ادعای پالتیکو درباره خطر حمله حزب‌الله به آمریکا

[ad_1] دو تن از این مقام‌ها گفتند، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده در حال جمع‌آوری داده‌هایی درباره حزب‌الله هستند که نشان می‌دهد «ممکن است این گروه حمله به نیروهای آمریکایی یا پرسنل دیپلماتیک خارج از این کشور را بررسی کند.» به ادعای این مقامات، با تشدید تنش‌ها در این منطقه، احتمال حمله به خاک ایالات متحده

کد خبر : 453725
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۱ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۵
ادعای پالتیکو درباره خطر حمله حزب‌الله به آمریکا

[ad_1]

دو تن از این مقام‌ها گفتند، سازمان‌های اطلاعاتی ایالات متحده در حال جمع‌آوری داده‌هایی درباره حزب‌الله هستند که نشان می‌دهد «ممکن است این گروه حمله به نیروهای آمریکایی یا پرسنل دیپلماتیک خارج از این کشور را بررسی کند.»

به ادعای این مقامات، با تشدید تنش‌ها در این منطقه، احتمال حمله به خاک ایالات متحده هم در حال افزایش است.

یکی از مقامات با اشاره به حمله احتمالی به ایالات متحده گفت: «حزب‌الله می‌تواند از توانایی‌هایی که دارد برای انجام کاری استفاده کند. این موضوع جای نگرانی دارد.»

مقام‌هایی که با پالتیکو صحبت کردند، خواستند ناشناس بمانند تا به گفته خودشان در مورد «اطلاعات حساس» صحبت کند.

مقامات از بیان جزئیات نوع خاص حملاتی که حزب‌الله لبنان می‌تواند انجام دهد خودداری کردند، اما گفتند که این گروه دارای قابلیت‌هایی است که سایر گروه‌های این منطقه از آن برخوردار نیستند.

به گفته مقامات، افرادی که از داعش یا القاعده الهام گرفته‌اند اما مستقیما با این گروه‌ها در ارتباط نیستند، حملات انفرادی را در ایالات متحده و اروپا انجام داده‌اند اما حزب‌الله «یک شبکه بین‌المللی گسترده دارد که به این گروه اجازه می‌دهد تا از عوامل خود برای انجام حمله در ایالات متحده استفاده کند.»

هر یک از این سناریوها – حمله در داخل یا به سربازان یا دیپلمات‌های آمریکا در خارج – ضربه‌ای به دولت بایدن وارد می‌کند که در ظاهر برای جلوگیری از گسترش درگیری رژیم صهیونیستی و حماس به یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر و دور نگه داشتن نیروهای آمریکایی از این منازعه کار کرده است. چنین مساله‌ای، احتمالا واشنگتن را در زمانی که تلاش می‌کند منابع امنیت ملی خود را بر روی مقابله با چین و روسیه متمرکز کند، به «خاورمیانه» بازمی‌گرداند.

شورای امنیت ملی آمریکا، اف‌بی‌آی و مرکز ملی مبارزه با تروریسم ایالات متحده از اظهارنظر در رابطه با این گزارش خودداری کردند. اما مقامات ارشد دولت بایدن پس از ۷ اکتبر گفتند که نیروهای منطقه‌ای به دنبال یک جنگ منطقه‌ای گسترده‌تر یا رویارویی با ایالات متحده نیستند.

نیروهای آمریکایی در خاورمیانه از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه، بارها توسط گروه‌های مقاومت از جمله در عراق و سوریه هدف گرفته شدند. از ۱۷ اکتبر حداقل ۱۲۷ حمله به نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام شده است.

مشخص نیست که حزب‌الله لبنان تا چه حد با دیگر گروه‌های مقاومت منطقه‌ای هماهنگ است، اما مقامات ارشد اطلاعاتی در واشنگتن گفتند «این گروه همان اهداف را برای برهم زدن موقعیت ارتش آمریکا در منطقه دارد و به دنبال فرصت‌هایی برای حمله به نیروهای آمریکایی است.» با این حال، حزب‌الله لبنان از زمان آغاز جنگ اخیر تاکنون از حملات بزرگ به رژیم صهیونیستی یا نیروهای آمریکایی اجتناب کرده است.

دو تن از این مقامات مطلع گفتند که مقامات آمریکایی در پشت صحنه برای کاهش تنش‌ها و دور نگه داشتن نیروهای آمریکایی از این نزاع کار می‌کنند. یکی از این مقام‌ها گفت دولت واشنگتن از طرحی حمایت کرد که نیروهای حزب‌الله را از مرز شمالی اراضی اشغالی فلسطین دور می‌کند و به هزاران شهرک‌نشین صهیونیست که از جنگ فرار کرده‌اند اجازه می‌دهد به شهرک‌ها بازگردند «اما مذاکرات در روزهای اخیر متوقف شده است.»

در همین حال کاخ سفید اعلام کرد که انتظار می‌رود «عاموس هوکشتاین» مشاور ارشد بایدن امروز (پنجشنبه) به بیروت سفر کند تا به تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در امتداد مرز اراضی اشغالی فلسطین و لبنان با توجه تشدید درگیری‌ها میان ارتش رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان ادامه دهد.

به گفته مقامات رژیم صهیونیستی، مشاور ارشد بایدن به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفته که به محض پایان درگیری‌ها میان تل‌آویو و حزب‌الله لبنان، او می‌خواهد مذاکرات غیرمستقیم را در مورد مرز زمینی آغاز کند، مشابه مذاکراتی که سال گذشته منجر به توافق بر سر مرزهای دریایی شد.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.