اخذ اقامت تمکن مالی ترکیه

[ad_1] آنچه در این مقاله می‌خوانید اقامت تمکن مالی ترکیه یا اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی یا  یکی از راه هابی است که علاقه مندان به اخذ اقامت ترکیه، پیش رو دارند. در این مطلب مفصل درباره این روش اخذ اقامت یعنی اقامت تمکن مالی ترکیه صحبت کرده ایم. اگر قصد اخذ اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی

کد خبر : 211660
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۰
اخذ اقامت تمکن مالی ترکیه

[ad_1]

آنچه در این مقاله می‌خوانید

اقامت تمکن مالی ترکیه یا اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی یا  یکی از راه هابی است که علاقه مندان به اخذ اقامت ترکیه، پیش رو دارند. در این مطلب مفصل درباره این روش اخذ اقامت یعنی اقامت تمکن مالی ترکیه صحبت کرده ایم. اگر قصد اخذ اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی را دارید این مطلب برای شما بسیار مفید خواهد بود.

اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی

در صورت بهره‌ مندی از توانایی مالی بالا می‌ توانید نسبت به مهاجرت و دریافت اقامت تمکن مالی در ترکیه اقدام نمایید. شرایط اخذ اقامت از این طریق آسان است. در صورتی‌ که بتوانید  دریکی از شهرهای ترکیه برای مدت یک سال آپارتمان اجاره نمایید یا ملک بخرید و با ارائه مدارک کافی بتوانید اثبات نمایید که به ازای هر نفر از اعضای خانواده، حدود ۶.۰۰۰ دلار دارایی دارید، می‌توانید برای خود و سایر اعضای خانواده  اقامت یک‌ساله ترکیه را دریافت نمایید که قابل تمدید می‌باشد. هزینه اجاره و خرید آپارتمان در شهر استانبول نسبت به سایر شهرهای ترکیه کمی گران‌تر است.

اقامت تمکن مالی در ترکیه مقاله ای در سایت ویزانیو

شرایط اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی

برای اقامت از طریق این روش فرد باید بتواند ثابت کند که توانایی مالی برای گذراندن زندگی در کشور ترکیه بدون داشتن شغل و درآمد در این کشور دارد، افراد بازنشسته و افرادیکه از شرایط مالی خوبی برخوردارند می‌تواند از طریق این روش اقدام به مهاجرت به کشور موردنظرشان نمایند، در واقع این روش بهترین روش برای اقامت بازنشتگان در ترکیه می‎باشد.

مزایا این روش باعث شده که در طی سالیان گذشته متقاضیان بسیاری پیدا کند. شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق اثبات تمکن مالی بسیار ساده و راحت است و اگر فرد بتواند ثابت کند که توانایی پرداخت یک سال اجاره خانه در ترکیه را داشته و سرمایه مناسبی را برای سایر هزینه‌های زندگی در مدت زمان اقامت کنار گذاشته است، می‌تواند اقامت این کشور را اخذ نماید.

روش‌ های اثبات تمکن مالی

– ارائه مدارک مانند اجاره نامه یا سند ملک

– ارائه مدارک سود سپرده‌های بانکی، اوراق بهادار

– ارائه مدارکی مبنی بر دریافت حقوق بازنشستگی

روش اقامت ترکیه از طریق تمکن مالی بیشتر برای افرادی مناسب می‌باشد که بازنشسته هستند و از لحاظ مالی مشکلی ندارند و نیاز به کار ندارند و صرفاً برای مهاجرت موقت قصد داشتن اقامت طولانی مدت کشوری اروپایی را دارند.

اخذ اقامت تمکن مالی ترکیه چه مدت طول می‌کشد؟

مدت زمانی صدور ویزای تمکن مالی ، ۱ سال است که قابلیت تمدید نیز دارد پروسه زمانی لازم تا زمان اخذ ویزای تمکن مالی ، تقریباً ۳ تا ۴ ماه می‌باشد.فرد باید هر ساله برای تمدید ویزا به سفارت کشور ترکیه مراجعه نموده و مراحل لازم را طی نماید.

مراحل اقامت تمکن مالی در ترکیه

اقامت تمکن مالی یا  Financially Independent Person که به‌اختصار به آن FIP هم گفته می‌شود ، مختص افرادی است که دارای تمکن مالی قابل‌توجهی دارند. توانایی این افراد در مهاجرت خود حمایتی باید در حدی باشد که بتوانند با آن هزینه زندگی خود در کشور ترکیه را تأمین نمایند، بدون آن‌که نیازی به کار یا سرمایه‌گذاری در این کشور را داشته باشند.

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، ویزای تمکن مالی یک سال اعتبار داشته و قابل تمدید می‌باشد. بازه زمانی که طول می‌کشد تا با ارزیابی مدارک ، ویزای تمکن مالی صادر گردد، ۳ الی ۴ ماه است. مراحل اقامت تمکن مالی در ترکیه شامل موارد زیر می‌باشد.

  • فراهم نمودن و ارائه مدارک جامع و کامل
  • ایجاد حساب بانکی بین‌المللی
  • دریافت بیمه شینگن
  • اقدامات لازم جهت اخذ ویزای تایپ D برای تسهیل در ثبت درخواست و سفرهای کاری

مقاله اقامت تمکن مالی در ترکیه

مزایای اقامت از طریق تمکن مالی در ترکیه

  • حق زندگی در ترکیه
  • اجازه رفت و آمد به کشورهای اروپایی
  • اخذ اقامت در مدت زمان کوتاه
  • راحت بودن شرایط اخذ اقامت
  • بهره‌مندی از حقوق شهروندان ترکیه
  • پوشش بیمه درمانی کامل
  • سهولت در تمدید مجوز اقامت
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • عدم نیاز به ثبت شرکت و سرمایه‌گذاری
  • عدم محدودیت سنی

روش تمدید اقامت تمکن مالی ترکیه

از آنجا که ایرانیان برای رفت و آمد به ترکیه نیاز به داشتن ویزا ندارند، می‌ توانند قبل از اقدام به مهاجرت، در سفری به این کشور در مورد شرایط زندگی در آن اطلاعات کسب نمایند. برای تمدید اقامت ترکیه هم فرد باید از خاک این کشور خارج شده و سپس اقدام به تمدید مهلت اقامت نماید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.