین اگر به سطح برابر برگردد، کار شما کاملاً خوب است. چیزی که باید بپرسیم این است که تبدیل به یک ETF می شود؟ انگیزه واقعی از منظر قانونی برای آنها چیست؟

آنها اساساً کارمزد 2٪ را روی 600000 بیت کوین چاپ می کنند. این یک مدل تجاری بسیار خوب است. این برای دارندگان آن ایده‌آل نیست، اما من فکر می‌کنم از نظر بازی در سبد بازنشستگی، می‌گویم – و ما هیچ وابستگی به آنها نداریم – Unchained Capital و سایر مشاغل خدمات نگهداری بیت‌کوین را ارائه می‌دهند، اگر بیت‌کوین را در حساب بازنشستگی مشاهده کنید. این چیزی است که شما به دنبال آن هستید. اما اگر گزینه دیگری نداشته باشید، GBTC یک مواجهه مناسب از نوع بیت کوین است.

قانون سام: من فقط اضافه می کنم که بدیهی است که GBTC آن را به عنوان یک استراتژی دنبال می کند و از SEC شکایت می کند. فکر می‌کنم اگر جدول زمانی تأیید ETF وجود داشته باشد، در ذهن من، بیشتر شبیه سال 2024 است و GBTC احتمالاً آن را خواهد داشت – اگر فکر می‌کنید در راه است.

احتمالاً مدتی طول خواهد کشید، به خصوص پس از رویدادی مانند این که در آن بررسی‌ها بسیار بیشتر کاهش می‌یابد، علیرغم اینکه ETF بیت‌کوین نقطه‌ای احتمالاً می‌تواند به نوعی به محدود کردن برخی از این نزولی که اخیراً در هفته گذشته پشت سر گذاشتیم، کمک کند.

مارک ماس: سام، آیا فکر می‌کنی این جدول زمانی به عقب کشیده می‌شود؟ شما گفتید تا سال 2024. گری جنسلر در مورد اینکه چرا نمی‌خواهد ETF را تأیید کند، بسیار پر سر و صدا بوده است، که فکر نمی‌کنم دلیل خوبی باشد – ابزار نظارتی کافی برای نظارت و بررسی تقلب – با توجه به اتفاقی که افتاده، آیا فکر می کنید که حتی شانس را عقب می اندازد؟

قانون: حدس می‌زنم گفتنش سخت است. از یک جهت، فکر می‌کنم هر کسی در این فضا باید اکنون بگوید: “هی، خوب، چرا ما یک ETF بیت کوین نداریم؟” این به راحتی از نظر دادن گزینه دیگری به افراد برای داشتن حضانت خصوصی مفید خواهد بود.

اما من احتمالاً به سمت آن متمایل می شوم که اکنون جدول زمانی را حتی بیشتر از این پیش می برد، زیرا شما موجی از مقررات و نظارت را خواهید داشت و به نوعی هر نام صنعتی سه حرفی از سوی دولت می خواهید وارد شوید و مطمئن شوید که این کار انجام می شود. بنابراین، احتمالاً فشار مقررات فلج کننده بیشتری را در اینجا در ایالات متحده وارد می کند

لیکلر: من فکر می کنم که شانس طولانی مدت یک ETF قطعا بالا رفته است. هرکسی که قبل از تقلب و ترازنامه مخفی و همه این موارد به FTX و Alameda توجه می کرد حتی قبل از LUNA و 3AC مورد سوال قرار می گرفت و هیچ کس در کریپتو یک بار “سرایت” را زمزمه نکرده بود، تقریباً مشخص بود که Alameda بود. معامله علیه کاربرانش

آرتور هیز با زندان فدرال روبرو شد و به همین دلیل به حبس خانگی و میلیون ها دلار جریمه پرداخت. من فکر می‌کنم، به هر دلیلی، تنظیم‌کننده‌ها و واقعاً همه افراد در کل چشم خود را بسته‌اند یا حتی آن را تصدیق کردند، اما فقط برخی از معامله‌گرانی که با آنها صحبت کردم تقریباً آن را به عنوان یک چالش تصدیق کردند. “ما در مقابل خانه بازی می کنیم، اما این نیمی از سرگرمی است،” با دانستن اینکه Alameda و FTX واقعاً یکی هستند.

