ارائه مشاوره روان‌شناسی به دانش‌آموزان در دوره تحصیل مجازی

[ad_1] مجتبی ولی‌پوری روز دوشنبه اظهار داشت: ۲۱مرکز مشاوره در شهر تهران با محوریت مرکز مشاوره توحید به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی ارائه می‌کنند، برگزاری آزمون‌های روانی رفتاری، رفتاری برخط ویژه دانش آموزان متوسطه اول، راهبری طرح‌های «صدای مشاور» و «همیار مشاور» از جمله اقدامات در این حوزه است. ولی‌پوری با

کد خبر : 34541
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۲:۵۳
ارائه مشاوره روان‌شناسی به دانش‌آموزان در دوره تحصیل مجازی

[ad_1]

مجتبی ولی‌پوری روز دوشنبه اظهار داشت: ۲۱مرکز مشاوره در شهر تهران با محوریت مرکز مشاوره توحید به دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی ارائه می‌کنند، برگزاری آزمون‌های روانی رفتاری، رفتاری برخط ویژه دانش آموزان متوسطه اول، راهبری طرح‌های «صدای مشاور» و «همیار مشاور» از جمله اقدامات در این حوزه است.

ولی‌پوری با اشاره به استمرار مشاوره‌های فردی و تحصیلی در شرایط کرونا گفت: در قالب طرح «همدل» با همکاری گروه‌های آموزشی مشاوران، مشاوران مدارس با تک تک خانواده‌ها تماس می‌گیرند و طی این تماس‌ها اگر دانش‌آموزی نیاز به مشاوره داشته باشد، خدمات و مشاوره‌های لازم به او ارائه می‌شود.

وی افزود: آزمون‌های برخط هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم آغاز شده و در صورت نیاز مشاوره‌های لازم به صورت مجازی و حضوری در مدارس به این دانش‌آموزان ارائه می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران درباره پایگاه‌های انتخاب رشته تحصیلی داوطلبان ورود به دانشگاه بیان کرد: به دنبال کیفیت‌بخشی به این پایگاه‌ها هستیم تا دانش‌آموزان اعتماد و اطمینان بیشتری به آنها داشته باشند و هزینه‌های گزافی را برای انتخاب رشته به مراکز مشاوره آزاد و خصوصی پرداخت نکنند.

به گزارش ایرنا، بیش از یک میلیون دانش‌آموز در بیش از چهار هزار مدرسه تهران تحصیل می‌کنند. با توجه به ایپدمی ویروس کووید-۱۹ در کشور از جمله استان تهران، براساس ابلاغی معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و رئیس کمیته امنیتی اجتماعی ستاد ملی بیماری کرونا، آموزش دانش‌آموزان در مدارس استان و شهر تهران از ۱۲ مهرماه ۱۳۹۹ تعطیل شد و از طریق فضای مجازی پیگیری می‌شود.

اجرای طرح «یاریگران زندگی» در مدارس تهران جهت پیشگیری از آسیب اجتماعی

ولی‌پوری در بخشی دیگر از این مصاحبه با بیان اینکه، طرح «یاریگران زندگی» با هدف پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی در یکهزار و ۲۶۰مدرسه تهران اجرا می‌شود، گفت: این طرح  با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر، با بهره‌مندی از ظرفیت و مشارکت همسالان و هدف آموزش برای پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر و رفتارهای پرخطر اجرا می‌شود.

وی گفت: شهر تهران، پایگاه ملی و استانی طرح «نماد» (نظام مراقبت اجتماعی دانش‌آموزان) است که آموزش‌های ارتقایی، شناسایی و غربالگری، مددکاری و همکاری‌های برون‌بخشی در این حوزه، بسیار تاثیرگذار است.

ولی‌پوری با اشاره به اجرای طرح «نماد» در چهار منطقه آموزش و پرورش تهران افزود: در قالب این طرح، ضمن شناسایی دانش‌آموزان آسیب‌دیده، آزمون‌هایی از آنان گرفته و غربالگری می‌شوند، دانش‌آموزانی که نیاز به مددکاری دارند، خدمات به آنان ارائه می‌شود و اگر نیاز به مداخلات نهادهای دیگر باشد، دانش‌آموزان به نهادهای مربوطه ارجاع داده می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش شهر تهران، طرح‌های توانمندسازی و برگزاری جشنواره «نوجوان سالم» و نمایشگاه‌های مجازی را از دیگر برنامه‌های این نهاد در حوزه پیشگیری و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا، وزارت آموزش و پرورش به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در میان نوجوانان، طرح یاریگران زندگی را به عنوان برنامه‌ای تحولی با همکاری ستاد مبارزه با مواد مخدر در مدارس اجرایی می‌کند. هرچند که طرح یاریگران زندگی یک ساله و در ابتدای راه قرار دارد اما بر اساس گفته‌های مسئولان آموزش و پرورش، این طرح ابتدا در ۲۰ درصد از مدارس دوره‌های اول و دوم متوسطه و پایه‌های پنجم و ششم ابتدایی قابل اجرا است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش آبان ۱۳۹۹ در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرده بود: یکی از آسیب‌های اجتماعی اعتیاد به مصرف مواد مخدر است، از این رو طرح یاریگران زندگی با مشارکت ستاد مبارزه با مواد مخدر در فضای آموزش و پرورش در حال اجراست.

علیرضا کاظمی گفت: این طرح سال گذشته (۱۳۹۸) ۱۲ هزار مدرسه را در فاز اول تحت پوشش قرار داد، قرار است امسال پوشش ۳۰ هزار مدرسه را هدفگذاری کند.

کاظمی با بیان اینکه طرح یاریگران زندگی یک چارچوب و نقشه راه برای پیشگیری از اعتیاد محسوب می‌شود، اظهارداشت: مهم‌ترین هدف این طرح را می‌توان هم‌افزایی ظرفیت مدارس کشور بویژه تشکل‌های رسمی و غیررسمی برای پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش‌آموزان دانست، همچنین ترویج نهضت فرهنگی و اجتماعی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، گسترش فعالیت‌های جامع محور در کانون یاریگران زندگی و توانمندسازی گروه و تشکل‌های دانش‌آموزی و دانش‌آموزان با استفاده از ظرفیت همسالان از دیگر اهداف این طرح است. 

۲۳۵۲۳۱

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.