ارتش سودان در جنگ قدرت، پایگاه های شبه نظامی را با حملات هوایی مورد حمله قرار می دهد

[ad_1] درگیری روز شنبه بین واحدهای ارتش وفادار به ژنرال عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) به رهبری ژنرال محمد حمدان داگالو، معروف به همدی، که معاون رئیس است، درگرفت. از شورا از زمانی که هر دوی آنها برای برکناری عمر حسن البشیر، اسلام‌گرای مستبد کهنه‌کار در

کد خبر : 346770
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۳
ارتش سودان در جنگ قدرت، پایگاه های شبه نظامی را با حملات هوایی مورد حمله قرار می دهد

[ad_1]

درگیری روز شنبه بین واحدهای ارتش وفادار به ژنرال عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی انتقالی سودان و نیروهای پشتیبانی سریع شبه نظامی (RSF) به رهبری ژنرال محمد حمدان داگالو، معروف به همدی، که معاون رئیس است، درگرفت. از شورا

از زمانی که هر دوی آنها برای برکناری عمر حسن البشیر، اسلام‌گرای مستبد کهنه‌کار در سال 2019 به نیروها پیوستند و به دلیل اختلاف نظر بر سر ادغام نیروهای RSF در ارتش به عنوان بخشی از انتقال به حکومت غیرنظامی آغاز شد.

هیئت سازمان ملل متحد در سودان اعلام کرد که برهان و همدی با توقف سه ساعته بشردوستانه از ساعت 4 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر به وقت محلی (14:00 GMT-1700 GMT) روز یکشنبه به پیشنهاد سازمان ملل متحد موافقت کردند و هر دو طرف در بیانیه‌های جداگانه‌ای اعلام کردند که این کار را انجام داده‌اند. با آن موافقت کرد.

یک شاهد رویترز در مرکز خارطوم گفت که تیراندازی در ابتدا فروکش کرده بود، اما اندکی بعد از بمباران های شدید خبر داد. صدای تیراندازی هنوز شنیده می شد و دود در پس زمینه پخش زنده از پایتخت سودان دیده می شد.

اتحادیه‌های پزشکان قبلاً گفته بودند که رفت و آمد پزشکان و بیماران به بیمارستان‌ها دشوار است و از ارتش و RSF خواسته بودند که عبور و مرور ایمن را فراهم کنند.

ایالات متحده، چین، روسیه، مصر، عربستان سعودی، شورای امنیت سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و اتحادیه آفریقا خواستار پایان سریع خصومت‌هایی شده‌اند که تهدیدی برای تشدید بی‌ثباتی در منطقه وسیع‌تر از قبل بی‌ثبات است.

تلاش های همسایگان و نهادهای منطقه ای برای پایان دادن به خشونت روز یکشنبه تشدید شد. بر اساس بیانیه ریاست جمهوری مصر، این شامل پیشنهاد مصر و سودان جنوبی برای میانجیگری بین طرف های درگیر بود.

درگیری ها در آخر هفته به دنبال افزایش تنش ها بر سر ادغام نیروهای RSF در ارتش بود. اختلاف بر سر جدول زمانی آن، امضای توافقنامه مورد حمایت بین المللی با احزاب سیاسی در مورد گذار به دموکراسی پس از کودتای نظامی 2021 را به تاخیر انداخت.

حملات هوایی

شاهدان و ساکنان به رویترز گفتند که ارتش حملات هوایی به پادگان‌ها و پایگاه‌های RSF از جمله در Omdurman در آن سوی رودخانه نیل از پایتخت خارطوم انجام داده و موفق شده است بسیاری از تأسیسات آنها را نابود کند.

آنها گفتند که ارتش همچنین کنترل بسیاری از کاخ ریاست جمهوری خارطوم را پس از اینکه هر دو طرف ادعا کردند کنترل آن و سایر تاسیسات کلیدی در خارطوم را در اختیار دارند، پس از آن که تا روز یکشنبه درگیری های توپخانه سنگین و تفنگ در آن جریان داشت، پس گرفت.

شاهدان گفتند که اعضای RSF در داخل فرودگاه بین‌المللی خارطوم که توسط ارتش محاصره شده بود، باقی ماندند، اما ارتش از حمله به آنها برای جلوگیری از وارد کردن خسارت بزرگ خودداری کرد.

ارتش روز یکشنبه در بیانیه ای گفت: «ساعت پیروزی نزدیک است. ما برای جان‌های بی‌گناهی که توسط این ماجراجویی بی‌ملاحظه گرفته شده توسط شبه‌نظامیان شورشی پشتیبانی سریع دعا می‌کنیم… به‌زودی به خواست خدا خبرهای خوبی برای مردم صبور و سرافرازمان خواهیم داشت.»

اما به گفته شاهدان و ساکنان، هزاران عضو RSF به شدت مسلح که در محله‌های خارطوم و دیگر شهرها مستقر شده‌اند، مشکل بزرگی را ایجاد کرده‌اند که هیچ مقامی قادر به کنترل آنها نیست.

ما می ترسیم، 24 ساعت است که به دلیل سر و صدا و لرزش خانه نخوابیده ایم. هدی، یک جوان ساکن در جنوب خارطوم به رویترز گفت: ما نگران کمبود آب، غذا و دارو برای پدر دیابتیم هستیم.

اطلاعات نادرست زیادی وجود دارد و همه دروغ می گویند. ما نمی دانیم این چه زمانی به پایان می رسد، چگونه به پایان می رسد.

تاگرید عبدین، یک معمار در خارطوم، گفت که برق قطع شده است و مردم در تلاش برای صرفه جویی در باتری تلفن هستند. او گفت: «ما می توانیم حملات هوایی، گلوله باران و تیراندازی را بشنویم.

دو مقام این شرکت به رویترز گفتند که شرکت ارتباطات راه دور MTN سودان به دستور رگولاتور دولتی مخابرات خدمات اینترنتی را مسدود کرد.

خبرنگاران رویترز در خارطوم و چندین شهر خارج از کشور گفتند که تلویزیون دولتی بعد از ظهر یکشنبه پخش خود را قطع کرد. مشخص نیست چه چیزی باعث این قطعی شده است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.