ارزهای استرالیا، ژاپن و RBA آخرین تصمیم نرخ بهره

[ad_1] مطابق با انتظارات، بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ رسمی نقدی خود را 0.25 درصد افزایش داد و به 3.1 درصد رساند که نشان دهنده قدرت AUD در برابر ین است. این هشتمین ماه متوالی است که RBA سیاست های پولی را برای کاهش تورم، که آخرین بار در سطح 7.3 درصد مشاهده شده بود،

کد خبر : 290398
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷
ارزهای استرالیا، ژاپن و RBA آخرین تصمیم نرخ بهره

[ad_1]

مطابق با انتظارات، بانک مرکزی استرالیا (RBA) نرخ رسمی نقدی خود را 0.25 درصد افزایش داد و به 3.1 درصد رساند که نشان دهنده قدرت AUD در برابر ین است. این هشتمین ماه متوالی است که RBA سیاست های پولی را برای کاهش تورم، که آخرین بار در سطح 7.3 درصد مشاهده شده بود، تشدید می کند.

در بالاترین سطح 10 سال اخیر، محیط نرخ بهره غیرقابل قبول استرالیا به طور قابل توجهی از رویکرد غیرقانونی ژاپن فاصله گرفته است، و این در زمانی که تورم قیمت صادرات استرالیا را افزایش می دهد، بر ین تاثیر گذاشته است. ژاپن دومین بازار بزرگ صادراتی استرالیا است و نرخ ارز AUDJPY در حال حاضر در مورد مواد غذایی و مواد خام به نفع دلار استرالیا است.

تضعیف مخارج مصرف کننده ژاپن؟

مخارج خانوار ژاپن در ماه اکتبر کاهش یافت و از 2.3 درصد قبل به 1.2 درصد در سال کاهش یافت. میانگین درآمد نقدی نیز در ماه اکتبر به 1.8 درصد در مقایسه با 2.1 درصد در سال گذشته کاهش یافت. آیا این بدان معناست که هزینه های مصرف کننده در ژاپن در حال ضعیف شدن است؟

“واردات” تورم با کالاها از استرالیا و سایر کشورها ممکن است فشار بیشتری بر بانک ژاپن برای افزایش نرخ بهره افزایش دهد. از سوی دیگر، دستمزد اضافه کاری در ژاپن در ماه اکتبر 7.9 درصد در مقایسه با 6.7 درصد در ماه مشابه سال گذشته افزایش یافت. در ماه اکتبر، بیکاری در سطح پایین 2.6 درصد قرار داشت و این استدلال را افزایش داد که بازار کار ژاپن قوی است.

رشد بخش معدن پس از همه گیری؟

بازار صادرات استرالیا برای رشد کلی اقتصادی بسیار مهم است زیرا این کشور به شدت به استخراج مواد خام متکی است. استرالیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان زغال سنگ، بوکسیت، آلومینا، سنگ آهن، نیکل، نقره، سرب و سنگ معدن طلا در جهان است.

رشد تنها در بازار جهانی نیکل از 22 میلیارد دلار در سال 2019 به 81 میلیارد دلار در سال 2030 تخمین زده می شود. پیش بینی می شود که بازار بین المللی آلومینیوم از 123 میلیارد دلار در سال 2019 به 216 میلیارد دلار در سال 2030 رشد کند.

اکنون که همه‌گیری COVID-19 در حال عقب‌نشینی است، صنعت معدن استرالیا در حال بهبود است و این ممکن است در میان‌مدت محرک اصلی رشد باشد. ما در مورد نرخ رشد سه ماهه تولید ناخالص داخلی استرالیا در روز چهارشنبه، زمانی که نتایج سه ماهه سوم منتشر شود، بیشتر خواهیم دانست.

پیش از این در سطح 0.9 درصد، اجماع شاهد رشد 0.7 درصدی در سه ماهه سوم بود. به طور سالانه، بازار انتظار دارد تولید ناخالص داخلی استرالیا 6.2 درصد در سه ماهه سوم در مقایسه با 3.6 درصد در مدت مشابه سال گذشته رشد کند.

خبر خوب هم برای ژاپن و هم برای استرالیا این است که قیمت نفت خام اخیراً به زیر 80 دلار در هر بشکه رسیده است و این امید را ایجاد می کند که حداقل یکی از موتورهای تورم در حال کند شدن است.

آیا تجارت در اخبار اقتصاد کلان برای شما جالب است؟ بیاموزید که چگونه این رویکرد با وبینارهای رایگان ما کار می کند. با معامله گران خبره ملاقات و تعامل داشته باشید. جلسات معاملاتی زنده را تماشا کنید و یاد بگیرید.

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.