ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک باقری کنی با طرف‌های اروپایی در وین

بر اساس برنامه اعلام شده، باقری در ابتدا با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی ملاقات خواهد کرد.  این برای دومین روز متوالی است که فقط طرف‌های اروپایی و باقری دیدار می‌کنند و به نظر می‌رسد که با توجه به همسویی مواضع چین و روسیه با جمهوری اسلامی

کد خبر : 154833
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۶
ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک باقری کنی با طرف‌های اروپایی در وین



بر اساس برنامه اعلام شده، باقری در ابتدا با انریکه مورا هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام و سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی ملاقات خواهد کرد.  این برای دومین روز متوالی است که فقط طرف‌های اروپایی و باقری دیدار می‌کنند و به نظر می‌رسد که با توجه به همسویی مواضع چین و روسیه با جمهوری اسلامی ایران، مذاکرات به گردنه سخت تصمیمات سیاسی برای طرف غربی رسیده است.

دیروز هم جلسات مشابهی میان مذاکره کننده ارشد ایران با طرف‌های اروپایی برگزار شد و نمایندگان سه کشور سپس راهی ملاقات با هیات آمریکایی شدند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از دوشنبه ششم آذر ۱۴۰۰ آغاز شده و گفت‌وگوها به اذعان هیات‌های مذاکره کننده پیشرفت‌هایی کرده است. مذاکرات در روزهای اخیر حول دو محور راستی آزمایی و تضمین‌ها متمرکز بوده و به نظر می‌رسد که به مراحل حساس و سرنوشت‌سازی نزدیک شده است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران گفت: ما به‌دنبال یک توافق پایدار و قابل اتکا هستیم و هیچ توافقی که این دو مؤلفه را نداشته باشد در دستور کار ما قرار ندارد. همه باید مطمئن باشیم که بازگشت آمریکا همراه با راستی‌آزمایی و دریافت تضامین است و چرخه‌ای از رفع تحریم‌ها هم باید انجام شود، اینها با هیچ توافق موقتی حاصل نمی‌شود.

شنیده می‌شود که با وجود پیشرفت‌های صورت‌گرفته در گفت‌وگوها، همچنان طرح برخی خواسته‌های زیاده‌خواهانه و حتی بعضا تلاش برای بازگرداندن متن به عقب ادامه دارد و همین مسئله یکی از عوامل کندی گفت‌وگوها بوده است. 

جمهوری اسلامی ایران با موافقت برای مشارکت در مذاکرات وین حداکثر شجاعت و بصیرت خود به منصه ظهور گذاشته و انتظار دارد که طرف‌های مقابل رویکرد مسئولانه و اقدامات معتبری را برای جبران اشتباهات گذشته بردارند.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت و اختیارات لازم برای حصول توافق پایدار و قابل اتکا در مذاکرات حضور دارد و درصورتی که طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.