ادعای منابع ارمنستانی؛ باکو در فلسطین اشغالی سفارتخانه باز می‌کند

[ad_1] برخی منابع خبری روز یکشنبه مدعی شدند که جمهوری آذربایجان قصد افتتاح سفارت خود را در فلسطین اشغالی دارد. خبرگزاری «نیوز آرمنیا» با ادعای تصمیم باکو در افتتاح سفارتخانه در فلسطین اشغالی نوشت که رژیم اسرائیل اینک به یکی از نزدیک‌ترین شرکای راهبردی این کشورمبدل شده است. «نقیف» نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان و عضو

کد خبر : 274225
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۷
ادعای منابع ارمنستانی؛ باکو در فلسطین اشغالی سفارتخانه باز می‌کند

[ad_1]

برخی منابع خبری روز یکشنبه مدعی شدند که جمهوری آذربایجان قصد افتتاح سفارت خود را در فلسطین اشغالی دارد.

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» با ادعای تصمیم باکو در افتتاح سفارتخانه در فلسطین اشغالی نوشت که رژیم اسرائیل اینک به یکی از نزدیک‌ترین شرکای راهبردی این کشورمبدل شده است.

«نقیف» نماینده پارلمان جمهوری آذربایجان و عضو کارگروه پارلمانی جمهوری آذربایجان و(رژیم) اسرائیل، گفته که تصمیمی برای افتتاح سفارتخانه در فلسطین اشغالی قبل گرفته شده است.

وی در مصاحبه با یک رسانه محلی گفت: «افتتاح سفارت جمهوری آذربایجان در اسرائیل تنها به دلایل فنی می‌تواند به تعویق بیافتد.»

با وجود روابط باکو و تل‌آویو به ویژه در زمینه‌های امنیتی و تجاری، جمهوری آذربایجان هرگز سفارت خود را در فلسطین اشغالی افتتاح نکرده اما رژیم موقت صهیونیستی از سال ۱۹۹۲ در باکو سفارت دارد.

در تحولی به نشانه گرم‌تر شدن روابط باکو با تل آویو ، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان چهارشنبه هفته گذشته با توافقنامه ارتباطات هوایی بین باکو و رژیم موقت صهیونیستی موافقت کرد.

به گزارش منابع خبری، بر اساس این توافقنامه، مسافران، چمدان‌ها و محموله‌هایی که در حال عبور از باکو به فلسطین اشغالی و برعکس هستند در مکان‌های اختصاص داده شده، تحت کنترل ساده قرار می‌گیرند. بر اساس این گزارش، اقدامات امنیتی هوانوردی و تهدیدات در این زمینه از این قانون مستنثنی شده‌اند.

این توافقنامه امضا شده در ژوئن ۲۰۲۲ در تل آویو به منظور برقراری ارتباط هوایی بین جمهوری آذربایجان و رژیم اسرائیل مشتمل امضا شد. طبق این قرارداد، باکو و تل آویو چند شرکت هواپیمایی را برای انجام خدمات مورد توافق در مسیرهای تعیین شده مشخص خواهند کرد.

این گزارش حاکیست، چندی قبل جمهوری آذربایجان و رژیم موقت صهیونیستی در حوزه ترابری هوایی و امنیت سایبری توافقنامه‌ای امضا کردند.

«ارشاد نبی اف» وزیر توسعه دیجیتال و حمل و نقل آذربایجان در سفر کاری به فلسطین اشغالی دیدارهای دوجانبه‌ای با مقام‌های رژیم اسرائیل برگزار کرد. در این بازدید، توافقنامه حمل و نقل هوایی بین وزارت حمل و نقل جمهوری آذربایجان و وزارت حمل و نقل و ایمنی راه تل آویو امضا شد.

باکو و تل آویو روابط نظامی گسترده‌ی نیز دارند به طوریکه رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان اخیرا گفت که این کشور به طور گسترده از اسرائیل پهپادهای تجسسی، رزمی موسوم به «مهاجم آسمان» و «هاروپ» خریداری کرده است.

به تازگی رئیس جمهور جمهوری آذربایجان در باکو با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی که به این کشور سفر کرده بود دیدار و گفت‌وگو کرد. گانتز در این سفر با وزیر دفاع جمهوری آذربایجان و همچنین فرمانده مرزبانی این کشور نیز دیدار کرده است.

ادعای منابع ارمنستانی؛ باکو در فلسطین اشغالی سفارتخانه باز می‌کند

با این‌که رژیم تل آویو، از ارائه بسیاری از اطلاعات در خصوص مشتریان تسلیحات خود خودداری می‌کند اما «تال اشنایدر» کارشناس نظامی صهیونیستی با اذعان به محرمانه بودن مقصد بسیاری از این سلاح‌ها تایید کرد که جمهوری آذربایجان در صدر فهرست خریداران سلاح از رژیم صهیونیستی است و پهپادهای خریداری شده از این رژیم در جنگ قره‌باغ علیه مواضع ارتش ارمنستان مورد استفاده قرار گرفت.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.