اخبار روزانه فارکس و سهام – ارز – 1 فوریه 2023

[ad_1] FTSE 100 تحت فشار باقی می ماندسهام در لندن برای دومین جلسه متوالی در روز چهارشنبه سقوط کرد و شاخص بلوچی FTSE 100 در حدود 7760 بسته شد، زیرا زیان در بخش مراقبت های بهداشتی و مواد باعث جبران سود در املاک و مستغلات شد. همه نگاه ها به تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده

کد خبر : 314570
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲:۱۸
اخبار روزانه فارکس و سهام – ارز – 1 فوریه 2023

[ad_1]

FTSE 100 تحت فشار باقی می ماند
سهام در لندن برای دومین جلسه متوالی در روز چهارشنبه سقوط کرد و شاخص بلوچی FTSE 100 در حدود 7760 بسته شد، زیرا زیان در بخش مراقبت های بهداشتی و مواد باعث جبران سود در املاک و مستغلات شد. همه نگاه ها به تصمیم فدرال رزرو ایالات متحده برای نرخ بهره است که قرار است بعداً امروز اعلام شود و بازارها انتظار دارند تأثیرگذارترین بانک مرکزی جهان 25 واحد در ثانیه افزایش یابد. در داخل کشور، بانک انگلستان احتمالاً نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه به 4.0 درصد در روز پنجشنبه افزایش خواهد داد تا با تورم دو رقمی مقابله کند. AstraZeneca و ماینر غول پیکر Anglo American به ترتیب با 2.9% و 2.3% کاهش، از بزرگترین عقب ماندگان شاخص بودند. Vodafone نیز پس از گزارش کاهش رشد درآمد خدمات گروه خود، بیش از 2 درصد سقوط کرد.

سهام فرانسه با توجه به احتیاط پایان می یابد
شاخص CAC 40 در روز چهارشنبه با کاهش اندکی در سطح 7077 بسته شد، که در آستانه تصمیمات پولی مهم فدرال رزرو، بانک مرکزی اروپا و BoE بود. در همین حال، معامله گران دسته دیگری از درآمد شرکت ها و مجموعه ای از داده های اقتصادی از اروپا و ایالات متحده را هضم کردند. در حالی که نشانه هایی از کاهش فشارهای تورمی در منطقه یورو و ایالات متحده وجود داشت، آخرین گزارش های PMI نشان داد که فعالیت های تولیدی در سراسر اقتصادهای بزرگ همچنان شکننده است. در جبهه داخلی، فعالیت کارخانه‌ها در فرانسه در ژانویه به رشد بازگشت، البته نه به اندازه پیش‌بینی اولیه. در میان سهام تک، رنو (+3.1%)، Publicis Groupe (+2.8%)، STMicroelectronics (+2.7%) و Teleperformance (+2.2%) بودند. در حالی که کشنده های اصلی TotalEnergies (-1.8٪)، L’Oreal (-1.5٪) و Unibail-Rodamco (-1.5٪) بودند.

افزایش سود سهام ایتالیایی
شاخص FTSE MIB با 0.4 درصد افزایش به 26700 واحد در روز چهارشنبه بسته شد که بالاترین رقم در نزدیک به یک سال گذشته بود، زیرا سرمایه گذاران مجموعه ای از داده های اقتصادی و نتایج شرکت ها را قبل از تصمیم فدرال رزرو پس از زنگ بسته شدن هضم کردند. تورم در ایتالیا در ژانویه به شدت کاهش یافت، اما شاخص های داخلی و منطقه یورو به بالاترین حد خود رسید تا نشان دهد که رشد قیمت همچنان در یک روند ناپایدار باقی مانده است. همچنین، داده‌های PMI داخلی نشان داد که فعالیت کارخانه‌های ایتالیا در ژانویه پس از هفت ماه انقباض دوباره بهبود یافت. بخش بانکی سنگین میلان برای دومین جلسه در جبهه شرکتی که با نتایج قوی دیروز UniCredit همراه بود، منجر به سود شد. برای اضافه کردن، BPER Banca به دنبال توصیه UBS بیش از 3٪ اضافه کرد.

