ادعای جدید آژانس اتمی درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران

[ad_1] به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که روز دوشنبه توسط این رسانه مشاهده شد، ایران غنی سازی اورانیوم خود را کاهش داده است. به نقل از آسوشیتدپرس، این رسانه مدعی شد که در گزارش آژانس بیان شده است که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصد

کد خبر : 397639
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
ادعای جدید آژانس اتمی درباره غنی‌سازی اورانیوم در ایران

[ad_1]

به گزارش هوشمند نیوز به نقل از تسنیم، طبق گزارش آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که روز دوشنبه توسط این رسانه مشاهده شد، ایران غنی سازی اورانیوم خود را کاهش داده است.

به نقل از آسوشیتدپرس، این رسانه مدعی شد که در گزارش آژانس بیان شده است که ایران ۱۲۱.۶ کیلوگرم اورانیوم غنی‌شده ۶۰ درصد دارد که رشد بسیار آهسته‌تری نسبت به آمارهای قبلی است.

همچنین طبق گزارش آسوشیتدپرس در این گزارش آمده که در ماه می ذخایر اورانیوم ۶۰ درصدی کمی بیش از ۱۱۴ کیلوگرم نشان داده شده که این وزن در ماه فوریه ۸۷.۵ کیلوگرم بود.

بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه به دیپلمات‌ها گفتند که ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران در سه ماه گذشته تنها ۷ درصد در مقایسه با افزایش ۳۰ درصدی سه ماهه قبل از آن رشد داشته است.

پیشتر نیز بلومبرگ مدعی شده بود با استناد منابعی که اشاره‌ای به نام آنها نشده پیش‌بینی‌هایی درباره محتوای گزارش فصلی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که قرار است ماه آینده میلادی منتشر شود مطرح کرده است.

این وبگاه شبکه خبری ادعا کرد انتظار می‌رود آژانس اتمی در آن گزارش این جمع‌بندی را مطرح کند که ایران در حال کُند کردن نرخ ذخیره اورانیوم است.

به نوشته این وب‌سایت، بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در تدارک توزیعِ گزارشِ فصلیِ این نهادِ سازمان ملل متحد پیش از نشست شورای حکام آژانس در روز ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریورماه) هستند.

بلومبرگ به نقل از «برخی مقام‌های هسته‌ای» که اشاره‌ای به نام آنها نشده این «پیش‌بینی» را مطرح کرده که داده‌های آژانس اتمی نشان خواهند داد ایران در حال کاهش دادن تولید اورانیوم غنی‌شده خود است.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.