اردن پشت پرده کودتا را برملا کرد

 به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، دولت اردن اعلام کرد که این اسرائیلی ارتباطاتی با آژانس جاسوسی موساد دارد، در حالی که این تاجر خودش را یکی از دوستان شاهزاده حمزه معرفی می‌کند. دولت اردن تاکید دارد که شاهزاده حمزه و وابستگان او در حال توطئه علیه ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با افرادی خارج

کد خبر : 38632
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
اردن پشت پرده کودتا را برملا کرد



 به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، دولت اردن اعلام کرد که این اسرائیلی ارتباطاتی با آژانس جاسوسی موساد دارد، در حالی که این تاجر خودش را یکی از دوستان شاهزاده حمزه معرفی می‌کند.

دولت اردن تاکید دارد که شاهزاده حمزه و وابستگان او در حال توطئه علیه ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن با افرادی خارج از اردن بوده‌اند. طرح ارتباطاتی با اسرائیل و موساد، خطوط موثر کارزار دولت اردن علیه حمزه بن حسین است. افکار عمومی در رابطه با اسرائیل در میان اردنی‌ها عموما منفی است.

روز یکشنبه ایمن الصفدی، وزیر خارجه اردن در اولین موضع‌گیری دولت این کشور درباره تلاش‌ها برای کودتای نافرجام تاکید کرد: براساس تحقیقات کاشف به عمل آمد فردی که با سیستم‌های امنیتی خارجی در تماس بوده با همسر شاهزاده حمزه بن حسین، برادر ناتنی پادشاه اردن و ولیعهد سابق در ارتباط بوده و به او پیشنهاد تامین هواپیمایی برای خروج از کشور را داده است.

چند ساعت بعد، خبرگزاری اردنی “امون” که به سرویس‌های امنیتی اردن نزدیک است، با انتشار مطلبی گفت یک اسرائیلی که سابقا عامل موساد بوده، با نام “روی شاپوشنیک” فردی بوده که این پیشنهاد کمک را ارائه داده بود. شاپوشنیک ۴۱ ساله در بیانیه‌ای ادعاهای دولت اردن را تکذیب کرد. او گفت که هرگز عامل موساد نبوده اما به خاطر دوستی با شاهزاده حمزه به او پیشنهاد کمک داده بود.

شاپوشنیک ۱۵ سال پیش از اعضای سیاسی در حزب کادیما در سرزمین‌های اشغالی بود و به عنوان مشاور برای ایهود اولمرت، نخست‌وزیر وقت اسرائیل خدمت می‌کرد.

او بعدا به بخش خصوصی رفت و برای شرکت امنیتی اریک پرینس، تاجر آمریکایی کار کرد. او سال‌ها بعد شرکت خودش را راه اندازی کرد و خدماتی به وزارت خارجه آمریکا و دیگر دولت‌های سراسر جهان ارائه می‌داد. شرکت شاپوشنیک همچنین خدمات لجستیکی برای شرکت اریک پرینس که سربازان عراقی را در اردن آموزش می‌داد، تامین می‌کرد. در همان زمان از طریق یک دوست مشترک با شاهزاده حمزه آشنا شد. آنها و خانواده‌هایشان دوستان صمیمی شدند.

310 310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.