سهام اروپا آج آب
بازارهای سهام اروپا در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشتند، زیرا سرمایه‌گذاران مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی و اخبار شرکت‌ها را پیش از تصمیم سیاستی موردانتظار فدرال رزرو در اواخر روز هضم کردند. در بحبوحه نشانه‌هایی از کاهش تورم، سیاست‌گذاران ایالات متحده افزایش کمتری ۲۵ واحدی در ثانیه را ارائه می‌کنند، در حالی که سرمایه‌گذاران به دنبال راهنمایی در مسیر افزایش نرخ بهره در آینده هستند. از نظر آماری، نرخ تورم منطقه یورو در ژانویه بیش از آنچه که انتظار می‌رفت کاهش یافت و به پایین‌ترین حد هشت ماهه خود یعنی 8.5 درصد رسید، در حالی که شاخص مرکزی در بالاترین سطح تاریخ 5.2 درصد قرار داشت و این انتظارات را تقویت کرد که بانک مرکزی اروپا به لفاظی‌های جنگ طلبانه خود ادامه دهد. در کوتاه مدت در جبهه شرکتی، داروساز Novo Nordisk انتظارات رشد فروش قوی در سال 2023 را منتشر کرد و Novartis پیش بینی کرد که درآمد عملیاتی اصلی در سال 2023 در محدوده درصدی “تک رقمی متوسط” رشد خواهد کرد. در میان سایر سهام، BMW قیمت های خرده فروشی پیشنهادی را برای برخی از مدل های فروخته شده در چین افزایش داد. به دلیل افزایش هزینه های مواد خام و لجستیک در سطح جهانی.

نرخ ترک شغل در ایالات متحده
نرخ ترک شغل در ایالات متحده بدون تغییر در 2.70 درصد در دسامبر از 2.70 درصد در نوامبر 2022 باقی ماند. نرخ ترک شغل در ایالات متحده از سال 2000 تا 2022 به طور متوسط ​​1.99 درصد بود که در سپتامبر 2021 به بالاترین حد خود یعنی 3 درصد رسید. کم سابقه 1.20 درصد در آگوست 2009. ترک شغل جدایی داوطلبانه توسط کارمندان است (به استثنای بازنشستگی که به عنوان جدایی دیگر گزارش شده است). نرخ ترک شغل با تقسیم تعداد ترک بر اشتغال و ضرب آن ضریب در 100 محاسبه می شود. این صفحه شامل نموداری با داده های تاریخی برای نرخ ترک شغل در ایالات متحده است.

دلار آمریکا با داده های ضعیف ADP کاهش یافت. تصمیم فدرال رزرو در تمرکز
دلار آمریکا در برابر همتایان اصلی خود در جلسه روز چهارشنبه نیویورک کاهش یافت، زیرا رشد مشاغل بخش خصوصی این کشور در ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافت و سرمایه گذاران منتظر تصمیم سیاست فدرال رزرو برای سیگنال های بیشتر در مسیر افزایش نرخ بهره در آینده بودند.

🔥اهمیت بالا🔥
🚀20:00 USD تصمیم نرخ بهره فدرال رزرو
👉4.50% قبلی
👉4.75% پیش بینی
🧾20:00 دلار بیانیه FOMC
🧾20:30 USD کنفرانس مطبوعاتی FOMC

فدرال رزرو افزایشی کوچکتر با سرعت 25 بیت در ثانیه ارائه می کند
فدرال رزرو در نشست فوریه 2023، محدوده هدف نرخ وجوه فدرال را 25 واحد در ثانیه به 4.5٪ – 4.75٪ افزایش داد، و میزان افزایش را برای دومین جلسه متوالی کاهش داد، اما همچنان هزینه های استقراض را به بالاترین سطح از سال 2007 رساند. این تصمیم مطابق با انتظارات بازار بود. سیاستگذاران اضافه کردند که افزایش مستمر در محدوده هدف برای دستیابی به موضع سیاست پولی که به اندازه کافی محدود کننده باشد تا تورم را به 2 درصد برساند مناسب خواهد بود. در جریان کنفرانس مطبوعاتی منظم، رئیس پاول تاکید کرد که روند کاهش تورم در مرحله اولیه است و نرخ بهره هنوز در سطح محدود کننده کافی نیست. کمیته در تعیین اندازه افزایش نرخ‌های آتی، تشدید انباشته سیاست‌های پولی، تأخیرهایی که سیاست پولی بر فعالیت‌های اقتصادی و تورم تأثیر می‌گذارد و تحولات اقتصادی و مالی را در نظر می‌گیرد.

