ارزش سهام شرکت‌های روبل روسیه در برابر دلار به 60 رسید توسط رویترز

[ad_1] © رویترز. عکس فایل: ماکتی از اسکناس 100 روبلی روسیه که به تازگی طراحی شده است، در طی ارائه ای در مسکو، روسیه در 30 ژوئن 2022 به نمایش گذاشته شده است. رویترز/ اوگنیا نوووژنینا مسکو (رویترز) – روبل در برابر دلار در روز دوشنبه به 60 رسید، با حمایت از پرداخت مالیات آخر

کد خبر : 248342
تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۱
ارزش سهام شرکت‌های روبل روسیه در برابر دلار به 60 رسید توسط رویترز

[ad_1]


© رویترز. عکس فایل: ماکتی از اسکناس 100 روبلی روسیه که به تازگی طراحی شده است، در طی ارائه ای در مسکو، روسیه در 30 ژوئن 2022 به نمایش گذاشته شده است. رویترز/ اوگنیا نوووژنینا

مسکو (رویترز) – روبل در برابر دلار در روز دوشنبه به 60 رسید، با حمایت از پرداخت مالیات آخر ماه که تقاضا برای ارز روسیه را افزایش داد، در حالی که سهام به بالاترین حد دو ماهه رسید.

در ساعت 1317 GMT، واحد پول روسیه در برابر دلار با 0.5 درصد افزایش به 60.19 رسید. پس از یک نوسان شدید در بازار باز، روبل با 0.8 درصد افزایش در برابر یورو به 60.17 رسید.

روبل بیشتر ماه آگوست را در نزدیکی مرز 60 دلار در برابر دلار سپری کرد، زیرا نوسانات آن پس از رسیدن به پایین ترین سطح 121.53 دلاری در معاملات مسکو در ماه مارس، بلافاصله پس از اعزام ده ها هزار نیروی نظامی روسیه به اوکراین، کاهش یافت. سپس در ماه ژوئن با 50.01 به قوی ترین خود در هفت سال گذشته رسید.

تحلیلگران در Promsvyazbank گفتند که انتظار می رود در میان تعمیرات خط لوله گاز نورد استریم 1 از روسیه به اروپا، ارزش روبل به 61 دلار کاهش یابد.

روسیه جریان عبوری از نورد استریم 1 را تنها به 20 درصد از ظرفیت خود کاهش داده است و قصد دارد هفته آینده آن را به طور کامل به مدت سه روز تعطیل کند و دلیل آن مشکلات تعمیر و نگهداری توربین ها است. اتحادیه اروپا این کشور را به استفاده از گاز به عنوان سلاحی برای مقابله با تحریم های غرب بر سر اوکراین متهم می کند.

الکساندر ژیویف، تحلیلگر موسسه گفت: «قابل توجه است که پول ملی به تعلیق کامل نورد استریم 1 واکنش چندانی نشان نمی دهد – ظاهراً مازاد حساب جاری آنقدر زیاد است که حتی این رویداد نمی تواند تأثیر قابل توجهی بر وضعیت داشته باشد. آلفا کپیتال.

مازاد حساب جاری روسیه – تفاوت ارزش بین صادرات و واردات – در هفت ماهه اول سال 2022 بیش از سه برابر سال به سال افزایش یافت و به رکورد 166.6 میلیارد دلار رسید، زیرا درآمدها افزایش یافت و تحریم ها باعث کاهش واردات شد.

در سال جاری تاکنون روبل بهترین ارز جهان بوده است https://emea1.apps.cp.thomsonreuters.com/Apps/NewsServices/mediaProxy?apiKey=6d416f26-7b24-4f31-beb6-1b5aa0f3faf %2F%2Ffingfx.thomsonreuters.com%2Fgfx%2Frngs%2FGLOBAL-CURENCIES-PERFORMANCE%2F0100301V041%2Findex.html، تحت تأثیر کنترل های سرمایه اضطراری که توسط بانک مرکزی در تلاش برای توقف فروش انبوه انجام شده است. این به جلوگیری از فروپاشی اقتصادی که بسیاری از منتقدان پیش‌بینی کرده بودند کمک کرد.

معاون اول نخست وزیر آندری بلوسف روز دوشنبه گفت که انقباض اقتصادی در سال جاری کمی بیش از 2 درصد در مقایسه با پیش بینی های قبلی دولت مبنی بر کاهش بیش از 12 درصدی خواهد بود.

نوسانات روبل ممکن است به زودی دوباره افزایش یابد. صرافی مسکو از امروز پذیرش دلار به عنوان وثیقه برای پذیره نویسی معاملات را متوقف می کند و قصد دارد معاملات صبح زود در سپتامبر را از سر بگیرد. بانک مرکزی همچنین محدودیت های ارزی را برای بانک ها کاهش داده است.

شاخص های سهام روسیه در حال صعود بودند.

شاخص MOEX روسیه مبتنی بر روبل 0.9 درصد بالاتر بود و به 2288.4 واحد رسید که بالاترین نقطه از 30 ژوئن بود. شاخص RTS بر اساس دلار با 1.2 درصد افزایش به 1197.0 واحد رسید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.