اخبار تجارت برای مبتدیان – حیوانات در بازارهای مالی

[ad_1] حیوانات چه ربطی به بازارهای مالی دارند؟ در این مقاله اخبار تجارت برای مبتدیان، با نمادهای حیوانات در تجارت و سرمایه گذاری آشنا خواهید شد، از جمله: گاو نر و خرس کبوتر و شاهین خرگوش و لاک پشت نهنگ ها قوهای سیاه ارواح حیوانی همه ما با

کد خبر : 237516
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۶
اخبار تجارت برای مبتدیان – حیوانات در بازارهای مالی

[ad_1]

حیوانات چه ربطی به بازارهای مالی دارند؟ در این مقاله اخبار تجارت برای مبتدیان، با نمادهای حیوانات در تجارت و سرمایه گذاری آشنا خواهید شد، از جمله:

  • گاو نر و خرس
  • کبوتر و شاهین
  • خرگوش و لاک پشت
  • نهنگ ها
  • قوهای سیاه
  • ارواح حیوانی

همه ما با تصاویر شایان ستایش حیوانات خانگی مانند بچه گربه ها و توله سگ ها در شبکه های اجتماعی دیده ایم و احساس نشاط کرده ایم. اگرچه بازارهای مالی به دلیل کسب و کار بودن شهرت دارند، اما ارتباط دیرینه و عمیقی با نمادهای حیوانی نیز دارند.

در حالی که حیوانات خانگی در رسانه های اجتماعی نشان دهنده یک احساس گرم و محبت آمیز هستند، نمادهای حیوانات در بازارهای سرمایه گذاری احساسات متفاوتی به آنها متصل می کنند.

به عنوان یک مبتدی، به زودی با رسانه های مالی آشنا می شوید و اخبار را دنبال می کنید تا از آخرین تحولات بازارهای فارکس و بورس مطلع شوید. بیشتر مقالات در مورد احساسات بازار به گاو نر و خرس اشاره می کنند، بنابراین بیایید با آن حیوانات شروع کنیم.

گاو نر و خرس در بازارهای مالی

یک روند صعودی قوی در اقتصاد بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر می گذارد، به این معنی که خوش بینی و اطمینان بیشتر در بازارهای معاملات و سرمایه گذاری. در برخی موارد، یک بازار پر رونق به یک روند صعودی تبدیل می‌شود که در آن به نظر می‌رسد که احساسات بازار در ابتدا موج می‌زند و اشتهای سالم برای ریسک را نشان می‌دهد.

در سناریوی مخالف، رکود شدید در اقتصاد احساسات ترس و گاه وحشت را بروز می دهد. حیوانی که این احساسات را نشان می‌دهد خرس است و وقتی بازار نزولی می‌شود، فروش انبوه رخ می‌دهد و اشتهای ریسک سرمایه‌گذار کمرنگ می‌شود.

گاو نر و خرس به میانبرهایی برای توصیف حال و هوای حاکم در بازار تبدیل شده اند و همچنین می توان آنها را با خریداران و فروشندگان برابر دانست. فشار و کشش خریداران و فروشندگان را می توان در افزایش و کاهش ابزارهای مختلف در بازارهای بورس و فارکس مشاهده کرد.

گاوها و خرس ها روی زمین می جنگند در حالی که گونه های دیگر به هوا می روند و ما را به سمت شاهین ها و کبوترها می برند.

شاهین و کبوتر

شاهینی آمده است تا نماینده بانک مرکزی باشد که مصمم است اعتبارات را با افزایش نرخ بهره تنگ کند و طعمه خود را بگیرد – تورم بالا. سیاست‌های پولی نادرست زمانی ظاهر می‌شود که قیمت‌ها خیلی سریع افزایش می‌یابند و به تورم وارد می‌شوند و بانک‌های مرکزی را مجبور می‌کنند تا اقداماتی برای کاهش آن انجام دهند.

کبوتر پرنده ای بسیار کمتر تهاجمی نسبت به شاهین است و هنگامی که در بازارهای مالی استفاده می شود، کبوتر دوره های سیاست پولی را در طول تورم کم یا عادی نشان می دهد. سیاست پولی Dovish به شرایط اعتباری سست‌تر مرتبط است و به عنوان سیاست پولی «تطبیقی» نیز شناخته می‌شود.

قوهای سیاه

قوهای سیاه آنقدر کمیاب هستند که از این نام برای توصیف رویدادهای بسیار غیرعادی در بازارهای تجاری و سرمایه گذاری استفاده می شود. نمونه‌هایی از رویدادهای قو سیاه عبارتند از سقوط ناگهانی EURCHF زمانی که بانک ملی سوئیس (SNB) از توافقی برای چسباندن فرانک سوئیس به یورو خارج شد. رویدادهای قو سیاه همچنین می‌تواند به رویدادهای ژئوپلیتیکی مانند جنگ‌ها، انقلاب‌ها، بیماری‌های همه‌گیر و سایر اختلالات بزرگ در اقتصاد جهانی اشاره داشته باشد.