پس از تصمیم فدرال رزرو، سهام ایالات متحده تحت فشار باقی می ماند
Dow در روز چهارشنبه تقریباً 400 واحد از دست داد، در حالی که S&P 500 و Nasdaq 100 به ترتیب 0.7٪ و 0.5٪ افت کردند، پس از اینکه فدرال رزرو نرخ بهره را 25 واحد پایه افزایش داد و به محدوده بین 4.5٪ و 4.75٪ رساند و هزینه های وام را به ارمغان آورد. در بحبوحه گمانه زنی های فزاینده مبنی بر اینکه بانک مرکزی می تواند پس از نشست ماه مارس به دلیل کاهش تورم و کند شدن اقتصاد، افزایش نرخ بهره را متوقف کند، اکنون سرمایه گذاران منتظر کنفرانس مطبوعاتی رئیس فدرال رزرو پاول هستند تا سرنخ هایی در مورد مسیر نرخ های بهره دریافت کنند. نگرانی ها مبنی بر اینکه چنین انقباضی احتمال رکود اقتصادی را افزایش می دهد، پس از آن که داده های ISM نشان داد تولید آمریکا برای پنجمین ماه متوالی در ژانویه منقبض شده است، بیشتر شد. در بخش شرکتی، اسنپ بیش از 10 درصد کاهش یافت، زیرا این شرکت رسانه های اجتماعی هشدار داد که فروش در سه ماهه جاری احتمالاً کاهش می یابد و در عین حال زیان بیش از حد انتظار را گزارش می دهد.

DXY زیر 102 نگه می دارد
پس از اینکه فدرال رزرو همانطور که انتظار می رفت، تنها ۲۵ واحد در ثانیه نرخ بهره را افزایش داد، اما تاکید کرد که افزایش مداوم نرخ ها مناسب خواهد بود، شاخص دلار در روز چهارشنبه زیر 102 باقی ماند و نزدیک به سطوح پایینی بود که از ژوئن سال گذشته مشاهده نشده بود.

امارات نرخ بهره را 25 واحد در ثانیه افزایش داد
بانک مرکزی امارات متحده عربی در نشست ژانویه خود، نرخ پایه تسهیلات سپرده گذاری یک شبه خود را 25 واحد در ثانیه به 4.64 درصد افزایش داد و افزایش نرخ وجوه فدرال ایالات متحده را دنبال کرد، زیرا درهم امارات با دلار مرتبط است.

قیمت طلا پس از فدرال رزرو کمی تغییر کرد
پس از آنکه فدرال رزرو همانطور که انتظار می رفت افزایش کمتری 25 واحدی در ثانیه را ارائه کرد، قیمت طلا در حدود 1925 دلار در هر اونس در روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت، اگرچه سیاست گذاران مجدداً افزایش نرخ بهره را تکرار کردند، که در مقابل انتظارات سرمایه گذاران مبنی بر اینکه به زودی به چرخه انقباض فعلی پایان خواهد یافت، عقب نشینی کرد. معامله گران اکنون منتظر تصمیمات سیاست پولی BoE و ECB هستند که قرار است فردا تصمیم گیری شود، و بانک مرکزی تصمیم دارد موضع جنگ طلبانه خود را حفظ کند.

یورو بعد از فدرال رزرو، ECB Eyed بالاتر می رود
یورو در روز چهارشنبه رشد خود را به 1.09 دلار افزایش داد و نزدیک به سطوحی بود که از آوریل سال گذشته مشاهده نشده بود. در عین حال، سرمایه گذاران شرط می بندند که بانک مرکزی اروپا به لفاظی تندروانه خود ادامه خواهد داد و فردا نرخ بهره را 50 واحد در ثانیه افزایش خواهد داد، اگرچه توجه بیشتر به برنامه های بانک مرکزی برای جلسه مارس معطوف خواهد شد و بازارها شاهد افزایش نیم درصدی دیگر بودند. از نظر آماری، نرخ تورم منطقه یورو در ژانویه بیش از حد انتظار کاهش یافت و به 8.5 درصد رسید که پایین‌ترین رقم از ماه مه گذشته است، در حالی که نرخ اصلی تورم در بالاترین حد خود یعنی 5.2 درصد قرار داشت. با این حال، داده ها شامل ارقام تورم آلمان – بزرگترین اقتصاد بلوک – نمی شود.

پروفایل من: https://www.mql5.com/en/users/mqlblue/seller

اخبار روز فارکس و بورس: https://www.mql5.com/en/channels/forexnews

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک

برچسب ها : ، ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.