ارباب حلقه‌ها و هر آنچه باید از حلقه‌های قدرت بدانید

[ad_1] حلقه‌های سه‌گانه الف‌ها مزیت: بهبود سلامتی و محافظت عیب: ندارند [زیرا سائورون مستقیما نقشی در ساختشان نداشت] کلبریمبور حلقه سه‌گانه الف‌ها را به تنهایی ساخت اما از آنجایی که با روش سائورون خلق شده بودند، به حلقه یگانه مرتبط شدند. البته این ارتباط در مقایسه با حلقه‌های انسان‌ها و دورف‌ها بسیار کمتر بود. الف‌ها

کد خبر : 106458
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۱۲
ارباب حلقه‌ها و هر آنچه باید از حلقه‌های قدرت بدانید

[ad_1]

حلقه‌های سه‌گانه الف‌ها

  • مزیت: بهبود سلامتی و محافظت
  • عیب: ندارند [زیرا سائورون مستقیما نقشی در ساختشان نداشت]

کلبریمبور حلقه سه‌گانه الف‌ها را به تنهایی ساخت اما از آنجایی که با روش سائورون خلق شده بودند، به حلقه یگانه مرتبط شدند. البته این ارتباط در مقایسه با حلقه‌های انسان‌ها و دورف‌ها بسیار کمتر بود.

الف‌ها پس از اینکه متوجه شدند ساخت حلقه‌های قدرت یک فریب بزرگ از سمت سائورون بوده، آن‌ها را هرگز در انگشتان خود قرار ندارند. این شرایط ادامه داشت تا اینکه سائورون در نبرد شکست خورد و حلقه یگانه را از دست داد. با رخ دادن این اتفاق، الف‌ها تصمیم گرفتند برای رسیدن به برخی اهداف خود از قدرت حلقه‌ها بهره ببرند. در ادامه می‌توانید نام حلقه‌های الف‌ها و توضیحاتی پیرامون هر کدام را مطالعه کنید:

  • ناریا (حلقه آتش – حلقه سرخ رنگ): حلقه ناریا یک یاقوت روی خود داشته و آخرین استفاده کننده‌اش، گندالف بود. این جادوگر حلقه را در دوره سوم سرزمین میانه از سیردان دریافت کرده بود. ناریا می‌تواند قلب را دوباره به تپش انداخته و مرده را زنده کند. همچنین قادر است موجودات را به مقابله با استبداد، سلطه و ناامیدی سوق دهد.
  • ننیا (حلقه آب – سفید رنگ): حلقه ننیا با میتریل (نوعی فلز خاص در داستان‌های ارباب حلقه‌ها) ساخته شد و روی آن یک سنگ سفید درخشان قرار داشت. گالادریل از حلقه مزبور استفاده کرد تا از لوتلورین محافظت کند.
  • ویلیا (حلقه هوا – آبی رنگ): ویلیا از بیشترین قدرت در مقایسه با دیگر حلقه‌های الف‌ها برخوردار بوده، با طلا ساخته شد و روی خود یک یاقوت کبود داشت. الروند از ویلیا برای محافظت از ریوندل بهره برد.

حلقه‌های هفت‌گانه دورف‌ها

  • مزیت: افزایش ثروت و طول عمر
  • عیب: افزایش طمع و خشم

سائورون پس از شکنجه کلبریمبور حلقه‌ها را پیدا کرد و ۷ عدد از آن‌ها را به پادشاهان قوم‌های مختلف دورف‌ها سپرد. همان‌طور که اشاره شد، حلقه‌ها مطابق انتظار سائورون عمل نکرده و او نتوانست کنترل پادشاهان دورف را بدست بگیرد. آن‌ها حتی بعد از گذاشتن حلقه‌ها در داخل انگشتان خود نامرئی نشدند.

اگرچه مستقیما در کتاب‌ها اشاره نمی‌شود، پادشاهان دورف‌ها در نتیجه استفاده از حلقه‌های قدرت از عمر طولانی‌تری نسبت به همنوعان خود برخوردار شدند. حلقه‌ها همچنین حرص و طمع آن‌ها برای جمع‌آوری ثروت و طلا را به میزان قابل‌توجهی افزایش دادند.

حلقه‌های نه‌گانه انسان‌ها

  • مزیت: نامرئی شدن، افزایش طول عمر، قابلیت ترساندن دیگر موجودات
  • عیب: بردگی و نامرئی شدن دائمی

سائورون پس از اینکه حلقه‌های قدرت را از الف‌ها گرفت، ۹ عدد را به پادشاهان انسان‌ها هدیه داد. پادشاهان پس از اینکه حلقه‌ها را در انگشتان خود قرار دادند، قدرت و ثروتشان افزایش یافت، به جادوگرانی ماهر تبدیل شدند، قادر به دیدن چیزهایی بودند که انسان‌های عادی نمی‌توانستند و روند افزایش سنشان متوقف شد. با گذشت مدت زیادی، اثرات منفی به تدریج خودشان را نشان دادند؛ زیرا انسان‌ها ذاتا موجودات ضعیفی بوده و در انتها در برابر شیطان تسلیم شدند.

انسان‌هایی که حلقه‌ها را در انگشتان خود قرار داده بودند، به صورت کامل تحت فرمان سائورون درآمده و به جنگجویانی تبدیل شدند که به دستورات او گوش می‌کردند: جنگجویانی که با نام نازگول شناخته می‌شوند. آن‌ها همچنین نامرئی شده و تنها جادوگران، شخص سائورون و الف‌هایی که برای مدتی در سرزمین‌های نامیرا سکونت داشتند، قادر بودند مشاهده‌شان کنند.

نازگول‌ها نه تنها به صورت کامل تحت فرمان سائورون قرار دارند، بلکه میزان قدرتشان رابطه مستقیم با وضعیت او دارد. اگر سائورون ضعیف باشد، آن‌ها ضعیف هستند و اگر او قدرتمند باشد، آن‌‌ها هم قدرتمند هستند. بد نیست بدانید نازگول‌ها شنل به تن کرده و صورتشان به واسطه تاریکی مشخص نیست اما گاهی اوقات چشمان قرمز رنگشان نمایان می‌شوند.

ویژگی‌های مشترک حلقه‌های قدرت

حلقه‌های قدرت در کنار ویژگی‌های منحصر بفرد که در پاراگراف‌های پیشین پرداخته شد، دارای تعدادی ویژگی مشترک هستند. احتمالا مهم‌ترین ویژگی مشابه، خود خدمتی است. به بیان دقیق‌تر، حلقه‌ها قادر هستند شرایط را به گونه‌ای تغییر دهند که ضرری به آن‌ها وارد نشود. این ویژگی در حلقه‌ یگانه واضح‌تر است؛ برای مثال، این حلقه می‌تواند خود را از انگشت دارنده سُر دهد تا نهایتا به ارباب اصلی خود، یعنی سائورون بازگردد. اگر حافظه‌تان یاری کند، ایزیلدور پس از اینکه به دام ارک‌ها افتاد، حلقه یگانه را در انگشت خود کرد تا نامرئی شده و فرار کند. به محض ورود به رودخانه، حلقه خودش را از انگشت ایزیلدور جدا کرد تا نمایان و نهایتا کشته شود.

اگر انسانی فانی یا هابیت یکی از حلقه‌های قدرت را در انگشت خود قرار دهد، نامرئی شده و چیزهایی را می‌بیند که دیگران نمی‌توانند. این اتفاق، نتیجه انتقال به جهان ارواح است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.