ادعای آمریکا درباره حمله به تاسیسات مورد استفاده ایران در سوریه

[ad_1] به نقل از الجزیره، آمریکا به حملات راکتی گروه‌های مقاومت واکنش نشان داد. در همین ارتباط نیز، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه مدعی شد که به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران و گروه‌های مرتبط با آن استفاده می‌شود، حمله کردیم. پنتاگون یا همان وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که

کد خبر : 421412
تاریخ انتشار : جمعه ۵ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
ادعای آمریکا درباره حمله به تاسیسات مورد استفاده ایران در سوریه

[ad_1]

به نقل از الجزیره، آمریکا به حملات راکتی گروه‌های مقاومت واکنش نشان داد.

در همین ارتباط نیز، وزارت دفاع آمریکا در بیانیه مدعی شد که به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران و گروه‌های مرتبط با آن استفاده می‌شود، حمله کردیم.

پنتاگون یا همان وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که ارتش آمریکا سحرگاه امروز به دو سایت «مرتبط با سپاه پاسداران ایران» در شرق سوریه حمله هوایی کرده است.

وزارت دفاع آمریکا گفته است که حملات در سوریه در پاسخ به یک سری حملات مداوم علیه پرسنل آمریکایی در عراق صورت گرفته است.

ساعاتی پیش از این، برخی منابع از شنیدن صدای انفجار در میدان گازی کونیکو در حومه شمالی دیرالزور سوریه خبر دادند و گفته شد که این انفجارها ناشی از هدف قرار دادن پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی «کونیکو» واقع در شرق سوریه با چندین راکت و موشک بوده است.

هنوز جزئیاتی از خسارات و آسیب‌های احتمالی به این پایگاه نظامی اعلام نشده و به نظر می‌رسد که پایگاه آمریکایی مذکور از سوی گروه‌های مقاومت هدف قرار گرفته است.

این چندمین حمله به پایگاه نظامی مذکور در سوریه طی کمتر از ۱۰ روز گذشته بود.

هفته گذشته نیز گروه مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو را به عهده گرفت. گروه مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی عراق پایگاه اشغالگران آمریکایی را در میدان گازی کونیکو در شمال شرق دیرالزور هدف حملات موشکی قرار دادند و اهداف با دقت مورد اصابت قرار گرفت.

منابع محلی اعلام کردند که در پی این حمله، نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه به حالت آماده باش درآمده و جنگنده‌ها و بالگردهای آمریکایی نیز برفراز منطقه پرواز کردند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین مسؤولیت حمله به پایگاه آمریکایی «التنف» واقع در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن با استفاده از ۳ پهپاد را نیز به عهده گرفت. پهپادهای مذکور موفق شدند بر فراز پایگاه آمریکایی التنف پرواز کرده و آن را هدف حملات خود قرار دهند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین با صدور بیانیه‌ای ضمن هشدار درباره افزایش حملات به اشغالگران آمریکایی، از هدف قرارگرفتن ۲ پایگاه آمریکایی «عین الاسد» در استان الانبار عراق و «الحریر» واقع در شمال این کشور خبر داد و افزود که این پایگاه‌ها به وسیله پهپاد و بصورت دقیق مورد هدف قرار گرفتند.

از سوی دیگر، در پی افزایش حملات علیه نیروهای امریکایی در عراق و سوریه، روز دوشنبه گذشته وزارت دفاع آمریکا به گمانه‌زنی‌ها در مورد دست داشتن مستقیم ایران در این حملات پاسخ داده است‌. وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه، ۲۳ اکتبر، گزارش داد که هیچ دستور مستقیم از سوی ایران مشاهده نشده که حاوی پیام حمله به نیروهای امریکایی باشد.

بر پایه این گزارش، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون گفته است: «ما دستور مستقیمی ندیده‌ایم که مثلاً مقام رهبری ایران بگوید که بیرون بروید و این کار را بکنید.»

با این حال، وزارت دفاع آمریکا خاطرنشان می‌کند که در نهایت ایران را مسؤول این حملات می‌داند، زیرا حمله از سوی گروه‌های تحت حمایت این کشور صورت گرفته است.

در همین حال، مقام‌های امنیتی ایران به رویترز گفته‌اند که استراتژی‌شان این است که نیروهای نیابتی خاورمیانه مانند حزب الله حملات محدودی را به اهداف اسرائیل و آمریکا دنبال کنند، اما از تشدید تنش بزرگ که پای تهران را به معرکه بکشاند اجتناب کنند.

در همین راستا، در پی حملات راکتی و پهپادی مقاومت عراق روز دوشنبه، پایگاه‌های ارتش اشغالگر آمریکا واقع در سوریه، سه پایگاه آمریکایی «الشدادی» و «التنف» و پایگاه ارتش اشغالگر در میدان نفتی «العمر» سوریه هدف حملات قرار گرفتند. در همین راستا، شبکه خبری المیادین نیز تأیید کرد که نیروهای آمریکایی در میدان العمر در حومه دیرالزور (شرق سوریه) و پایگاه‌های التنف و الشدادی (شمال شرق سوریه) با بمباران‌های متعدد هدف قرار گرفتند.

‌نیروهای امریکایی از زمان آغاز درگیری اسرائیل و حماس در ۷ اکتبر، بارها مورد هدف موشک‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین قرار گرفته‌اند. در آخرین رویداد، نیروهای امریکایی روز دوشنبه در سوریه هدف دو حمله پهپادی قرار گرفتند که توسط پدافند هوایی خنثی شدند.

310310

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.