شما گری جنسلر و بچه های SEC را دیدید که در مورد ETF نقطه ای صحبت می کردند. یکی از دلایل [they denied it] دستکاری بازار بود

آیا این رویداد به صورت خالص برای صنعت مثبت است؟ خوب، در حال حاضر نه، بدیهی است که خیلی بد است، اما در دراز مدت، خلاص شدن از شر این بازیگران متقلب و پاکسازی آن از منظر نظارتی می تواند چیز خوبی باشد. من فکر می‌کنم با وجود مسیر دردناکی که برای رسیدن به آنجا طی کردیم، احتمالاً شانس ETF نقطه‌ای را بهبود می‌بخشد.

خزه: یک چیز خوب که من دوست داشتم از کل این وضعیت استفاده کنم، تمام این چشم سیاه در صنعت برای بررسی آن – و اگر بخواهیم به تصویر کلان بزرگتر بپریم و سپس در مورد آنچه قرار است در چند سال و دهه آینده اتفاق بیفتد صحبت کنیم. . من فکر می کنم کل این وضعیت با FTX و FTT یک مثال واقعا خوب است. مانند این نمونه کوچک کوچک است که ما می توانیم ببینیم که نشان می دهد در سیستم بزرگتر چه اتفاقی می افتد. وقتی به وضعیتی که شما FTX و Alameda داشتید نگاه می کنید، این دو شرکت خواهر، شرکت هایی مانند FTX یک توکن از هوای رقیق ایجاد می کنند، آن را FTT می نامند و سپس Alameda این ارزش را به طور مصنوعی برای آن ایجاد می کند.

سپس مردم شروع به معامله با این توکن FTT می کردند زیرا فکر می کردند ارزش دارد، اما وقتی مردم متوجه شدند که دیگر نمی خواهند آن توکن FTT را نگه دارند، مردم شروع به دور ریختن آن کردند. شاید سی. همه شروع به ریختن آن کردند. سپس FTX شرکت در تلاش برای دفاع از آن ارز گیر کرده است. اکنون آنها هر دارایی را می فروشند تا سعی کنند توکن FTT را بخرند تا این ارزش گذاری را متوقف کنند تا نشان دهند که هنوز وجود دارد. و البته، ما 20 میلیون فروشنده کوتاه مدت داشتیم و فقط آن را پایین آوردیم. اما من فکر می کنم اگر شما دقیقاً همین مثال را در نظر بگیرید و سپس به ژاپن نگاه کنید، آنها رمز ین را از هوای رقیق ایجاد می کنند. به آن فیات می گویند. با حکمی که به آن ارزش می دهند، درست مانند بازارسازان ارزش FTT را می دهند. سپس مردم شروع به استفاده از ین می کنند زیرا فکر می کنند ارزش دارد، اما خیلی سریع مردم متوجه می شوند که نمی خواهند ین را نگه دارند و بنابراین شروع به فروش ین می کنند. اکنون ژاپن در شرایط مشابهی قرار دارد و سعی می کند هر آنچه را که می تواند برای تقویت نماد ین کنار بگذارد.

دقیقاً همین است. اکنون ژاپن پول نقد خود را تخلیه می کند. اکنون آنها خزانه‌داری‌ها را کنار می‌گذارند تا سعی کنند آن توکن را تقویت کنند. من فکر می کنم در این تماس کلان مفید است که یک دقیقه در مورد آن صحبت کنیم زیرا این نیروهای بزرگتر هستند. اگر به FTT نگاه کنید و اکنون وضعیت ین را ببینید، می توانید به وضعیت پوند انگلیس نگاه کنید، وضعیت ECB/یورو و حتی وضعیت فدرال رزرو دقیقاً یکسان است. در پایان روز، آنها این توکن دلاری را ایجاد کرده اند که هیچ کس واقعاً آن را نمی خواهد. ما کالا و خدمات می خواهیم. وقتی کالا یا خدماتی را می خرم، دلار را کوتاه می فروشم و آنها سعی می کنند از آن دفاع کنند.

درست همانطور که شاهد انفجار FTX بودیم، من فکر می‌کنم که ژاپن و سپس بریتانیا و سپس بانک مرکزی اروپا را خواهیم دید. در حالی که FTX ممکن است اکنون یک چشم سیاه برای بیت کوین باشد، وقتی آن ها منفجر می شوند، مردم را به سمت بیت کوین سوق می دهد.



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.