ادعای سفیر رژیم صهیونیستی: راه حل دو دولتی مُرده است

[ad_1] وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در توافقات جدید فلسطینی‌ها از یک کشور مستقل برخوردار خواهند بود»، ادعا کرد: «به نظرم بزرگترین پرسش این است که چه نوع فلسطینی قرار است‌ در آن طرف زندگی کند. این مساله‌ای است که (رژیم) اسرائیل در هفتم اکتبر متوجه شد.» سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه

کد خبر : 442738
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۳ آذر ۱۴۰۲ - ۰:۲۷
ادعای سفیر رژیم صهیونیستی: راه حل دو دولتی مُرده است

[ad_1]

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا در توافقات جدید فلسطینی‌ها از یک کشور مستقل برخوردار خواهند بود»، ادعا کرد: «به نظرم بزرگترین پرسش این است که چه نوع فلسطینی قرار است‌ در آن طرف زندگی کند. این مساله‌ای است که (رژیم) اسرائیل در هفتم اکتبر متوجه شد.»

سفیر رژیم صهیونیستی در ادامه به صراحت اعلام کرد که تل‌آویو به تشکیل کشور مستقل فلسطین اعتقادی ندارد. در همین حال مجری صحبت‌های او را قطع کرد و پرسید «پس صلح چگونه برقرار خواهد شد؟».

وی ادعا کرد: «اسرائیل درک کرده و جهان هم آگاه باشد، دلیل شکست توافق اسلو این است که فلسطینی‌ها هرگز نمی‌خواستند که یک کشور مستقل در کنار اسرائیل داشته باشند. آن‌ها می‌خواهند که از رود (اردن) تا دریا (مدیترانه) یک کشور مستقل داشته باشند.»

هوتولی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا راه حل دو دولتی مُرده است» با عصبانیت پاسخ داد: «چرا شما نسبت به فرمولی که هرگز کار نکرده و باعث ایجاد افراد افراطی در آن سو شده است، وسواس دارید.»

وی در حالی این مطلب را بیان کرد که کشورهای غربی حامی رژیم صهیونیستی بر تحقق راه حل دو دولتی تاکید دارند. از سویی زمزمه شناسایی کشور مستقل فلسطین به‌عنوان «مهم‌ترین گام برای پایان دادن به جنگ غزه و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در کل منطقه» از سوی برخی کشورهای اروپایی شنیده می‌شود.

کریسیانیس کارینز وزیر خارجه لتونی دوشنبه گذشته در حاشیه نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا بر لزوم شناسایی کشور مستقل فلسطین تاکید و تصریح کرد که اگر در این زمینه غفلت شود «دامنه جنگ به کل منطقه گسترش پیدا خواهد کرد. »

به گزارش ایرنا، گروه‌های مقاومت فلسطین ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اسرائیل آغاز کردند که سرانجام پس از ۴۵ روز نبرد و درگیری، سوم آذرماه ۱۴۰۲ برابر با ۲۴ نوامبر ۲۰۲۳، میان اسرائیل و حماس آتش بس موقت چهار روزه یا همان وقفه برای تبادل اسرا میان حماس و اسرائیل برقرار شد.

به دنبال پایان آتش ‌بس‌موقت چهار روزه میان حماس و اسرائیل، قطر به عنوان یکی از کشورهای میانجی اعلام کرد که توافق حماس و تل آویو برای تمدید آتش بس به مدت ۴۸ ساعت حاصل شده است. حماس هم اعلام کرد که با قطر و مصر در مورد تمدید آتش‌بس بشردوستانه موقت برای ۲ روز دیگر، بر اساس همان شروط آتش‌بس قبلی به توافق رسیده است.

سرانجام صبح جمعه ۱۰ آذر برابر با اول دسامبر ۲۰۲۳، آتش‌بس موقت به پایان رسید و رژیم اسرائیل حملات علیه غزه را از سرگرفت. این رژیم برای تلافی حملات غافلگیرکننده‌ «طوفان الاقصی» و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که شمار شهدا از ابتدای تجاوزات تاکنون به ۱۸ هزار و ۴۱۲ نفر افزایش یافته و شمار مجروحان نیز از مرز ۵۰ هزار نفر عبور کرده است.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.