ارتش سوریه به حالت آماده‌باش درآمد/ جلسه فوق‌العاده بشار اسد برای پیامدهای زمین‌لرزه

خبرگزاری سانا اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه صبح امروز جلسه فوق‌العاده کابینه را به منظور بررسی عواقب زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که بامداد امروز سوریه را لرزاند و صدها قربانی و تعداد زیادی مجروح برجای گذاشت و منجر به ریزش و تخریب ده‌ها ساختمان مسکونی شد، برگزار کرد. در این جلسه با

کد خبر : 316462
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۴
ارتش سوریه به حالت آماده‌باش درآمد/ جلسه فوق‌العاده بشار اسد برای پیامدهای زمین‌لرزه



خبرگزاری سانا اعلام کرد که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه صبح امروز جلسه فوق‌العاده کابینه را به منظور بررسی عواقب زمین لرزه ۷.۷ ریشتری که بامداد امروز سوریه را لرزاند و صدها قربانی و تعداد زیادی مجروح برجای گذاشت و منجر به ریزش و تخریب ده‌ها ساختمان مسکونی شد، برگزار کرد.

در این جلسه با اعلام برنامه‌ای فوق‌العاده در سوریه، تصمیماتی برای رسیدگی به زلزله زدگان اتخاذ شد و بشار اسد از وزرای مربوطه خواست تا خود به شکل مستقیم بر روند عملیات امداد و نجات در استان‌های مختلف نظارت کنند.

بر همین اساس، در جلسه هیئت وزیران سوریه یک برنامه اقدام اضطراری در سطح ملی تدوین شد و قرار شد اتاق عملیات مرکزی به صورت شبانه روزی فعالیت کند و تیم‌های میدانی نیز با آن همکاری داشته باشند.

در این جلسه دستور داده شد تا مجموعه‌ای از اقدامات فوری انجام شود که به شرح زیر است:
به همه وزارتخانه‌ها، نهادها و مقامات ذیربط، کلیه تیم‌ها و نیروهای پدافند غیرنظامی، آتش نشانی، بهداشت و درمان، شرکت‌های عمرانی دولتی و شعب آنها در استان‌ها، کلیه نهادهای خدماتی دستور داده شد تا در حالت آماده باش کامل باشند و جان افراد را نجات دهند.

همچنین به تمامی استانداران دستور داده شد تا تمامی توانمندی‌های بخش دولتی و خصوصی و تمامی سازوکارها را برای انجام عملیات امداد و نجات و کمک به آواربرداری بسیج کنند.
بشار اسد دستور تامین خدمات بهداشتی فوری برای تمامی مجروحان در استان‌های مختلف و بسیج تمامی کادر پزشکی در وزارتخانه‌های بهداشت، دفاع و آموزش عالی را صادر کرد.

همچنین دستور داده شد تا سرپناه‌ها و غذا برای آسیب‌دیدگان به طور فوری تامین شده و مشتقات نفتی لازم برای عملیات فنی اضطراری در استان‌های آسیب دیده تامین شود.

در این جلسه به وزارت تجارت داخلی سوریه دستور داده شده است که مواد غذایی لازم را در اختیار و افراد آسیب دیده قرار دهد و کادرهای خود را برای انجام دقیق و سریع این وظیفه بسیج کند.

در ادامه به تیم‌های ایمنی فنی دستور داده شد تا وضعیت ساختمان‌های ترک خورده را ارزیابی کرده و در صورت خطر ساکنان آن را خارج کنند.

وزارت منابع آب هم موظف شد سریعاً سدها، مخازن و ایستگاه‌های آب را شناسایی از ایمنی آنها اطمینان حاصل کند و از تداوم دسترسی شهروندان به آب مطمئن شود.

بشار اسد در ادامه به وزرای مربوطه دستور داد تا برای نظارت مستقیم به اتاق عملیات استان‌ها بروند و تمام توانمندی‌های موجود در استان‌ها را برای مقابله با این مصیبت بسیج کنند.

در همین حال، وزارت دفاع سوریه نیز اعلام کرد که تمامی یگان‌ها، تشکیلات و نهادهای ارتش در تمامی استان‌ها برای امدادرسانی زلزله ‌زدگان، جستجوی افراد گرفتار در زیر آوار به حالت آماده باش درآمده‌اند.

رائد احمد، مدیرکل مرکز ملی پایش زلزله سوریه نیز با اشاره به اینکه مناطق نزدیک به مرکز زمین لرزه در ادلب، لاذقیه و مناطق مختلف سوریه تحت تأثیر زمین لرزه‌های شمال اسکندرون قرار گرفته‌اند، گفت: حلب بیشترین آسیب را دیده است.

احمد گفت که زمین لرزه اصلی به بزرگی ۷.۷ ریشتری در شمال اسکندرون و در منطقه خشکی رخ داده و در دریا نبوده است و بنابراین بر خلاف عقیده برخی طرف‌ها نشانه‌ای از وقوع سونامی وجود ندارد.

در همین حال وزارت بهداشت سوریه از افزایش شمار قربانیان زلزله در این کشور خبر داد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۳۷ سوری در این زمین لرزه تاکنون جان خود را از دست داده‌ و حدود ۶۳۹ تن نیز مجروح شده‌اند.

طبق این بیانیه، بیشترین تلفات و مجروحین مربوط به استان‌های لاذقیه، حلب، حماه و طرطوس است.

از سوی دیگر، موسسه دفاع مدنی در مناطق تحت کنترل مخالفان سوری از ویرانی کامل یک منطقه در شمال غرب سوریه در نتیجه زلزله خبر داد.

در بیانیه این تیم آمده است: ما به عنوان موسسه دفاع مدنی در شمال غرب سوریه یک منطقه را کاملاً ویران شده اعلام می‌کنیم و از همه مقامات محلی و نیروهای غیرنظامی می‌خواهیم که کادر خود را بسیج کنند و به همه سازمان‌های انسانی، بهداشتی و امدادی که در سوریه فعال هستند توصیه می‌کنیم که تقسیم کار کرده تا اطمینان حاصل شود که نیازهای لازم برای همه تا حد امکان پوشش داده می‌شود.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما از همه سازمان‌های انسانی بین‌المللی می‌خواهیم که برای امداد رسانی به آسیب‌دیدگان و رفع نیازهای آنها سریعا مداخله کنند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.