اختلاف‌نظر بین سناتورهای آمریکایی درباره دیدار بایدن و پوتین

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای گفت: از ایجاد گفت‌وگوی ثبات استراتژیک استقبال می‌کنم و امیدوارم بتوان به پیشرفت اساسی برای کاهش خطر درگیری مسلحانه دست یافت. وی افزود: انتظار دارم که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اقدامات مناسبی را در واکنش به هرگونه اقدام روسیه

کد خبر : 67431
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷
اختلاف‌نظر بین سناتورهای آمریکایی درباره دیدار بایدن و پوتین



به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، باب منندز، رئیس دموکرات کمیته روابط خارجی سنا در بیانیه‌ای گفت: از ایجاد گفت‌وگوی ثبات استراتژیک استقبال می‌کنم و امیدوارم بتوان به پیشرفت اساسی برای کاهش خطر درگیری مسلحانه دست یافت.

وی افزود: انتظار دارم که دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اقدامات مناسبی را در واکنش به هرگونه اقدام روسیه که واشنگتن را نگران می‌کند، انجام دهد.

اوایل روز چهارشنبه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و بایدن بیانیه مشترکی را درخصوص ثبات استراتژیک امضا کردند. روسیه و آمریکا در این بیانیه متعهد شدند تا از طریق گفت‌وگوی دوجانبه ثبات استراتژیک، زمینه را برای کنترل تسلیحاتی آتی و اقدامات کاهش خطر اماده کنند و بر این اصل که در یک جنگ اتمی هیچ کس پیروز نمی‌شود و نباید صورت گیرد، مجددا تاکید کردند.

این در حالی است که “جیم ریش”، سناتور ارشد جمهوری‌خواه کمیته روابط خارجی سنا گفت: از این که در نشست میان بایدن و پوتین برخی مسائل همچنان حل نشده باقی ماندند، ناامید شدم.

وی افزود: اگرچه نتایج مثبتی از نشست‌های اخیر گروه هفت و ناتو حاصل شد اما از اینکه برخی مسائل به دنبال دیدار پوتین و بایدن همچنان حل نشده باقی مانده‌اند، ناامید شدم. بیشتر از همه از این ناامید شدم که چرا بایدن در این نشست به موضوعاتی چون خط لوله گازی نورد استریم 2، نگرانی‌ها نسبت به تعهدات روسیه به پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد که در حال حاضر منقضی شده و ادامه بازداشت “پل ولان” و “ترور رید”، شهروندان آمریکایی در روسیه نپرداخت.

بایدن و پوتین روز چهارشنبه در دو کنفرانس خبری مجزا گفتند که درباره موضوعاتی چون امنیت سایبری، کنترل تسلیحاتی و مسائل منطقه‌ای از جمله ایران، سوریه، افغانستان، لیبی، اوکراین و همچنین شمالگان مذاکره کردند.

311311



لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.