ادامه دیدارهای بین‌المللی رئیسی در آمریکا/ ابراز نگرانی از حضور و فعالیت تروریست‌ها در افغانستان+عکس

[ad_1] به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود با همتایان خود دیدار کرد. روسای جمهور ایران و تاجیکستان بر بهره‌گیری از ظرفیت کمیسیون مشترک اقتصادی در جهت افزایش سطح تعاملات تجاری و اقتصادی و همچنین اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور تاکید کردند. در

کد خبر : 404784
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
ادامه دیدارهای بین‌المللی رئیسی در آمریکا/ ابراز نگرانی از حضور و فعالیت تروریست‌ها در افغانستان+عکس

[ad_1]

به گزارش خبرگزاری هوشمند نیوز، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ، در ادامه برنامه‌های دومین روز سفر خود با همتایان خود دیدار کرد.

روسای جمهور ایران و تاجیکستان بر بهره‌گیری از ظرفیت کمیسیون مشترک اقتصادی در جهت افزایش سطح تعاملات تجاری و اقتصادی و همچنین اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور تاکید کردند.

تاجسکیتان.jpg

در این دیدار که در مقر سازمان ملل برگزار شد، روسای جمهور دو کشور ضمن مرور آخرین وضعیت تفاهمات همکاری دوجانبه، بر ارتقای سطح همکاری‌های تجاری و اقتصادی و همچنین افزایش تعاملات ایران و تاجیکستان در سازمان‌های بین‌المللی تاکید کردند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهور تاجیکستان ضمن ابراز نگرانی از حضور و فعالیت تروریست‌ها در افغانستان، بر ضرورت برگزاری جلسات مشترک وزاری خارجه کشورهای همسایه برای افزایش هماهنگی در مبارزه با تروریسم و ایجاد ثبات در افغانستان تاکید کرد.

رئیسی و امامعلی رحمان همچنین در این دیدار عدم دخالت بیگانگان در مسائل کشورهای منطقه را در ایجاد امنیت پایدار لازم و ضروری دانستند.

روسای جمهور ایران و تاجیکستان بر بهره‌گیری از ظرفیت کمیسیون مشترک اقتصادی در جهت افزایش سطح تعاملات تجاری و اقتصادی و اشتراک‌گذاری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دو کشور نیز تاکید کردند.

به کارگیری روش‌های مبتکرانه برای رفع مشکلات ایران و پاکستان

سید ابراهیم رئیسی همچنین در دیدار آقای «انوار الحق کاکر» نخست وزیر پاکستان، که در هتل محل اقامت هیئت جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، سطح روابط دو کشور را با توجه ظرفیت‌های موجود ناکافی دانست و بر ضرورت تلاش مسئولان ایرانی و پاکستانی برای تسریع در رفع موانع موجود در مسیر گسترش روابط دو کشور با بهره‌گیری از طرح‌ها و روش‌های مبتکرانه تاکید کرد.

پاکستان.jpg

رئیس جمهور در این دیدار همچنین با بیان اینکه تغییرات بین‌المللی هیچ تاثیری بر روابط خوب ایران و پاکستان نمی‌گذارد، از مرز مشترک میان دو کشور به‌عنوان فرصت یاد کرد و گفت: از نگاه ایران مرز با کشور همسایه پاکستانی فرصتی برای گسترش تبادلات تجاری و توسعه مناطق مرزی است.

«انوار الحق کاکر» نخست وزیر پاکستان نیز در این دیدار ضمن ابراز تأسف از حجم پایین روابط تجاری دو کشور به‌رغم وجود ظرفیت‌های عظیم در ایران و پاکستان، از عزم کشورش برای ارتقای سطح همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران از طریق گسترش مبادلات تجاری و ایجاد راه‌های مواصلاتی جدید خبر داد.

ابراهیم رئیسی با محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق و «فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر ژاپن هم دیدار و گفت و گو کرد.

۲۷۲۱۷

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.