ادعای صدراعظم آلمان درباره پاسخ ایران در مذاکرات وین / تداوم لفاظی‌های لاپید

به گزارش خبرگزاری رویترز، شولتس در کنفرانس خبری مشترک با یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز مدعی شد که برلین اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد. صدراعظم آلمان همچنین افزود که شرکای اروپایی پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند و دلیلی ندارد ایران با آنها موافقت نکند. نخست وزیر رژیم

کد خبر : 254603
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۳:۲۳
ادعای صدراعظم آلمان درباره پاسخ ایران در مذاکرات وین / تداوم لفاظی‌های لاپید



به گزارش خبرگزاری رویترز، شولتس در کنفرانس خبری مشترک با یائیر لاپید نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره برنامه هسته‌ای ایران نیز مدعی شد که برلین اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

صدراعظم آلمان همچنین افزود که شرکای اروپایی پیشنهادهایی را مطرح کرده‌اند و دلیلی ندارد ایران با آنها موافقت نکند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در همین راستا ادعا کرد که بازگشت به توافق تحت شرایط فعلی یک اشتباه خواهد بود.

وی که بمنظور کارشکنی در روند مذاکرات وین به برلین سفر کرده، مدعی شد: ما باید با یکدیگر علیه تهدید فزاینده تبدیل شدن ایران به یک کشور هسته‌ای اقدام کنیم.

لاپید روز یکشنبه پیش از سفر به آلمان با تکرار دوباره مواضع این رژیم علیه دستیابی به یک توافق احتمالی هسته‌ای با ایران درچارچوب مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها گفت که تل آویو به دنبال جلوگیری از وقوع چنین امری است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز گفت: اسرائیل بخشی از تشکیل نیروی دفاعی جدید آلمان عمدتا در دفاع هوایی را به عهده می‌گیرد.

شولتس نیز در اینباره بیان کرد که برلین می‌خواهد با اسرائیل در حوزه دفاعی به ویژه دفاع هوایی همکاری کند.

به گزارش ایرنا، این لفاظی‌های صدراعظم المان و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در مورد مواضع ایران در مذاکرات وین در حالی مطرح شده است که سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس ۱۹ شهریور با صدور بیانیه مشترکی مدعی شدند که ایران از فرصت دیپلماتیک حساس استفاده نکرده است و در ادعایی بی‌پایه و اساس اعلام کردند که ایران در عوض به گسترش برنامه هسته ای خود به نحوی فراتر از هرگونه توجیه غیرنظامی قابل قبول ادامه می‌دهد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز این بیانیه را یک موضع نادرست و نسنجیده در یک زمان نادرست توصیف کرد و گفت: این اقدام همانطور که قبلا تاکید کردیم ناشی از محاسبات نادرست طرف اروپایی بود.

کنعانی افزود: جمهوری اسلامی ایران در روند مذاکرات جاری همه تلاش خود را به خرج داد که مبتکرانه و سازنده عمل کند و مسیر را به سمت انجام توافق باز کند. توافق یک مسیر دوطرفه است، انتظار این بود که طرف‌های مذاکره هم در این مسیر سازنده عمل کنند.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: موضوعی که مطرح می‌کنند مربوط به مباحث فعالیت‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که صلح آمیز بودن آن اثبات شده و جمع‌بندی سال ۲۰۱۵ میلادی – سال امضای توافق – و بعد از آن گزارش‌های مکرری که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی داد دال بر صلح‌آمیز بودن ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران بود.

وی ادامه داد: در باب امور پادمانی جمهوری اسلامی ایران به همان اندازه که حامی ثابت قدم خلع سلاح هسته‌ای بود و هست، به همان میزان هم نسبت به عدم اشاعه متعهد و پایبند است و در عین حال از اجرای غیر تبعیض‌آمیز و بی‌طرفانه نظام پادمان‌ها توسط آژانس تاکید می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: ما همواره تاکید کرده‌ایم که آژانس هم باید به وظایف خود به صورت حرفه‌ای و فارغ از فشار طرف‌های ثالث به خصوص در ارتباط با اتهامات بی‌اساسی که از سوی یک رژیم غیرپایبند و غیر عضو در نظام جامعه پادمان‌ها ارائه شده است، اجتناب کند؛ جای تاسف است که صادرکنندگان سه‌گانه این بیانیه به جای پاسخ مثبت به اقدامات سازنده جمهوری اسلامی ایران در مسیر دستیابی به توافق و به جای تشکر و قدردانی از نقش سازنده جمهوری اسلامی ایران در همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، تحت تاثیر و فشارپذیری از سوی رژیمی قرار گرفته‌اند که عضو هیچ کدام از نظام‌های جامع پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیست و متأسفانه در مسیر رویکرد غیرسازنده قرار گرفته است.

وی ادامه داد: توصیه ما به شرکای اروپایی روند گفت‌وگوهای وین این است که مسیر سازنده را در پیش بگیرند و خطای گذشته را جبران کنند و در یک مسیر سازنده و متکامل تلاش کنند که مسیر برای توافق باز شود. جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای ادامه همکاری سازنده با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده و اعلام می‌کند و همچنین آمادگی دارد در مسیر زدودن تصاویر ساختگی و غیرواقعی درخصوص فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز جمهوری اسلامی ایران با آژانس همکاری کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در عین حال تاکید کرد که همکاری با آژانس هم در مسیر حقوق است و هم در مسیر تکالیف. جمهوری اسلامی ایران همانطور که تکالیفی دارد حقوقی هم دارد این دو در کنار یکدیگر معنا و مفهوم پیدا می‌کنند.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا مذاکرات وین به بعد از انتخابات کنگره در آمریکا موکول شده است، اظهار داشت: تا این لحظه چنین درخواستی را دریافت نکرده‌ایم.

310310



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.