ادامه دیدارهای امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس سازمان ملل/عکس

به گزارش هوشمند نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار های دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با جان آسلبورن وزیر  خارجه لوکزامبورگ دیدار کرد. وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تلاشهای لوکزامبورگ برای ارتقاء روابط را ستود و گفت

کد خبر : 107433
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۳:۴۲
ادامه دیدارهای امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس سازمان ملل/عکس


به گزارش هوشمند نیوز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدار های دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با جان آسلبورن وزیر  خارجه لوکزامبورگ دیدار کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار تلاشهای لوکزامبورگ برای ارتقاء روابط را ستود و گفت برای آن احترام ویژه ای قائل است. 

ادامه دیدارهای امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس سازمان ملل/عکس

 امیر عبداللهیان در این دیدار ضمن تاکید بر سیاست خارجی متوازن جدید و آمادگی دولت جدید برای مرور روابط با اتحادیه اروپا بر ارتقاء این رابط مبتنی بر احترام و منافع متقابل تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت ایران برای سالها به همه تعهداتش ذیل برجام عمل کرد اما  طرف‌های مقابل به طرق مختلف از عمل به تعدادشان فاصله گرفته اند. آمریکا  یک نقض دامنه دار و کامل داشته و تروئیکا اروپایی نیز دچار بی عملی و بی تفاوتی نسبت به تعهداتشان و همچنین منافع تعهد شده ایران ذیل برجام است.

آسلبورن  وزیر امور خارجه لوکزامبورگ  نیز در این دیدار ضمن آرزوی توفیق برای دکتر امیرعبداللهیان در وزارت خارجه،  به سه دیدار قبلی خود از ایران اشاره کرده  و بر ظرفیت های بسیار زیاد برای ارتقاء همکاری های اقتصادی و تجاری بین دو کشور تاکید نمود. وی همچنین  آمادگی لوکزامبورگ برای توسعه رایزنی‌های دوجانبه را اعلام کرد و از احیای برجام حمایت نمود. 

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان همچنین در ادامه دیدار های دوجانبه خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک، روز سه شنبه با بوی تان سون، وزیر امور خارجه ویتنام دیدار  نموده و روابط دوجانبه و موضوعات فی ما بین را مرور کردند. 

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار از مواضع اصولی ویتنام از ایران در سازمان ملل تشکر کرد. 

ادامه دیدارهای امیرعبداللهیان در حاشیه اجلاس سازمان ملل/عکس

امیرعبداللهیان ضمن اعلام آمادگی ایران برای  صادر کردن واکسن های تولید شده ایرانی جهت کمک به بهبود وضعیت کرونا در تایلند، آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای همکاری در حوزه های صنعتی، کشاورزی و گردشگری را اعلام کرد و گفت انتظار می رود کمیسیون مشترک اقتصادی دو طرف در اسرع وقت برگزار شود.

وزیر خارجه ویتنام نیز در این دیدار ابتدا از حمایت جمهوری اسلامی ایران از کاندیداهای تایلند در سازمان های بین المللی تشکر کرد. سپس، گزارشی از آخرین وضعیت کرونا و مشکلات پیش آمده را ارائه کرده از  همکاری با کشورمان در حوزه های اقتصادی، سرمایه گذاری، علمی و فناوری استقبال کرد. 

در ادامه همچنین حسین امیرعبداللهیان در آخرین دیدار های دوجانبه صبح سه شنبه  با همتایان خود در حاشیه هفتاد و ششمین اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک با آقای پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند دیدار  و در خصوص آخرین وضعیت افغانستان، منطقه و دوجانبه تبادل نظر کردند.  

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار اظهار داشت دولت جدید علاقمند است روابط دوجانبه با فنلاند را با  نشاط بیشتری پیگیری نموده و در این راستا برگزاری کمیته سیاسی دو کشور در اسرع وقت می تواند انرژی جدیدی به روابط دوجانبه بدهد و دولت از این ارتقاء روابط حمایت می کند. 


 امیرعبداللهیان در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های اقتصادی، تجاری، صنعتی و کشاورزی دو کشور و همچنین برقراری پرواز مستقیم تهران و هلسینکی، بر ضرورت حمایت لازم از فعالیت های بخش خصوصی دو کشور تاکید کرد. 

وزیر خارجه فنلاند نیز در این دیدار با مروری بر روابط دوجانبه از جمله در حوزه های سیاسی و اقتصادی و محیط زیستی  آمادگی برای گسترش  در زمینه روابط دوجانبه را اعلام کرد و در این راستا  از تشکیل اتاق بازرگانی مشترک به عنوان گامی در کمک به ارتقای روابط اقتصادی دو جانبه ابراز خشنودی کرد. 

وزیر خارجه فنلاند همچنین آمادگی کشورش را برای هرگونه کمک به احیای برجام بیان کرد. وی همچنین ضمن اشاره به سابقه  گفتگوهای منطقه ای در چارچوب فرایند هلسینکی، از وزیر امور خارجه کشورمان  برای شرکت در نشست آتی دعوت کرد. 

311311


 



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.