اردوغان از بازداشت عضو ارشد داعش در ترکیه خبر داد

به گزارش العربیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش را شناسایی و دستگیر کردند. اردوغان گفت که این فرمانده به نام ابوزید شناخته می‌شود و نام اصلی او «بشار خطاب غزل الصمیدعی» است که در هواپیما پس از سفر

کد خبر : 252952
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳
اردوغان از بازداشت عضو ارشد داعش در ترکیه خبر داد



به گزارش العربیه، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور یکی از فرماندهان ارشد گروه تروریستی داعش را شناسایی و دستگیر کردند.

اردوغان گفت که این فرمانده به نام ابوزید شناخته می‌شود و نام اصلی او «بشار خطاب غزل الصمیدعی» است که در هواپیما پس از سفر به سه کشور بالکان به خانه باز می‌گشت.

رئیس جمهور ترکیه همچنین گفت که گزارش شورای امنیت سازمان ملل که در ماه ژوئیه منتشر شد، صمیدعی را یکی از مدیران ارشد سازمان تروریستی داعش معرفی کرده است.

رسانه‌های ترکیه می‌گویند نشانه‌هایی وجود دارد که صمیدعی ممکن است در واقع مردی به نام «ابوحسن الهاشمی القرشی» باشد. القرشی فردی عراقی الاصل است که به عنوان خلیفه جدید خودخوانده گروه تروریستی داعش شناخته می‌شود.

با این حال اردوغان از صمیدعی فقط به عنوان یکی از مقامات ارشد داعش در سوریه یاد کرد و گفت: صمیدعی در بازجویی خود اعتراف کرد که قاضی وزارت آموزش و پرورش و وزارت دادگستری خلافت داعش است.

اردوغان اما زمان دستگیری این فرمانده داعشی را اعلام نکرد و گفت: ارتباط این تروریست در سوریه و استانبول از مدت‌ها پیش پیگیری می‌شد و اطلاعاتی مبنی بر ورود غیرقانونی وی به ترکیه به دست آمده بود و سرانجام این تروریست در عملیات موفقیت آمیز سرویس امنیتی میت و پلیس استانبول دستگیر شد.

خلافت خودخوانده داعش در سال ۲۰۱۷ در عراق و دو سال بعد در سوریه شکست خورد، اما هسته‌های خفته این گروه تروریستی همچنان در هر دو کشور حملاتی را انجام می‌دهند.

پیش از این، محمد فواز نماینده پارلمان سوریه اعلام کرده بود که آمریکا به داعش اجازه می‌دهد تا نزدیک مرزهای سوریه و عراق حرکت و فعالیت‌های خود را افزایش دهد و امروزه حمایت آمریکا از داعش بر کسی پوشیده نیست.

فواز افزود: ماهواره‌های آمریکا که همه تحرکات در مرزهای سوریه و عراق را رصد می‌کنند، پس چرا هزاران داعشی که به شدت مسلح هستند را رصد نکرده و با آن‌ها برخورد نمی‌شود. وی با اشاره به اینکه پایگاه آمریکایی التنف حامی و بازوی داعش است، گفت: این پایگاه دستورات آمریکا را برای هدف قرار دادن کاروان‌های ارتش سوریه در صحرای سوریه اجرا می‌کند، و بر روی تروریسم به ویژه داعش سرمایه گذاری کرده است.

گفتنی است، سعید فارس السعید پژوهشگر مسائل اجتماعی و امنیت ملی سوریه چندی پیش اعلام کرد که آمریکایی‌ها در سوریه، بیش از سه هزار نیروی نظامی و ۹ پایگاه نظامی دارند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.