نکته مهمی که باید در مورد رویدادهای بازار قو سیاه بدانیم این است که آنها توسط واکنش توده ای از ترس و وحشت ایجاد می شوند. با نگاهی به گذشته و پس از نشستن گرد و غبار، کاتالیزوری که باعث واکنش توده ای شد، اغلب می تواند به معنای تحول در اقتصاد باشد. یک مثال خوب برای این موضوع، انقراض تدریجی میخ های ارزی است که به نظر می رسد در راه خروج هستند زیرا اقتصادهای مدرن به انعطاف پذیری بیشتری نسبت به گذشته نیاز دارند.

خرگوش و لاک پشت

خرگوش ها و لاک پشت ها به اندازه گاو نر و خرس یا شاهین و کبوتر در رسانه ها دیده نمی شوند. این شاید به این دلیل است که خرگوش ها و لاک پشت ها به جای یک احساس موقت مانند ترس یا خوش بینی، نوعی رویکرد سرمایه گذار و معامله گر را نشان می دهند.

خرگوش‌ها تمایل دارند به سرعت وارد تجارت یا سرمایه‌گذاری شوند، در حالی که لاک‌پشت‌ها رویکرد آهسته‌تر و بلندمدت‌تری را در پیش می‌گیرند و به جای عجله، به سمت اهداف مالی خود حرکت می‌کنند.

نهنگ ها

ما در مورد گونه های جانوری زمینی و هوایی صحبت کرده ایم اما در مورد دریا چطور؟ نهنگ ها نماینده غول های سرمایه گذاران و معامله گران نهادی، به عبارت دیگر، بانک های بزرگ، دولت ها، بانک های مرکزی و صندوق های تامینی هستند.

هنگامی که یک موسسه در مقیاس بزرگ تجارت یا سرمایه گذاری انجام می دهد، می تواند جهت بازار را تغییر دهد. نمونه هایی از این را می توان در طول مداخلات فارکس بانک مرکزی مشاهده کرد، زمانی که آنها پول ملی خود را برای حمایت از آن در دوره های آسیب پذیر خریداری می کنند.

زمانی که صندوق های تامینی یک ابزار را کوتاه می فروشند یا طولانی می کنند، آنقدر قدرت مخارج بالایی دارند که می توانند بازار را نیز حرکت دهند.

ارواح حیوانی

نه، اصطلاح ارواح حیوانی به ارواح گاو نر و خرس اشاره نمی کند، اما می تواند شبح آور باشد.

ارواح حیوانی احساساتی را توصیف می‌کنند که سرمایه‌گذاران و معامله‌گران را در زمان‌های خاص در بازار گرفته است. این احساسات معمولاً با هراس در جریان رویدادهای قو سیاه یا سرخوشی همراه است، زمانی که اقتصاد آنقدر خوب پیش می رود که به نظر می رسد هر سرمایه گذاری یا تجارتی احتمالاً موفق خواهد بود.

ارواح حیوانی افراطی عاطفی در بازارهای سرمایه گذاری هستند و می توانند منجر به تغییرات و تحرکات گسترده در قیمت دارایی ها شوند. این تغییرات را می توان به عنوان نوسان توصیف کرد، اما در مورد ارواح حیوانات، تغییرات در قیمت دارایی ها می تواند بسیار فراتر از معنای سالم نوسان باشد و تا زمانی که این پدیده از بین برود، به سمت نوسانات وحشی حرکت می کند.

جواب ارواح حیوانی چیست؟ همیشه از تکنیک‌های مدیریت ریسک محتاطانه استفاده کنید و این موضوع هفته آینده است، بنابراین حتماً به مقاله اخبار معاملاتی معمولی ما برای مبتدیان مراجعه کنید.

Admirals طیف گسترده ای از وبینارهای آموزشی و تحلیلی را ارائه می دهد. برای ملاقات و تعامل با معامله گران خبره، به وبینارهای رایگان ما بپیوندید!

وبینارهای تجاری رایگان

در وبینارهای زنده برگزار شده توسط کارشناسان تجارت ما هماهنگ شوید

عضویت رایگان

این مطالب حاوی توصیه‌های سرمایه‌گذاری، توصیه‌های سرمایه‌گذاری، پیشنهاد یا درخواست برای هرگونه معامله در ابزارهای مالی نیست و نباید تفسیر شود. لطفاً توجه داشته باشید که چنین تحلیل معاملاتی یک شاخص قابل اعتماد برای عملکرد فعلی یا آتی نیست، زیرا ممکن است شرایط در طول زمان تغییر کند. قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، باید از مشاوران مالی مستقل مشاوره بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که خطرات را درک می کنید.

[ad_2]

لینک منبع : هوشمند نیوز

آموزش مجازی مدیریت عالی حرفه ای کسب و کار Post DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت عالی و حرفه ای کسب و کار DBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
آموزش مجازی مدیریت کسب و کار MBA
+ مدرک معتبر قابل ترجمه رسمی با مهر دادگستری و وزارت امور خارجه
ای کافی شاپ
مدیریت حرفه ای کافی شاپ
خبره
حقوقدان خبره
و حرفه ای
سرآشپز حرفه ای
آموزش مجازی تعمیرات موبایل
آموزش مجازی ICDL مهارت های رایانه کار درجه یک و دو
آموزش مجازی کارشناس معاملات املاک_ مشاور املاک
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.