ادعای رویترز درباره برنامه غنی‌سازی ایران

[ad_1] به گزارش ایرنا، در این سند ادعا شده که آژانس تزریق UF6 طبیعی به چهارمین آبشار شامل  ۱۷۴  دستگاه سانتریفیوژ IR-2m را راستی آزمایی کرده است. آژانس اسفند ماه سال گذشته آغاز روند غنی سازی اورانیوم با سومین آبشار در سانتریفیوژهای IR-2m  را تائید و اعلام کرد که نصب پنجمین آبشار هم در جریان است.

کد خبر : 37376
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
ادعای رویترز درباره برنامه غنی‌سازی ایران

[ad_1]

به گزارش ایرنا، در این سند ادعا شده که آژانس تزریق UF6 طبیعی به چهارمین آبشار شامل  ۱۷۴  دستگاه سانتریفیوژ IR-2m را راستی آزمایی کرده است. آژانس اسفند ماه سال گذشته آغاز روند غنی سازی اورانیوم با سومین آبشار در سانتریفیوژهای IR-2m  را تائید و اعلام کرد که نصب پنجمین آبشار هم در جریان است.

ایران بر اساس برجام تنها مجاز به غنی‌سازی اورانیوم با استفاده از سانتریفیوژهای نسل اول موسوم به IR-1 است؛ اما ۲ سال پس از خروج یکجانبه آمریکا از برجام و تعلل طرف‌های اروپایی در عمل به تعهداتشان در این توافق، گام‌هایی را تحت نظارت آژانس برای کاهش تعهداتش آغاز کرد.

 ۱۵ دی‌ماه ۱۳۹۸، ایران با صدور بیانیه‌ای گام پنجم و نهایی کاهش تعهدات برجامی خود را اعلام کرد که طبق آن، تهران دیگر هیچ محدودیتی در حوزه عملیاتی (شامل ظرفیت غنی‌سازی، درصد غنی‌سازی، میزان مواد غنی‌شده، و تحقیق و توسعه) نخواهد داشت و از این پس، برنامه هسته‌ای ایران فقط بر اساس نیازهای فنی خود پیش خواهد رفت و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز طبق روال ادامه می‌یابد.

پنجم اسفند ماه پارسال نیز ایران در راستای اجرای ماده ششم قانون «اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از منافع ملت ایران» نظارت‌های فراپادمانی و اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی را متوقف کرد.

جمهوری اسلامی ایران همواره اعلام کرده که در صورت لغو تحریم‌ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، تدابیر جبرانی در برجام برگشت پذیر خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (پنجشنبه) در سخنانی با اشاره به اینکه بار سنگین برجام در دوسال گذشته بر دوش ملت بزرگ ایران بود، تصریح کرد: امروز نوبت ۱+۵ است که به وظیفه خود در این شرایط عمل کنند.

وی افزود که طرف‌های مقابل باید «بدانند که هر روز تاخیر به ضرر آنها است و هر روز زودتر در برابر قانون، مقررات و قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل سر فرود بیاورند و در برابر عظمت ملت ایران تواضع کنند، به نفع آنها و جهانیان خواهد بود.» رئیس جمهوری تاکید کرد: ما راه تولید، توسعه، اخلاق و تعامل سازنده را تا پایان ادامه خواهیم داد.

311311

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.