اردوغان: حق دارم نامزد شوم

 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: متمم قانون اساسی کشورمان که در سال ۲۰۱۷ میلادی تصویب شد، جای کوچک‌ترین بحثی باقی نگذاشته است. ترکیه در انتخابات سال ۲۰۱۸ میلادی سیستم حکومتی جدیدی را انتخاب کرد. از نظر قانونی و به صورت دوفاکتو، رئیس جمهوری که در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شد، نخستین رئیس جمهوری

کد خبر : 313349
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۷:۰۲
اردوغان: حق دارم نامزد شوم



 رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گفت: متمم قانون اساسی کشورمان که در سال ۲۰۱۷ میلادی تصویب شد، جای کوچک‌ترین بحثی باقی نگذاشته است. ترکیه در انتخابات سال ۲۰۱۸ میلادی سیستم حکومتی جدیدی را انتخاب کرد. از نظر قانونی و به صورت دوفاکتو، رئیس جمهوری که در سال ۲۰۱۸ میلادی انتخاب شد، نخستین رئیس جمهوری این سیستم حکومتی جدید است.

اردوغان در پاسخ به مخالفت اپوزیسیون ترکیه با نامزدی مجدد وی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: آنها برای مذاکره گردهم آمده‌اند با این وجود شش حزب نتوانستند یک نامزد معرفی کنند. آنها می‌دانند که نمی‌توانند در رابطه با تعیین یک نامزد به توافق برسند به همین خاطر این بار شروع به بدنام کردن نامزد ائتلاف ما کرده‌اند.

وی افزود: ما ماه‌هاست که گفته‌ایم سیاست یک میدان نبرد است، ما نامزد هستیم، شما هم نامزدتان را معرفی کنید و اجازه دهید در میدان نبرد با یکدیگر رقابت کنیم. افرادی که نتوانستند نامزدی برای این انتخابات معرفی کنند، گفت‌وگوها را منحرف کرده تا بر ناپختگی و عدم بلوغ خود سرپوش بگذارند. من چهار سال و نیم رئیس جمهور بوده‌ام حتی یک سال قبل از آن نیز رئیس جمهور بودم. اصلا فکر کردید که چه کاری انجام می‌دهید؟ چرا قبلا حرفی نزده بودید؟

پیش‌تر اردوغان گفته بود که انتخابات ریاست جمهوری در ترکیه ۱۴ مه (۲۴ اردیبهشت) سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

در ابتدا، انتخابات ریاست جمهوری قرار بود ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) برگزار شود.

اردوغان سال گذشته اعلام کرده بود که از سوی گروه “ائتلاف مردم”، نامزد انتخابات ریاست جمهوری قریب‌الوقوع خواهد شد.

در همین حال، اردوغان از رسانه‌های بین‌المللی که اخیرا تلاش کردند با مقاله‌های “موذیانه” درباره انتخابات قریب‌الوقوع ترکیه، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند، انتقاد کرد.

وی گفت: رسانه‌های بین‌المللی که حتی به درستی به انتخابات در کشورهای خودشان رسیدگی نمی‌کنند، در حال حاضر روزانه روند انتخابات در ترکیه را دنبال می‌کنند. آنها حتی پا را از دنبال کردن این روند فراتر گذاشته و سعی می‌کنند با تیترها و عنوان‌های نفرت‌انگیز و مقاله‌های موذیانه‌ای که منتشر می‌کنند، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهند.

اردوغان افزود: اما ما خوب می‌دانیم که چه چیزی آنها را اذیت می‌کند، چرا به ما حمله می‌کنند و چرا در انتخابات کشورمان مذاخله می‌کنند.

این اظهارات اردوغان به دنبال مقاله اخیر هفته‌نامه “د اکونومیست” مستقر در لندن مطرح شد. در این مقاله از خارجی‌ها درخواست شده تا به انتخابات قریب‌الوقوع ترکیه توجه کنند و مدعی شده که ترکیه تحت رهبری اردوغان “در آستانه فاجعه” قرار دارد.

اردوغان ضمن انتقاد تند از این هفته‌نامه، گفت: این مجله انگلیسی نمی‌تواند سرنوشت ترکیه را متزلزل کند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.